رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر خبر داد
تابناک هرمزگان// رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بندرعباس از برگزاری چهارمین اجلاس کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها به میزبانی بندرعباس خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶ 25 January 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان//  اسماعیل رئیسی حسنلنگی از برگزاری چهارمین اجلاس کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها به میزبانی بندرعباس خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه از مجموع ۷۱۱۳ هکتار محدوده شهر بندرعباس ۴۳ درصد را بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی تشکیل می‌دهد که بیشتر بافت فرسوده در نوار ساحلی و مرکز شهر بندرعباس واقع شده است و با توجه به مشکلات فراوان بافت‌های فرسوده، این اجلاس در شهر بندرعباس برگزار می‌شود.

وی گفت: با توجه به اهمیت بافت فرسوده شهر، این اجلاس با هدف توسعه متوازن شهری و با محوریت بازآفرینی شهری و بررسی اثرات قانون درآمد پایدار بر حوزه شهرسازی و معماری برگزار می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: امید است با نگاه ملی بتوانیم با هماهنگی‌ها و تصمیم‌گیری‌های لازم، مشکلات بافت فرسوده شهر را به حداقل برسانیم.

وی تصریح کرد: این اجلاس با حضور روسای کمیسیون‌های معماری شهرسازی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور و مسئولان کشوری مرتبط این حوزه برگزار می‌شود.

رییسی بیان کرد:محدوده قانونی شهر بندرعباس هفت هزار هکتار مساحت دارد که ۱۳۷۲ هکتار آن بافت فرسوده میانی است و بیشتر شامل محلات اولیه شکل‌گیری شهر بندرعباس هستند که درواقع رشد شهری در طول سالیان از این نقاط شروع شده و گسترش یافته است. محله چاهستانی‌ها، آیت‌الله غفاری، شهرک توحید (شغو)، چه چهکور، کمربندی، دو هزار، اسلام‌آباد، حسین‌آباد و طلابند ازجمله این محله‌هاست.

بیشترین مساحت بافت‌های ناکارآمد شهر بندرعباس در مناطق سه و چهار شهرداری واقع شده و پس از بندرعباس، شهر میناب مساحت چشمگیری از بافت‌های ناکارآمد را به خود اختصاص داده است.

۴۳ درصد از شهر بندرعباس بافت فرسوده است که نیازمند اعتبارات و نگاه ملی به این استان است. این کلان‌شهر با مشکلات متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کند که ضرورت دارد با توجه به اینکه گردشگران زیادی در فصول مختلف سال به این شهر سفر می‌کنند، چاره‌اندیشی خاصی برای بافت فرسوده آن شود.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار