خبرنگار مجارستانی که یک ماه قبل به یک پناهجو پشت‌پا زده بود و پس از آن از محل کارش اخراج شده بود، هم‌اکنون گفته است قصد دارد از این پناهجو و همچنین از فیس‌بوک شکایت کند و انتقام بگیرد.
کد خبر: ۱۱۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ 23 October 2015
از یک ماه قبل، تصاویر خبرنگار فیلمبردار مجارستانی که به یک پناهجو پشت‌پا زده بود به صورت گسترده در اینترنت منتشر شد. در این حادثه، خبرنگار همزمان با فیلمبرداری و تهیه خبر، به یک پناهجوی اهل سوریه پشت پا می‌زند و او را در حالی که پسرش را در بغل داشت نقش بر زمین می‌کند.

انتشار این تصاویر باعث واکنش گسترده رسانه‌ها و افکار عمومی شد تا جایی که باعث شد او عذرخواهی کند. با این حال وی از محل کارش یعنی شبکه تلویزیونی اینترنتی اخراج شد. این شبکه تلویزیونی هم تحت تأثیر فشارهای افکار عمومی تعطیل شد. این شبکه تلویزیونی اینترنتی دارای گرایش افراط گرایانه راست بود.

حالا این خبرنگار مجارستانی دوباره در رسانه‌ها ظاهر شده و گفته است که قصد انتقام‌گیری دارد. خانم «پیترا لازلو» خبرنگار مجارستانی در مصاحبه با روزنامه ازفستیا روسیه گفت که می‌خواهد از آن پناهجوی سوریه و فیس‌بوک به دلیل انتشار گسترده فیلم و نظرات علیه وی شکایت کند.

خبرنگار مجارستانی گفته است که از فیس‌بوک شکایت می‌کند زیرا به گفته وی، این سایت برای قتل او در حال ترویج و تحریک افکار عمومی است و اجازه می‌دهد دیگران علیه وی سیاه‌نمایی کنند.

او همچنین گفت که پس از پایان محاکمه‌اش در مجارستان، قصد دارد برای ادامه زندگی به روسیه برود.


این خبرنگار مجارستانی گفته است زندگی‌اش هم‌اکنون و پس از اخراج از شبکه تلویزیونی اینترنتی ان.وان.تی.وی (N1TV) سخت و پیچیده شده است.

او همچنان گفته است که مورد تهدید قرار می‌گیرد و یک نفر نیز جایزه 20 هزار دلاری برای قاتل او در نظر گرفته است. همچنین صفحه‌ای به نامPetra Laszlo Shame Wall برای انتشار مطلب علیه او در فیس‌بوک ایجاد شده است.

او نامه‌ای نیز به مدیریت فیس‌بوک نوشت و درخواست کرد این صفحه را غیرفعال کنند، اما این درخواست رد شد.

با این حال صفحه دیگری که در حمایت از او در فیس‌بوک ایجاد شده بود، توسط مدیریت فیس‌بوک غیرفعال شده است. به همین دلیل او تصمیم گرفت از فیس‌بوک شکایت کند.

او می‌گوید که از آن پناهجوی اهل سوریه نیز شکایت کرده زیرا او شهادتش در دادگاه را تغییر داده است.

«اسامه عبدالمحسن» پناهجوی اهل سوریه هم پس از این حادثه، مشهور شد. او که قبلاً مربی یک تیم فوتبال به نام فتوه در سوریه بود، توسط باشگاه ختافه اسپانیا دعوت به همکاری شد. این پناهجو با سفر به اسپانیا قرار است به عنوان مربی با باشگاه فوتبال ختافه همکاری کند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار