آغاز مرحله نخست واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین لرستان علیه تب برفکی

اولین مرحله از عملیات واکسیناسیون جمعیت دام های سبک و سنگین استان علیه بیماری تب برفکی از اول مرداد ماه با تمام توان دو بخش دولتی و خصوصی شروع شد.
کد خبر: ۱۱۱۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸ 02 August 2023

به گزارش تابناک لرستان به نقل از خبرآنلاین، دکتر مصطفی زبردست مدیرکل دامپزشکی استان لرستان در تشریح این خبر اعلام کرد: باتوجه به اهمیت پیگیری وکنترل بیماری تب برفکی به عنوان یک بیماری مسری در صنعت دامپروری سبک وسنگین استان و شرایط پرورش دام، با هماهنگی سازمان دامپزشکی کشور اولین مرحله از واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین استان از ابتدای مرداد ماه ۱۴۰۲ در سراسر استان شروع شده است.

دکتر زبردست افزود: در اجرای این طرح مورد نظر مقرر است که در مجموع ۲۹۰۰۰۰۰ راس دام سنگین و سبک طی مدت ۲ ماه علیه بیماری تب برفکی واکسینه شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان ادامه داد: بیماری تب برفکی از جمله بیماری‌های بسیار خطرناک در صنعت دامپروری و غیر مشترک بین انسان و دام است که در صورت شیوع سبب از بین رفتن زیرساخت‌های پرواری، ذخایر ژنتیکی و ازبین رفتن امنیت غذایی در هرمنطقه خواهدشد و البته با اقدامات کنترلی از جمله واکسیناسیون، از بروز این خسارات جلوگیری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار