مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و رئیس کمیسیون طرح تفصیلی این منطقه، از تصویب طرح تفصیلی شهر درگهان – هلر خبر داد. این طرح کمک قابل توجهی به بهبود روند توسعه این شهر کرده و بلاتکلیفی ها در این حوزه را از بین می برد.
کد خبر: ۱۳۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۷ 23 November 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان،‌ حمیدرضا مومنی با بیان این مطلب در جلسه کمیسیون طرح تفصیلی شهرستان قشم، گفت: طرح تفصیلی درگهان – هلر بر اساس مولفه های قانونی " تغییر نام وزارت آبادانی و مسکن به وزارت مسکن و شهرسازی و تعیین وظایف آن"، "تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران"، آیین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح های توسعه و عمران محلی، ناحیه ای، منطقه ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور" و قانون "برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران" در جلسه شماره 240 کمیسیون طرح تفصیلی جزیره قشم به تصویب رسید.


  به گفته وی، طرح تفصیلی بر اساس معیار ها و ضوابط کلی طرح جامع شهر، نحوه استفاده از زمین های شهری در سطح محلات، موقعیت و مساحت دقیق زمین، وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت، تراکم ساختمانی در واحد های شهری و اولویت های مربوط به مناطق بهسازی و نوسازی، توسعه و حل مشکلات شهری و موقعیت کلیه عوامل مختلف شهری در آن تعیین می شود و نقشه ها و مشخصات مربوط به مالکیت نیز بر اساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم می گردد.
 
 مومنی با مثبت ارزیابی کردن سرعت و دقت در تهیه طرح تفصیلی و اهتمام ویژه برای تهیه طرح های کنترل، هدایت و نظارت شهرهای جزیره قشم همچنین از تصویب طرح تفصیلی شهر قشم و طرح راهبردی جزایر هنگام و هرمز در جلسه آتی و تصویب طرح بافت قدیم شهر قشم و طرح جامع و تفصیلی شهر سوزا تا دو ماه آینده خبر داد.
 
 وی در پایان یادآور شد: برای بررسی مجموعه طرح های یاد شده نزدیک به 30 هزار نفر ساعت کار کارشناسی انجام شده که به توسعه متوازن و پایدار جزیره قشم منجر خواهد شد.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار