کد خبر: ۱۱۸۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱ 26 October 2015

معرفی سرپرست جدید اداره بنیاد شهید وامور ایثارگران شهرستان مهاباد

به گزارش رضا سلیمانی خبرنگار تابناک آذربایجان غربی – بوکان : روز پنج شنبه مورخ 30 مهر 1394 با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد و معاون اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی ضمن تقدیر و تشکر از تلاشهای « مهندس معروف پور » رییس سابق اداره بنیاد شهید وامور ایثارگران شهرستان مهاباد ، « رحیم جلالی » به عنوان سرپرست این اداره معرفی گردید.

شایان ذکر است که مهندس معروف پور به درجه بازنشستگی نایل شده اند.


اختصاص بیش از 14 میلیارد ریال اعتبار به دهیاری های مهاباد

بیش از 14 میلیارد ریال اعتبار،نیمه اول امسال به دهیاری های شهرستان مهاباد اختصاص یافته است.

به گزارش تابناک آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری صداوسیما، بخشدار مرکزی مهاباد با اعلام این خبر گفت: این میزان اعتبار برای آسفالت، جدول گذاری وساخت دیوارساحلی ودیگرامورعمرانی مصوب شورای اسلامی تخصیص یافته است.

سلیمان پاکزاد همچنین از واگذاری هفت دستگاه وسیله نقلیه به دهیاری روستاهای حمزه آباد ، قم قلعه ، سویناس، یوسف کند ، خانگی ، کوسه کهریزه و گوگ تپه شهرستان مهاباد اشاره کرد و افزود: این دستگاهها شامل پنج نیسان؛ یک دستگاه بیل بکهو و یک دستگاه مینی لودر است که برای خرید آنها، در مجموع پنج میلیارد و 100 میلیون ریال هزینه شد.

او ادامه داد با تحویل این هفت دستگاه وسیله نقلیه ، تعداد وسایل نقلیه دهیاری های این شهرستان به 32 دستگاه رسید.


احیای چشمه قره داغ با تلاش دوستداران محیط زیست در مهاباد

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: با تلاش دوستداران محیط زیست چشمه آب روستای قره داغ احیا و آب آن به سمت تالاب بین المللی کانی برازان این شهرستان جاری شد.

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، کامران حسینی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این چشمه که در فاصله یک کیلومتری تالاب بین المللی کانی برازان قرار داشته و از منابع اصلی تامین کننده آب آن به شمار می رفت، مدتی قبل به دلیل کاهش منابع زیرزمینی آب و حفر چاه های غیرمجاز خشک شده و موجب کاهش شدید آب تالاب شده بود.

وی اضافه کرد: با خشک شدن این چشمه تلاش های انجمن های زیست محیطی و دوستداران محیط زیست این شهرستان برای احیای دوباره آن شروع شد و این انجمن ها با برگزاری نشست هایی از کشاورزان این منطقه خواستند که از مصرف بی رویه آب خوداری کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: با کاهش مصرف آب و پایان فصل آبیاری مزارع و نیز احیای این چشمه، آب آن دوباره به سمت تالاب کانی برازان سرازیر شد.

وی افزود: به گفته مردم محلی تاکنون آب این چشمه حتی در سال هایی که این منطقه با خشکسالی شدید مواجه بوده، خشک نشده و قسمتی از آب آن از طریق زهکش ها و کانال ها وارد این تالاب می شد ولی در سال جاری برای نخستین بار آب این چشمه خشک شد.

حسینی اظهار کرد: هم اکنون قسمت هایی از این تالاب در ضلع شرقی آن در نزدیکی روستاهای بفراون و قله سن و قسمت شمالی در نزدیک روستای گروس به طور کامل خشک شده است.

وی اضافه کرد: احیای دوباره این چشمه و انتقال آب آن به تالاب کانی برازان می تواند قسمت های خشک شده این تالاب را نیز احیا کند.

به گفته مسوولان امور آب مهاباد هم اکنون بیش از دو هزار و 800 حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز در این شهرستان وجود دارد که به صورت غیرقانونی سالیانه افزون بر 10 میلیون متر مکعب آب برداشت می کنند.

تالاب کانی برازان با وسعتی افزون بر 927 هکتار در 30 کیلومتری شمال مهاباد واقع شده و از سوی کمیته ملی طبیعت گردی کشور به عنوان نخستین سایت پرنده نگری در ایران معرفی شده است.

شهرستان مهاباد با داشتن تالابهای کانی برازان، قوپی باباعلی، حسن خان، گروس، داشخانه و قره قشلاق همه ساله در فصول بهار و پاییز پذیرای شمار زیادی از پرندگان مهاجر از جمله غاز خاکستری، فیلوش، آووست، خروس کولی، حواصیل، تنجه، فلامینگو و انواع مرغابی و اردک از جمله اردک سرسبز، ارده ای، سرحنایی و بلوطی است.
کانی برازان و قوپی باباعلی از بین تالابهای شهرستان مهاباد جزو تالاب های بین المللی به شمار می روند.
شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار