به پیشنهاد دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و تایید این حکم از سوی رییس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ، علی بحرینی که به عنوان مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد استان هرمزگان، به روسای واحدها و مسئولان روابط عمومی استان معرفی شد.
کد خبر: ۱۲۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱ 31 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان،‌ دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در اولین جلسه شورای اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی این استان که با حضور رؤسا و مسئولان روابط عمومی واحدها و مراکز هرمزگان برگزار شد، با اشاره به نقش سازنده و مهم روابط عمومی ها در پیشبرد اهداف دانشگاه گفت:روابط عمومی پویا و فعال باید با معرفی ظرفیتها و توانمندی‌های دانشگاه به جامعه ، موانع و مشکلات پیش روی آن را از میان بردارد و ذهنیت غلط افراد را نسبت به عملکرد مجموعه دانشگاه پاک سازد .
 
مهدی باقری با بیان اینکه انعکاس و تبیین خدمات دانشگاه باید به روز رسانی و تاثیر گذار باشد افزود: نوع فعالیت در عرصه روابط عمومی و اطلاع رسانی باید به گونه ای انجام شود که هجمه ها علیه دانشگاه را دفع کند و مسیر رشد و بالندگی را فراهم سازد .
 
رئیس شورای اطلاع رسانی دانشگاه در استان هرمزگان، با تاکید بر تثبیت جایگاه این حوزه در واحدها و مراکز دانشگاه آزاد استان گفت: روسا باید با معرفی متولیان روابط عمومی و اهتمام به مساله اطلاع‌رسانی و انعکاس فعالیت‌های مختلف در دانشگاه،شایستگی و نقش مهم خود در پیشبرد اهداف این دانشگاه را به جامعه معرفی کنند .
 
رئیس واحد بندرعباس با اشاره به اینکه امروز باید روابط عمومی ها به عنوان یک قطب بزرگ ارتباطات با قبول مسئولیت اجتماعی، پاسخگوی مطالبات مردم در جامعه باشد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه مردمی است که با هدف تحقق مطالبات علمی بنا شده و تا کنون خدمات ارزنده ای برای جامعه ارایه کرده و لازم است تا این خدمات بزرگ به خوبی به جامعه معرفی شود و اعتماد و رضایتمندی جامعه را فراهم آورد .
 
رئیس خانه مطبوعات استان هرمزگان نیز در این جلسه با اشاره به نگاه رسانه ای دکتر میرزاده به عرصه اطلاع رسانی گفت:دانشگاه آزاد اسلامی در زمان مدیریت جدید دکتر میرزاده از هجمه ها و بی مهری های سیاسی فاصله گرفته و این بیانگر تعامل و افکار سازنده وی نسبت به جامعه و کشور است .
 
حسن داوری افزود:کار روابط عمومی صرف خبر نیست بلکه خبر نویسی بخشی از کار این حوزه است و وظیفه اصلی و خطیر آن ارتباط با جامعه و دفاع از کیان دانشگاه در برابر هجمه هاست .
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رودان، ارتباط موثر واحد ها با رسانه های استانی و کشوری را از نکات مهم و اساسی یاد کرد و گفت:دانشگاهها باید با انعکاس به موقع فعالیت های خود در رسانه ها، مردم جامعه را از نوع فعالیت های خود در جامعه مطلع سازند .
 
وی بازدهی دانشگاه ها را در گرو تقویت روابط عمومی ها دانست و گفت: روابط عمومی پویا می تواند با حفظ شان و منزلت دانشگاه زمینه توسعه پایدار دانشگاهها را با سرعت بیشتری رقم بزند .
 
مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این جلسه از روابط عمومی به عنوان یک هنر یاد کرد و گفت: هنر روابط عمومی، اثر بخشی، تعامل و ایجاد ارتباط با جامعه هدف است و باید بتواند هنرمندانه با تبیین خدمات سازمان متبوع خود، در اقناع افکار عمومی نقش مطلوبی ایفا کند .
 
علی بحرینی روابط عمومی را فارغ از جنبه هنری آن، حرفه‌ای پراسترس خواند و افزود: روابط عمومی در زمره 10 شغل استرس‌زای دنیاست که باید با شناخت نکات قوت و ضعف سازمان، ایجاد ارتباط مطلوب و دوسویه با جامعه هدف ،مدیریت صحیح بحران و تبدیل تهدیدات به فرصت ها، بتواند مجموعه خود را اعتبار بخشد وآن را بر ریل توسعه قرار دهد .
 
وی نوع نگاه روسای واحدها و مراکز استان هرمزگان را نسبت به حوزه روابط عمومی، بسیار مهم و تاثیرگذار دانست وخواستار اعتماد، پشتیبانی و کمک به مدیران روابط عمومی شد. وی افزود: اعتماد و حمایت از مدیران روابط عمومی نوعی اعتبار بخشی به اهداف سازمان است که می‌تواند کمک شایان توجه ای را به پیشبرد و شناخت اهداف و خدمات دانشگاه بدهد .
 
گفتنی است این جلسه با اظهار نظر و پیشنهادات روسای واحد ها و مسئولان روابط عمومی ادامه یافت و مصوباتی نیز جهت اجرای شدن به تصویب رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار