رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان گفت: یکی از مشکلات هرمزگان جمعیت حاشیه نشین به خصوص در بندرعباس است و نزدیک ۴۰ درصد جمعیت شهر بندرعباس حاشیه نشین هستند که باید راه حلی اساسی در این زمینه اندیشیده شود.
کد خبر: ۱۲۱۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷ 01 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از روابط عمومی استانداری، صالح دریانورد بعد از ظهر شنبه در نهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان به معرفی و ارائه آمار بخش های مختلف این استان پرداخت و عنوان کرد: استان هرمزگان دارای پنج منطقه ویژه است و موقعیتی ویژه و نوار ساحلی طولانی در کنار خلیج فارس و دریای عمان دارد.
 
وی با اشاره به برخورداری این استان از زیرساخت های لازم حمل و نقلی، افزود: نرخ شهرنشینی در استان هرمزگان ۵۰ درصد است و روستانشینان این استان نیز در روستاها ماندگار شده اند اما روستاهای هرمزگان بسیار پراکنده و بعد مسافت و فاصله روستاها بسیار زیاد است.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان ادامه داد: تعریف نظام خدمات در هرمزگان به دلیل وجود روستاهای پراکنده و جزایری که نیازمند خدمات هستند، بسیار مشکل است.
 
دریانورد تصریح کرد: براساس سرشماری سال ۹۰ نرخ بیکاری در هرمزگان ۱۵ درصد بوده و شهرستان بشاگرد با ۵۳ درصد بالاترین میزان نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است.
 
وی یکی از تحولات مهم در هرمزگان را افزایش چشمگیر تعداد دانشجو در این استان برشمرد و گفت: در حال حاضر هرمزگان بیش از ۱۳۰ هزار دانشجو دارد و حضور زنان نیز در نظام اداری این استان افزایش پیدا کرده است.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات هرمزگان نیز جمعیت حاشیه نشین به خصوص در بندرعباس است و نزدیک ۴۰ درصد جمعیت شهر بندرعباس حاشیه نشین هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار