بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵ 13 October 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

کتک کاری شدید بین بازیکنان پارسه و داماش!

تابناک گیلان: در پایان دیدار دو تیم پارسه و داماش گیلان بازیکنان دو تیم با یکدیگر کتک‌کاری شدیدی کردند.

در پایان مسابقه داماش گیلان و پارسه که امروز در ورزشگاه صنایع دفاع تهران برگزار شد بازیکنان دو تیم ابتدا با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند و سپس این درگیری تبدیل به کتک‌کاری شدید بین بازیکنان دو تیم شد.

به گزارش فارس،مجید جهانپور سرمربی داماش با اشاره به این اتفاق گفت: بازیکنان دو تیم قصد داشتند با یکدیگر دست بدهند که بگومگویی بین آنها پیش آمد و به یکباره دروازه‌بان تیم پارسه مثل یک رزمی‌کار با کفش استوک به گردن بازیکن ما حافظ یعقوبی زد و او را از ناحیه دست و گردن به شدت مجروح کرد.

وی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از بازیکنان این تیم با سر به بینی محمد حیدری بازیکن ما کوبید که او هم اکنون از نظر جسمانی شرایط بدی دارد. نیروی انتظامی هم گاز اشک‌آور زد.

این دیدار با تساوی ۲ بر ۲ خاتمه یافت.


مجبور شدم فرزندم را برای جلوگیری از افت تحصیلی به مرکز استان ببرم!

تابناک گیلان: درحالیکه خبرها حکایت از احداث مدرسه در روستاهای دورافتاده با میلیون تومان هزینه و اعزام معلم برای چند دانش آموز و یا پرداخت مبالغ تشویقی برای نهضت سواد آموزی دارد، دانش آموزان هنرستانی در انزلی از اولین شهرهای دارای مراکز آموزشی۲۰روز ازسال تحصیلی گذشته هنوزسرگردانند.

پی گیریهای مکرر والدین دانش آموزان پیش دانشگاهی هنرستان شرف انزلی عاقبت به جایی نرسید و اکنون این دختران نوجوان با پرداخت شهریه در کلاسهای شبانه مدرسه ای در منطقه دیگر با بانوان بازمانده از تحصیل بر سر یک کلاس می نشینند.

والدین دانش آموزان با ابراز گله مندی از این وضعیت بیان کردند در حالی که مسئولان بارها بر لزوم جهاد علمی به منظور دستیابی کشور به توسعه پایدار تاکید داشته اند چگونه در حالی که مدرسه و معلم موجود است دانش آموزان از حق قانونی خود برای تحصیل در شرایط مناسب محروم می شوند .

مادر یکی از دانش آموزان در این باره گفت : از اواسط تابستان زمزمه های برگزار نشدن کلاسهای پیش دانشگاهی در مدرسه شروع شد و پی گیری های مکرر ما و مراجعه به اداره آموزش و پرورش شهرستان و اداره کل برای تشکیل کلاس به جایی نرسید.

وی اظهار کرد : اکنون دختر نوجوانم باید با خانمهایی سر کلاس بنشیند که برخی هم سن و سال من هستند و دغدغه هایشان نیز بسیار متفاوت از کنکور است .

وی افزود: حضور در این کلاسها نه از لحاظ روحی با چنین اختلاف سنی مناسب است و نه از کیفیت لازم برای آنها که آزمون سراسری دانشگاه را در پیش دارند برخوردار است.
یکی از دانش آموزان که از حضور بر سر کلاس منصرف شده در این باره گفت : من ترجیح می دهم به جای نشستن بر سر کلاسهایی که محیط مناسب و کارایی چندانی هم ندارد غیرحضوری تحصیل کنم .

وی افزود: برای ثبت نام از ما درخواست ۱۰۰ هزار تومان شهریه شده اگر مشکل همین پول بود می شد شهریه را بگیرند و کلاسهای ما را به طور معمول در مدرسه خودمان با هم سن و سالهای خودمان برگزار کنند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد برای سازمان آموزش و پرورش رشته های هنرستانی اهمیت ندارد.

یکی از بانوان فرهنگی که فرزندش را برای ادامه تحصیل به شهر دیگری برده گفت : متاسفانه پی گیری های ما به جایی نرسید و عاقبت تصمیم گرفتم فرزندم را برای جلوگیری از افت تحصیلی به مرکز استان ببرم.


لاریجانی به گیلان می آید

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه هفته جاری برای حضور در مراسم سالگرد پدر شهیدان تامینی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در لشت‌نشا و یادواره شهدا در لنگرود به گیلان سفر می‌کند.

یادواره سرداران، فرماندهان و شهدای انتظامی گیلان و 38 شهید والامقام نیروی انتظامی لنگرود و گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار حسین همدانی با حضور لاریجانی برگزار می‌شود.

مراسم مذکور روز چهارشنبه 22 مهرماه جاری در لنگرود برگزار می‌شود.


بانوان مدیر در شهرداری رشت

معیار انتخاب افراد بر مبنای پست و جایگاه مدیریتی بوده و از آنجایی که در شهرداری رشت کارمندان زن زیادی مشغول به کار هستند،  فقط به معرفی زنانی می پردازدیم که در چارت سازمانی شهرداری دارای جایگاه مدیریتی بوده اند.

مریم گل احضار

فارغ التحصیل رشته ریاضی و از کارمندان رسمی شهرداری، دومین شهردار زن پس از مریم پاکزاد(شهردار لولمان) در گیلان و نخستین زن شهردار رشت که فروردین سال93 در زمان تصدی محمد ابراهیم خلیلی در شهرداری رشت به عنوان شهردار منطقه دو منصوب شد.

وی پیش از شهردار شدن مسئولیت  گروه برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات و انفورماتیک شهرداری رشت را برعهده داشت.

گل احضار از جمله معدود مدیرانی به شمار می رود که عملکرد مثبتی در شهرداری رشت داشته است.

 سامره ذبیحی

از نیروهای قراردادی و فارغ التحصیل رشته ریاضی، از کارشناسان کمیسیون ماده صد که بعد از برکناری محجوب دبیری آن را برعهده گرفت.

ذبیحی از نیروهای خلاق شهرداری به شمار می رود که به اعتقاد کارشناسان عملکرد رضایت بخشی نیز داشته است.  وی نسبت فامیلی با گل احضار نیز دارد!

هاجر خرمدل

همسر زنده یاد سیامک دوستدار مدیر پسماند شهرداری رشت، فارغ التحصیل حسابداری و از کارمندان رسمی شهرداری است که هم اکنون معاونت اداری ومالی شهرداری منطقه سه رشت را بر عهده دارد.

وی پیش از این مدیریت اداره درآمد و املاک شهرداری را برعهده داشت.

خرمدل نیز از زنان موفق و خوش اخلاق در شهرداری رشت است.

زینب فلک دوست

از پرسنل رسمی شهرداری و فارغ التحصیل رشته نرم افزار است. وی در زمان محمد ابراهیم خلیلی  طی حکمی به عنوان رییس کارگزینی شهرداری رشت منصوب گردید، که در آغازین روزهای روی کار آمدن علی ثابت قدم وی از این پست برکنار شد، که این برکناری موجب اعتراض بسیاری از فرزندان شاهد و ایثارگر شاغل در شهرداری شد.

همچنین این موضوع انتقاد و اعتراض برخی از اعضای شورای شهر ازجمله رضا جمشیدی چناری و فرهاد شوقی را نیز به همراه داشت.

فلک دوست چندی پیش طی حکمی از سوی علی ثابت قدم شهردار میانسال رشت به عنوان معاون اجرایی سازمان میادین میوه و تره بار و مشاغل شهری منصوب شد.

وی مدتی نیز مسئولیت پیگیری های ویژه حوزه شهردار و امور ایثارگران شهرداری رشت را برعهده داشت.

گفتنی است فلک دوست از یادگاران یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس و از فعالان سیاسی شهرستان است.

فاطمه قدیمی حرفه

فارغ التحصیل علوم ارتباطات اجتماعی با گرایش روزنامه نگاری، مدرس دانشگاه علمی کاربردی واحد فرهنگ و هنر رشت است. او مدیریت روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری، مدیریت روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در سال ۸۹ را در سابقه کاری خود دارد.

فاطمه قدیمی حرفه اوایل خردادماه سال جاری طی حکمی از سوی محمدعلی ثابت قدم به عنوان مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت منصوب شد.

وی پیش از این به عنوان مسئول ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت فعالیت داشت.

صدیقه ستاره شناس

از نیروهای قراردادی شهرداری و فارغ التحصیل آمار و بیمه، که بعد از برکناری فلک دوست به عنوان رییس کارگزینی شهرداری منصوب شد. گفته می شود که ستاره شناس از نزدیکان امیر امندانی عضو شورای شهر رشت است.

وی به تازگی بعد از آنکه علیرضا دانش به عنوان قائم مقام شهرداری منطقه چهار انتخاب شد، طی حکمی از سوی علی ثابت قدم شهردار میانسال رشت به عنوان مدیر اداری شهرداری منصوب شد.

سمیه رستگار

از نیروهای قراردادی شهرداری و فارغ التحصیل رشته حقوق، بعد از بازنشستگی محمد عیسی احتشامی، به عنوان مدیرحقوقی شهرداری رشت منصوب شد.

اخیراً نیز طی حکمی از سوی علی ثابت قدم شهردار میانسال رشت، رستگار به عنوان سرپرست شهرداری منطقه سه منصوب شد.

این انتصاب در حالی از سوی شهردار میانسال رشت صورت گرفت که هنوز چند ماه از انتصاب حسن علیزاده به عنوان شهردار منطقه نمی گذشت!!

طیبه بینا

کارمند رسمی شهرداری و فارغ التحصیل رشته میکرو بیولوژی است. مسئول ورزش بانوان، مشاور بانوان شهردار رشت و معاون فرهنگی ورزشی شهردار است.

بینا که پیش از این کارشناس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت بود، از فعالان سیاسی شهرستان رشت نیز محسوب می گردد.

فاطمه عاشوری

فارغ اتحصیل جغرافیای برنامه ریزی، از نیروهای پیمانی و تازه استخدام در شهرداری رشت. مدتی کارشناس دفتر سرمایه گذاری بود که بعد از رفتن اصغر کامران از مدیران با سابقه و توانمند شهرداری، جایگزین او و به عنوان رییس دفتر سرمایه گذاری منصوب شد.


منبع: گیلان نو


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار