تابناک هرمزگان// معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: برای نخستین بار با بهره‌گیری از یک دستگاه کرین بارج، یک نگله فوق سنگین ۲۵۴ تنی در بندر شهید رجایی تخلیه شد.
کد خبر: ۱۰۸۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹ 23 January 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان//منصور خرمشکوه در تشریح این خبر گفت: عملیات تخصصی تخلیه یک نگله وارداتی فوق سنگین به تناژ254 در حوضچه فاز سوم بندر شهید رجایی با استفاد از یک دستگاه کرین بارج با موفقیت انجام شد.

 وی ادامه داد: نگله مذکور دارای 23 متر طول، پنج متر عرض و 3,90 متر ارتفاع، یک مبدل گرمایشی و متعلق به شرکت پتروشیمی شیراز است.

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این محموله بعد از انجام فرآیندهای اسنادی برای استفاده به شیراز منتقل خواهد شد. 

به گفته خرمشکوه؛ تا پیش از استقرار و بهره‌برداری از این کرین بارج ،جهت تخلیه نگله‌های سنگین وزن ورودی به بندر از جرثقیل‌های موجود در دیگر بنادر استفاده می‌شد که این امر صرف زمان زیاد و هزینه‌های سنگینی را در پی داشت.

خرمشکوه خاطرنشان کرد: با استقرار این کرین بارج ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها، عملیات تخلیه نگله‌های حجیم شتاب بیشتری خواهد گرفت.

گفتنی است؛ از این کرین بارج در عرصه صنایع فراساحلی از جمله جکت‌های نفتی و طرح‌های سالویچ (خارج سازی مغروقه‌ها) نیز استفاده می‌شود.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار