کد خبر: ۱۱۸۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸ 27 October 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نیازی به تصویر و نام رئیس دولت اصلاحات نیست

وزیر تعاون دولت اصلاحات گفت: برای معرفی لیست اصلاح‌طلبان نیازی به تصویر و نام آقای رئیس دولت اصلاحات نیست چون به محض اینکه به مردم بگوییم این لیست از سوی اصلاح‌طلبان معرفی شده است مردم اطمینان پیدا می‌کنند که همان لیست مورد تایید وی است. علی صوفی در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: اصلاح‌طلبان به این عقلانیت رسیده‌اند که به وزن‌کشی نیفتند و تلاش کنند با هماهنگی به بیشترین تعداد کرسی ممکن در مجلس دست پیدا کنند. وی ادامه داد: اگر شورای اصلاح‌طلبان به این نتیجه برسد که یک نامزد در حوزه انتخابیه انصراف دهد قطعا این اتفاق رخ خواهد داد. عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان اینکه اصلاح‌طلبی بدون نام خاتمی شناخته شده نیست، گفت: برای معرفی لیست اصلاح‌طلبان نیازی به تصویر و نام ایشان نیست چون به محض اینکه به مردم بگوییم این لیست از سوی اصلاح‌طلبان معرفی شده است مردم اطمینان پیدا می‌کنند که همان لیست مورد تایید آقای خاتمی است و در محوریت ایشان برای انتخابات هیچ مناقشه‌ای وجود ندارد. عضو ارشد ستاد عارف درباره حضور وی در انتخابات گفت: تصمیم ما بر این است که عارف سرلیست تهران باشد و در این مسئله تردیدی نداریم. در حال حاضر گزینه اول ما برای ریاست مجلس، آقای عارف هستند و اگر اکثریت مجلس آینده از اصلاح‌طلبان باشند، ایشان به عنوان رئیس مجلس معرفی خواهد شد، اما اگر ترکیب مجلس به سود اصلاح‌طلبان نباشد، بسته به شرایط تصمیم دیگری گرفته خواهد شد.


هشدار انتخاباتی فرمانده نیروی انتظامی

فرمانده نیروی انتظامی امنیت درباره نظارت پلیس فتا بر کانال‌های غیراخلاقی در شبکه‌هایی نظیر تلگرام، گفت: هر موضوعی را که قانون برای ما تعریف کند، به آن ورود کرده و مطابق قانون عمل می‌کنیم. به گزارش ایلنا، سردار حسین اشتری ظهر امروز در حاشیه همایش روسای پلیس فتای استان‌های سراسر کشور درباره اقدامات پلیس در ایام انتخابات و به طور ویژه‌ اقدامات انتخاباتی در فضای مجازی، تصریح کرد: ما فضای مجازی را فرصت می‌دانیم اما این فضا می‌تواند تهدیداتی هم داشته باشد. وی تاکید کرد: انتخابات همانطور که همه می‌دانند نشانگر اقتدار جمهوری اسلامی است و نیروی انتظامی چه در پلیس فتا و چه در سایر بخش‌ها اگر لازم باشد با کسانی که قصد خارج کردن انتخابات از مسیر خود را دارند برخورد خواهند کرد.


لاریجانی زیر چتر جامعتین عمل خواهد کرد

غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: جامعه روحانیت محوریت انتخابات مجلس و جامعه مدرسین محوریت انتخابات خبرگان را خواهند داشت و هر یک برای این دو انتخابات لیستی را ارائه خواهند داد که لیست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از فراگیری برخوردار است و مردم به آن اعتماد خواهند کرد؛ لذا اصولگرایان هیچ نگرانی برای انتخابات خبرگان رهبری ندارند. وی در گفتگو با مهر اشاره کرد: انشاءالله شورای هماهنگی شکل می‌گیرد. طرحش تهیه شده، اما ترکیبش هنوز نهایی نشده است. تعدادی از اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز عضو آن هستند و بقیه از نمایندگان احزاب اصولگرا. البته ما شاید بدانیم چه کسانی از ناحیه احزاب به نمایندگی می‌آیند، اما چون اشخاص هنوز معلوم نیست و مصوب نشده، نمی‌توانم آن را اعلام کنم. آنچه ما خبر داریم از واقعیت، لاریجانی زیر چتر جامعتین عمل خواهد کرد و از این چارچوب خارج نمی‌شود. آخرین صحبت‌هایی که با لاریجانی داشتیم، حکایت از آن دارد که وی به محوریت جامعتین وفادار است و معتقد است که می‌بایست همه گروه‌های اصولگرا تحت این چتر کار خود را انجام دهند.


جای منتقدین و مویدین برجام عوض میشود؟

امیرحسین قاضی زاده هاشمی در خصوص وظیفه موافقین ومخالفین برجام درباره آن گفت: طبق قانون اساسی وشرع، درکشورما فصل الخطاب ، مقام معظم رهبری است. وی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور درباره اجرای برجام خاطرنشان کرد: بحث ایشان دراین نامه مقدمه ای دارد که معظم له با نگاهی به گذشته، تائید یا تعریض ها یی داشته اند مبنی براینکه روند بررسی برجام را چگونه دیده اند و محتوای این متن را علی الاجماع چگونه می بینند. عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس بابیان اینکه رهبر انقلاب درادامه نامه خود به رئیس جمهور مبانی اجرایی شدن برجامرا قرار داده اند، افزود: طبیعتا دولت در مقام اجرا و مجلس در مقام نظارت موظف است که پیگیری کند که دولت مفادی را که درنامه رهبری تصریح شده است اجرایی کند. قاضی زاده خاطرنشان کرد: منتقدین و مؤیدین برجام نیز از این پس سطح تائید و انتقادشان باید مبتنی بر تائید واجراباشد چراکه موضوع محتوا دیگر گذشته است واینکه بگوییم برجام چگونه بود و چگونه نبود چیزی را تغییرنمی دهد، ضمن اینکه همه مسائلی که باید دراین راستا گفته می شد، گفته شد وافکارعمومی نیز درباره آن قضاوت خواهد کرد. وی اظهار کرد: البته در آینده مورخان خواهند نوشت که این متن، چگونه پیمان نامه ای بوده است اما در حال حاضر ماباید ناظر به روش اجرا انتقاد کنیم.البته شاید دراین جریان، جای منتقدین و موئدین برجام نیز عوض شود چون موضوع عوض می شود و موضوع روش اجرای برجام مبتنی بر قانون مجلس، مصوبه شورای عالی امنیت ملی وابلاغیه مقام معظم رهبری است.


تقصیر استاندار مازندران در عدم استقبال از روحانی چیست؟

عبدالوحید فیاضی نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با دانشجو، در رابطه با تغییر معاون سیاسی استانداری مازندران گفت: در سفر روحانی به مازندران مردم خیلی کم از رئیس جمهور استقبال کردند البته این را نباید فراموش کنیم که ساز و کارهای تبلیغاتی سفر رئیس جمهور به مازندران بسیار بوده و به نظرم تغییر معاون سیاسی استاندار مازندران در این مقطعی که نزدیک به انتخابات است کار درستی نیست. وی افزود: مسئولان استانداری مازندران تمام اقدامات را برای استقبال از رئیس جمهور انجام داده اند و حتی در همه شهرستان ها ستاد تشکیل داده اند و تمامی دهیاران برای انتقال مردم به ساری اتوبوس در اختیار مردم گذاشتند تا بتوانند استادیومی را که روحانی قرار بود در آن سخنرانی کند را پر کنند اما مردم استقبال چندانی از روحانی به عمل نیاوردند. در گذشته وقتی شخصیت مهمی از مقامات به مازندران سفر می کردند در خیابان های ساری جا برای عبور نبود اما در سفر اخیر روحانی تمام مدارس تعطیل شدند و حتی از رامسر و دیگر شهرهای استان ستاد استقبال تشکیل دادند وقتی مردم استقبال نکردند تقصیر استاندار یا معاون سیاسی استاندار چیست.


چرا آلمان زباله وارد میکند؟

روزانه کامیون‌های زیادی از بریتانیا وارد آلمان می‌شوند، محموله‌هایی که از منچستر پر می‌شوند و کمتر کسی می‌تواند حدس بزند محموله آن‌ها چیست؛ زباله! به گزارش مهر این کامیون‌ها به مقصد یک نیروگاه برقی که از زباله برای تولید برق استفاده می‌کند، می‌روند. مدتی است نبود زباله در آلمان باعث به وجود آمدن مشکلاتی در تهیه سوخت‌های دیگر این کشور شده است. در دهه‌های گذشته، تعداد زیادی نیروگاه‌های زباله‌سوز در سراسر آلمان تاسیس شد تا کشور مکان جدیدی برای زباله‌های خودش پیدا کند. اما این اتفاق باعث شده که حالا میزان از بین رفتن و بازیافت کردن از میزان تولید زباله در کشور بیشتر باشد. اثرات کاهش جمعیت و رکود اقتصادی جهانی باعث شده که میزان تولید زباله در یک سال به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند و همین موضوع دلیلی شده تا این کشور وارد کننده زباله شود. البته نکته‌ای که در این میان اهمیت زیادی دارد این است که مردم آلمان به بازیافت اهمیت زیادی می‌دهند، از همین رو بیشتر زباله‌ها برای بازیافت فرستاده می‌شوند.


اصلاح‌طلبان در اقلیت خواهند بود

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: با وحدت اصولگرایان، اصلاح‌طلبان در مجلس دهم هم در اقلیت خواهند بود. سیدکمال سجادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در تشریح چگونگی حضور اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در مجلس دهم اظهار داشت: اگر اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم هم وحدت داشته و منسجم فعالیت کنند، مجددا خواهند توانست اصلاح‌طلبان را در اقلیت قرار دهند. سجادی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان ممکن است با استفاده از شگردهای تبلیغاتی ویژه برای خود آرائی کسب کنند، گفت: اصلاح‌طلبان عزمشان بر این است که در مجلس دهم حضور فعالی داشته باشند که با وحدت رویه اصولگرایان قطعاً موفق نخواهند شد. سخنگوی جبهه پیروان در پایان خاطرنشان کرد: اگر اصولگرایان مانند گذشته منسجم بوده و از انتخابات سال 92 درس بگیرند، قطعا هماهنگی خوبی را در انتخابات سال جاری ایجاد خواهند کرد، البته در رابطه با این موضوع طرح‌هایی وجود دارد که با اجرایی شدن این طرح‌ها نقش اصلاح‌طلبان در مجلس دهم کمرنگ خواهد کرد.


برگزاری جلسه اصلاح طلبان با بررسی ریاست عارف

عضو هیئت رئیسه موقت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان از برگزاری جلسه این شورا با دستور کار بررسی ریاست عارف بر آن خبر داد. علی‌محمد غریبانی عضو هیئت رئیسه موقت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: جلسه این شورا پس از هماهنگی‌های لازم با اعضای هیئت رئیسه موقت بزودی برگزار خواهد شد. وی در پاسخ به سوالی درباره دستور کار جلسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان نیز گفت: در این جلسه، آئین‌نامه شورای عالی سیاستگذاری بررسی و به منظور تصویب تقدیم هیئت رئیسه خواهد شد تا پس از بررسی آئین‌نامه، تکلیف ریاست این شورا مشخص شود. غریبانی همچنین با اشاره به احتمال ریاست عارف بر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تصریح کرد: تمام اصلاح‌طلبان به خصوص شورای عالی سیاستگذاری و شورای هماهنگی در مورد ریاست عارف بر این شورا اجماع نظر دارند لذا به احتمال زیاد عارف به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان انتخاب خواهد شد.


پیشنهاد پادشاه عربستان به السیسی

عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر از شاه عربستان نامه ای با مضمون ایجاد شورای هماهنگی مشترک میان ریاض و قاهره به منظور حل و فصل سیاسی اوضاع سوریه با هماهنگی با قدرت های جهانی و منطقه ای در راستای حفظ وحدت اراضی این کشور دریافت کرد. به نوشته روزنامه رای الیوم، سیسی روز یکشنبه در مراسم استقبال از عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در قاهره گفت که رسیدن به راه حل سیاسی برای بحران سوریه با هماهنگی قدرت های جهانی و منطقه ای باعث حفظ وحدت اراضی سوریه و دولت و موسسات آن خواهد شد، و از اراده و انتخاب ملت سوریه برای ساختن آینده کشورشان در کنار ادامه تلاش ها برای مبارزه با تروریسم حمایت خواهد کرد. علاء یوسف سخنگوی رئیس جمهور مصر نیز در بیانیه مطبوعاتی گفت: محور دیدار و گفت و گو میان سیسی و الجبیر، اوضاع و مسائل مختلف منطقه بود که دو طرف درباره آن توافق نظر داشتند.


دستگیری شاهزاده سعودی با دو تن مواد مخدر

نیروهای امنیتی لبنان یک شاهزاده سعودی را به علت داشتن دوتن مواد مخدر جاسازی شده در هواپیمایش که عازم عربستان سعودی بود، بازداشت کردند. به گزارش شبستان به نقل از بانوراما الشرق الاوسط، پس از کشف دو تن مواد مخدر در هواپیمای شاهزاده سعودی«عبدالمحسن بن ولید بن عبدالعزیز»، نیروهای امنیتی لبنان وی را در فرودگاه بیروت دستگیر کردند. نیروهای امنیتی لبنان این شاهزاده سعودی را به همراه چهار نفر از همراهانش که قصد پرواز از فرودگاه بیروت را داشتند، دستگیر کردند.


توضیح حداد عادل در مورد شوخی اش با کش لقمه

غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در توضیح و پاسخ به سوالی مبنی بر حواشی پیش آمده بعد از شرکت وی در برنامه خندوانه گفت: برنامه خندوانه یک برنامه طنز است و فضای شوخی در آن حاکم است. وی افزود: عده‌ای شوخی من راجع به شوخی با کلمات «کش‌لقمه» و «دراز لقمه» را جدی گرفتند و جوی در حواشی آن درست کردند و سر و صدا به پا کردند. آنها که این سر و صدا را درست کردند، یا شوخی را نمی‌شناسند یا اینکه غرضی در دل دارند. رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در ادامه گفت: در غیر اینصورت هر شوخی را می‌توان از جای خود در آورد و یک منظور دیگر از آن برداشت کرد، کاملا محسوس بود که عده‌ای قصد و منظور خاصی داشتند و مایل نبودند بفهمند که با شوخی چطور باید برخورد کرد.


مدل احمدی نژاد برای انتخابات مجلس

مشاور رسانه‌ای رییس جمهور پیشین اعلام کرد که هر فهرستی که برای انتخابات به محمود احمدی نژاد منتسب شود از همین الان تکذیب می شود.عبدالرضا داوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره احتمال فعالیت احمدی نژاد در انتخابات آینده مجلس اظهار کرد: آقای احمدی نژاد هیچ برنامه ای برای انتخابات ندارد و هر فهرستی هم که به ایشان منتسب شود را از همین الان تکذیب می کنیم.وی تاکید کرد: آقای احمدی نژاد ضمن اینکه خودش برنامه ای برای انتخابات ندارد، بلکه هیچ توصیه ای هم به افراد برای کاندیداتوری نداشته و نخواهد داشت.داوری همچنین درباره احتمال کاندیداتوری نزدیکان احمدی نژاد گفت: افراد منتسب به آقای احمدی نژاد هم کاندیدا نمی شوند. تنها مدل ایشان برای حضور در انتخابات رای دادن و به نوعی مشارکت غیرفعال است.


دستکاری صداوسیما در عکس نمازجمعه رهبری

صداوسیما با دستکاری در تصویری سخنرانی آیت الله خامنه ای در تریبون نمازجمعه، عکس آیت الله منتظری را حذف کرد.پارسینه نوشت: بخش خبری 20:30 شبکه دوم سیما در فتوشاپی هنرمندانه (!) تصویر قائم مقام سابق رهبری (آیت الله حسینعلی منتظری) در این فیلم تاریخی سانسور و فتوشاپ کرد.در حالی که سایت رسمی رهبر معظم انقلاب، ویدئویی از سخنرانی ایشان در خطبه های نماز جمعه دهه شصت را بطور کامل منتشر کرده است، بخش خبری بیست و سی صداوسیما در فتوشاپی هنرمندانه (!) تصویر قائم مقام سابق رهبری (آیت الله حسینعلی منتظری) در این فیلم تاریخی سانسور و فتوشاپ کرد!


روایت پسر شهید لاجوردی از هفت تیرکشی محافظ خانم «ع.م.»

سید احسان لاجوردی فرزند شهید اسدالله لاجوردی در اینستاگرام خود نوشت:امروز ساعت15:30 داشتم از نیاوران وارد سه را یاسر مى شدم. یک خودرو بى ام و با پلاک ایران ١١ - ٣٨٦ م ٥١ که قصد داشت صف ماشین هاى پشت چراغ قرمز را رد کند به سمت چپ جدول هاى وسط خیابان آمد و با ماشین من تصادف کرد.از ماشین پیاده شدم و جلویش را گرفتم تا فرار نکند و به پلیس زنگ زدم. راننده خودرو که دخترى نیمه چادرى بود هم تماسى گرفت و منتظر ایستاد.بعد از دو سه دقیقه اى که آرام تر شدم قصد کردم بى خیال شوم و بروم که آن خانم به یکى از عابران گفت این آقا شیاد است و چون ماشین من مدل بالاست قصد اخاذى دارد و ... عصبانیت فروخفته بازگشت.شمارش دقایق به ٣ و ٤ نرسیده بود که آقایى آمد و بى سیم و کلتش را به رخ کشید و صد البته بدون بى احترامى خواست که کنار بروم و ...

عرض کردم قصد داشتم بروم که ایشان توهین کردند.

به زبان صد البته خوش کلتش را کشید، خشاب بر زمین افتاد و بعد از برداشتن خشاب آنرا بر شقیقه گذاشت و با مهربانى کامل با پاهاى مبارک نوازشى بر شکم و ساق پا و ...

بى ام و رفت و جناب محافظ که فکر کنم او را ج. صدا مى کردند مشت و لگد زنان به طرف یک خودر پژو رفت. فریاد زد اگر به سمت این ماشین بیایى شلیک مى کنم. سرنشین عقبِ پژو خانمى بود چهره آشنا.

چهره اى داشت بسیار شبیه خانم ع. م. همسر ا. ه. ر.

البته فقط خیلى شبیه !

پلیس تماس گرفت. پاسخ دادم قضیه به خوبی و خوشى پایان یافت و جان من و زن و بچه ام مقدم است بر هر چیز.

اگر از احوال من بپرسید ملالى نیست جز اندکى درد استخوان و اندکى دلخورى. دلخورى از پاره شدن تى شرتى نو که تازه هدیه گرفته بودم.

وی در ادامه در کامنتی نوشت:خانومم اومد کلید ماشین رو از من بگیره و ماشین رو جابجا کنه، بدون هیچ صحبتى، حتى یک کلمه.

دختره شیشه رو کشیده پایین به خانومم میکه چرا شما اینقدر وحشى هستین !

دوشنبه


سردار نقدی در میان شهدای سوریه!

گروهک تروریستی داعش مدعی شهادت سردار نقدی در سوریه شده است.به گزارش خبرگزاری دانشجو، تروریست های تکفیری در سوریه با انتشار تصویری، نام و تصویر ۸ سردار ایرانی که در سوریه به شهادت رسیدند را منتشر کردند که در این بین به جای تصویر شهید نادر حمید عکس سردار نقدی را منتشر کردند و شهید نادر حمید را به عنوان فرمانده بسیج ایران که مسئولیت سردار نقدی است معرفی کردند.

دوشنبه


وحدت زوری نیست

حجت الاسلام روح الله حسینیان،عضو جبهه پابداری در مورد روند وحدت اصولگرایان به خبرنگارنامه نیوز گفت:بالاخره آقایان صحبت هایشان را کرده‌اند و مشکل چندانی برای وحدت نیست.وی در مورد نپیوستن سایر اصولگرایان به ائتلاف پایداری ها،موتلفه و ایثارگران اظهار کرد: ار همه اصولگرایان برای این ائتلاف دعوت شده است ولی از نظر من اصول و ارکان اصولگرایی به وحدت رسیده‌اند و. همین ارکان به میدان بیایند کار خودشان را می کنند.حسینیان در پاسخ به این سوال یعنی معتقدید که لزومی به سایر گروههای اصولگرایی برای پیوستن به این وحدت نیست گفت:زور که نیست و هر کسی که بخواهد به این ائتلاف می پیوندد.


امریکایی ها به دنبال امام زمان(عج) بودند!

سردار اسماعیل قاآنی در مصاحبه با رمز عبور گفت: اعتقادمان به وجود مبارک امام زمان سلام الله علیه و حکومت جهانی ایشان است و این یک اعتقاد و باور فراگیر است و از پیرمردهای ۹۰ ساله تا بچه‌های چهار پنج ساله شیعه که بپرسید، همه می‌گویند ان‌شاءالله امام زمان(عج) ظهور خواهد کرد و حکومت جهانی تشکیل خواهد داد و این را هم با کمال اعتقاد و باورشان به زبان می‌آورند و تردیدی در آن ندارند. وقتی امریکایی‌ها وارد این مسائل می‌شوند، اصلاً نمی‌فهمند قضیه چیست و مدام دنبال این می‌گردند که امام زمان کجاست؟ نمونه‌اش در عراق هست که همان اوایل که به عراق آمده بودند، با بعضی از شخصیت‌های عراقی مصاحبه و بعضی‌ها را دستگیر کردند و بردند و مدت‌ها با آن‌ها مصاحبه می‌کردند که چگونه می‌توان به امام زمانی که این‌ها این‌طور محکم پشتش هستند دسترسی پیدا کرد؟ سیستم محاسباتی این‌ها ظرفیت این را ندارد و این همان عاملی است که در میدان مبارزه‌ای وارد شده‌ایم و کاملاً می‌توانم بگویم میدان نابرابری است، ولی در همین میدان داریم جلو می‌رویم و تا الان موفق بودیم و بعد از این هم بدون تردید موفقیم.


شیوه جدید شکنجه داعش

گروه تروریستی داعش هر بار از شیوه‌ای بی‌رحمانه‌تر از قبل، برای اعدام و شکنجه افراد بی‌گناه استفاده می‌کند.باشگاه خبرنگاران افزوده است: شاهدان عینی اعلام کردند گروه تروریستی داعش تعدادی قفس شیر در میدان‌های پر رفت و آمد استان الانبار عراق قرار داده است.این گروه تروریستی قصد دارد زندانیان و افرادی را که به زعم آنها قانون‌شکن هستند، درون قفس‌های این حیوانات قرار دهند تا بدین ترتیب آنها را شکنجه کنند یا به قتل برساند.گروه تروریستی داعش از ژوئن سال گذشته (تیر 93) بخش‌های شمالی و غربی عراق را به تصرف خود درآورده است. این تروریست‌ها تاکنون جنایات بی‌رحمانه‌ای علیه همه فرقه‌های مذهبی عراق انجام داده‌اند. این تروریست‌ها همچنین اماکن باستانی و مصنوعات بسیاری را در سراسر عراق و سوریه ویران کرده‌اند.


اجاره زمین کشاورزی از برزیل!

وزیر توسعه صنعت و تجارت خارجی برزیل از اجرایی شدن پیشنهاد کشت فراسرزمینی ایران در برزیل تا چند ماه دیگر خبر داد.آرماندو منتیرونتو در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، درباره طرح کشت فراسرزمینی ایران در برزیل گفت: طرح کشت فراسرزمینی پیشنهادی است که هیات اقتصادی برزیل در اتاق بازرگانی ایران از آن مطلع شدند و قرار است با بازگشت ما به برزیل تحت بررسی مقامات مسئول در حوزه کشاورزی قرار گیرد و پیش بینی می شود تا چند ماه دیگر این طرح عملی شود.این گفته وزیر صنعت برزیل در حالی است که محمود حجتی- وزیر جهاد کشاورزی ایران - در دیدار سال گذشته خود با همتای برزیلی اش از تصمیم ایران برای اجاره بلند مدت اراضی کشور برزیل توسط شهروندان ایرانی برای تولید و تامین محصولات مورد نیاز کشورمان خبر داده بود.


برای افراطیون هیچ مکانی حرمت ندارد

رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به هجمه‌هایی که در مراسم‌های مذهبی و ملی به دولت و شخصیت‌های برجسته نظام وارد می‌شود، گفت: من معتقدم به طور کلی در مراسم‌های مذهبی و دینی نباید مسائل حزبی و جناحی مطرح شود البته این به معنای آن نیست که نباید مباحث سیاسی را مطرح کرد سیاسی بودن از جناحی بودن متفاوت است. وی خاطرنشان کرد: همین افراد در حرم امام(ره) نیز به یادگار ایشان توهین کرده‌اند برای آنها هیچ مکانی حرمت ندارد جای تعجب است که با آنها برخورد نمی‌شود وقتی به آقای لاریجانی در حضور رهبری توهین می‌شود یعنی به مجلسی که از ارکان نظام جمهوری اسلامی است توهین کرده‌اند بنابراین سوال این است که چگونه این افراد ادعا می‌کنند که حفظ نظام از اوجبات است اما به رییس قوه مقننه این نظام در بیت رهبری توهین می‌کند من نمی‌دانم آنها به چه چیزی اعتقاد دارد و به نفع چه کسانی کار می‌کنند که به خود این مقدار جسارت هتاکی به بزرگان نظام را می‌دهند.


آخرین خبرها از پرونده «بابک زنجانی»

"رسول کوهپایه زاده" در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی، اظهار داشت: مطالعه پرونده موکلم امروز به پایان رسید و با وجود اینکه پرونده بسیار حجیم و سنگین است، ولی اکنون در نقطه‌ای هستیم که با توجه به مطالبی که در کیفرخواست مطرح شده، آمادگی لازم را برای دفاع شایسته از موکل داریم.وی با اشاره به برگزاری چهارمین جلسه دادگاه موکلش ادامه داد: جلسه بعدی موکلم روز شنبه (9 آبان ماه) علنی برگزار می‌شود.وکیل بابک زنجانی در باره علنی برگزار شدن دادگاه موکلش افزود: مطلبی در این زمینه به ما نگفته‌اند، ولی به دلیل اینکه اصل بر این است که دادگاه علنی برگزار شود و سه جلسه دادگاه نیز علنی برگزار شد، فکر می‌کنم جلسه بعدی هم به صورت علنی برگزار خواهد شد، مگر اینکه غیرعلنی بودن آن را اعلام کنند.کوهپایه‌زاده درباره درخواستش مبنی بر ارجاع پرونده موکلش به کارشناس رسمی دادگستری گفت: تشخیص این موضوع بر عهده دادگاه است، اما فکر می کنم که هر زمان دادگاه تشخیص داد این کار انجام می شود.


خیلی منتظر پساتحریم نباشید

سخنگوی وزارت ارشاد با بیان اینکه اختلال در شبکه اجتماعی تلگرام ربطی به فیلتر کردن آن ندارد، در عین حال از پیگیری قانونی کشورمان برای مسدودسازی کانال‌های غیراخلاقی آن خبر داد. نشست خبری حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز دوشنبه ۴ آبان در محل این وزارتخانه در تهران برگزار شد. نوش آبادی در خصوص ارزیابی اش از وضعیت اقتصادی بخش های مختلف فرهنگی در دوران پس از تحریم گفت: ما نباید خیلی هم در انتظار فضای پساتحریم و پسابرجام باشیم. باید به منابع داخلی و ملی تکیه کنیم چون ما خیلی امیدوار به حل همه مشکلات نیستیم. دشمنان این کشور هم به راحتی نیازهای ما را برطرف نمی کنند چون ما به جای واردات، سرمایه گذاری کشورهای خارجی را جلب کنیم و بستر را فراهم کنیم که آنها به جای اینکه دنبال بازار ایران باشند به دنبال آوردن فناوری هایشان به کشور ما باشند.وی خطاب به فعالان حوزه چاپ و نشر گفت: این فرصت خوبی است که ناشران و سرمایه گذاران و بخش غیر دولتی ما بتواند از ظرفیت جدید استفاده کنند و سرمایه گذاران خارجی را به کشور جذب کند تا در ایران فناوری چاپ گسترش یابد. ما باید در صنعت تولید کاغذ در ابعاد بین المللی به مولفه های کیفی دست پیدا کنیم تا دیگر نیازمند محصولات خارجی نباشیم. سیاست اول ما این است که سرمایه گذاری های خارجی را در پساتحریم تقویت کنیم.


قول پوتین به بشار اسد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به بشار اسد همتای سوری اش تضمین داد تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور در قدرت باقی بماند.منابع مطلع در گفتگو با المیادین تاکید کردند ولادیمیر پوتین به بشار اسد تضمین کامل داد هیچ تعرضی به سمت ریاست جمهوری سوریه تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور انجام نخواهد شد.بگفته این منابع، مسکو خواهان گفتگو و سپس تشکیل دولت فراگیر در سوریه است تا پس از تشکیل کمیته های مختلف، انتخابات پارلمانی در این کشور برگزار شود.بر اساس طرح مورد نظر روسیه، انتخابات ریاست جمهوری در سوریه پس از آن در مدت هجده ماه بدون حضور ناظران بین المللی برگزار خواهد شد و همه افراد حق نامزدی در آن را خواهند داشت.این منابع تاکید کردند بشار اسد پیوستن گروه های مسلح به ارتش سوریه یا گفتگو با آنها را به شرط مشارکت آنها در مبارزه با تروریسم پذیرفته است.


کنایه لاریجانی به زاکانی

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در نطق پیش از دستور خود در سخنانی ضمن تسلیت شهادت امام حسین (ع) و امام سجاد(ع) و یاران باوفای ایشان در سخنانی گفت: از حضور یکپارچه مردم در ایام سوگواری آن حضرت که حکایت از عشق عمیق ملت به خاندان رسالت داشت، سپاسگذاری می‌کنم. گاه چیزهایی نفی می‌شود که انسان دچار حیرت می‌گردد. در اینجا باید به یک نکته توجه دهم که قدری برای بنده سخت و غیرقابل باور بود و آن این نکته است که در مقطع تاریخی کشور که موضوع حساسی که دو یا سه سال ذهن جامعه را گرفته و در رسانه‌ها و کمیسیون‌های مربوطه و کمیسیون‌های مختلف مجلس بحث شده و مورد بررسی قرار گرفته و در مجلس در جلسات علنی و غیرعلنی مطرح بوده، در گام‌های نهایی نیازمند همکاری، همفکری و همراهی کلیه ارکان کشور بود و تمهیداتی هم در این زمینه انجام گرفت که در کلیت کشور تصمیم درست گرفته شود که منافع ملی ملت نیز حفظ گردد که طبعا برای این کار مهم احتیاج به بحث‌ها و توافقاتی در خارج از صحن بود تا بحث‌هایی طولانی که در ظرف کار مجلس نمی‌گنجد آنجا صورت گیرد.


تمجید ویژه جان کری از صالحی

وزیر امور خارجه آمریکا که در مرکز میراث نیروی دریایی در واشنگتن سخنرانی می‌کرد، به نقش ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در توافق هسته‌ای اشاره کرد و گفت: امیدوارم با تمجید از صالحی وی را به دردسر نینداخته باشم. کری با اشاره به نقش صالحی و مونیز گفت: «ما هنگامی که وارد بخش فنی مذاکرات شدیم، ارنست مونیز را وارد مذاکرات کردیم. ثابت شد که وی یکی از بهترین گزینه هایی بود که انتخاب کردیم . وی کار فوق العاده ای انجام داد اما حقیقت این است که صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در انستیتو فناوری ماساچوست تحصیل کرده بود. بنابراین این استاد و شاگرد همیشه درس خوان انستیتو فناوری ماساچوست که البته به جایی نرسیدند(با خنده) در کنار یکدیگر قرار گرفتند و به هم ملحق شدند. من امیدوارم با گفتن این مطلب او را به دردسر نیانداخته باشم. هیچ کس این موضوع را در ایران گزارش نخواهد داد؟ اما این واقعا به جزء موثر توانایی ما برای حرکت به سمت جلو تبدیل شد. بنابراین ارنست من از شما تشکر می کنم».


تشکیل شورای صنفی دستفروشان متروی تهران!

شنیده ها حاکی است که تعداد زیادی از دستفروشان زن و مرد مترو شورای صنفی مشترکی تشکیل داده و نماینده رسمی خود را برای همکاری بیشتر به شهرداری فرستاده اند.ظاهرا مدیران ارشد شهرداری نماینده آنها را برای صحبت کردن نپذیرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار