تابناک هرمزگان// رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اجرای طرح آبیاری نوین در بیش از ۱۱۲ هزار هکتار از اراضی استان گفت: هرمزگان با ۷۵ درصد اجرا و دو برابر میانگین کشوری، در اجرای این طرح پیشروست.
کد خبر: ۱۰۸۹۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳ 24 January 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان// عباس مویدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ظهر امروز در گردهمایی سراسری مدیران ستادی و استانی آب و خاک جهاد کشاورزی کشور که به میزبانی بندرعباس در حال برگزاری است، در تبیین ظرفیت ها، موانع و اقدامات انجام شده در بخش آب و خاک، ضمن تشریح ظرفیت های هرمزگان اظهار داشت: هرمزگان از جنوبی ترین استان‌های ایران یا مساحتی حدود 16 هزار و 471کیلومتر مربع در ساحل خلیج فارس و دریای عمان واقع شده و متشکل از 13 شهرستان، 14 جزیره، 45 شهر، 39 بخش ، 85 دهستان و 2179 آبادی دارای سکنه است. 

وی در ادامه افزود: جمعیت هرمزگان با نرخ رشدی معادل 2/39 درصد به تعداد1میلیون و 776هزارو 441نفر است که 971هزار و 822نفر در شهرها و 803هزارو 819 نفر در مناطق روستایی استان ساکن هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان کل سطح زیر کشت فعلی محصولات آبی استان را بالغ بر 161 هزار هکتار عنوان کرد و ادامه داد: بیش از 3818 هزارتن محصول در این اراضی تولید می‌شود. 

مویدی به پروژه های پیشران حوزه آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اشاره کرد و افزود: ایجاد شبکه زیر سد میناب، خط انتقال آب روستای تیدر و بخون در شهرستان حاجی آباد، اجرای شبکه فرعی و آبیاری تحت فشار منظقه یکدار شهرستان جاسک، احدات سد زاکین و خط انتقال آب روستاب سغ شهرستان بندرعباس از مهمترین پروژه های در دست اقدام سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در حوزه آب وخاک است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان تصریح کرد: از کل میزان آب زیر زمینی در هرمزگان 81 درصد در حوزه مصرف کشاورزی ، 17 درصد در بخش شرب و 2 درصد در حوزه صنعت استان استفاده می شود. 

وی همچنین با تشریح پروژه های اجرا شده مدیریت آب و خاک در هرمزگان یادآور شد: در این استان بالغ بر 112 هزار هکتار از کل اراضی با روش‌های آبیاری نوین آبیاری می‌گردد که بالغ بر 75  درصد از کل اراضی استان بوده و این عدد دو برابر میانگین کشوری است.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار