تابناک هرمزگان// جمعی از بانوان فرهیخته استان هرمزگان با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۱۰۸۹۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴ 24 January 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان//حجت الاسلام محمد عبادزاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در جمع بانوان فرهیخته استان هرمزگان اظهار داشت: تحلیل شخصیت های چند بعدی سخت مشکل است و حضرت زهرا سلام الله علیها نیز دارای شخصیتی چند بعدی است، زنان دارای این چنین شخصیتی، هر آن که بداند که در مسائل اجتماعی و سیاسی نقش‌آفرینی است به میدان می‌آید.

وی افزود: زن با حفظ حریم عفت در تمامی زمینه‌ها می‌تواند حضور موثر و تاثیر‌گذار داشته باشد، برخلاف اینکه در دنیای غرب زن یک کالا محسوب می‌شود، انقلاب اسلامی ایران به زن ارزش‌های متعالی ببخشیده است.

عبادزاده اذعان داشت: وضعیت کنونی زنان در حوزه‌های مختلف به ویژه ورزش به هیچ وجه قابل مقایسه با شرایط وضعیت آنان در قبل از انقلاب و دنیای معاصر نیست امروز زن مسلمان به صورت تاثیرگذار در صحنه‌ها نقش دارد و حماسه‌آفرینی می‌کند.

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: باید مواظب بود چرا که دشمن با سر دادن شعار «زن زندگی آزادی» تلاش دارد ارزش و جایگاه زنان جامعه اسلامی ایران را از آنان سلب کند.

وی گفت: در حوزه صنایع دستی، سه تا چهار سال قبل، سازمان یونسکو، شهر بندرعباس را به عنوان دومین شهر خلاق بعد از اصفهان معرفی کرد و این اقدام بی‌جهت نبود، چرا که عقبه استان هرمزگان در حوزه صنایع دستی بسیار سرزنده و فعال است، اگر این حوزه فعال نشود این جایگاه را از شهر بندرعباس سلب می‌کند لذا باید سهم صنایع دستی و خانگی تعیین شود بخشی از آن مربوط به حمایت مسئولان و بخش دیگر مربوط به معرفی ظرفیت‌ها در این حوزه است البته بازار محصولات صنایع دستی و خانگی در استان هرمزگان فراهم است بنابراین باید در راستای حمایت از صنایع دستی و خانگی به کار گرفته شود.

عبادی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در خصوص زندگی عفیفانه باید کارهای زیادی انجام داد، اضافه کرد: نقش بانوان در احیای امر به معروف و نهی از منکر نقشی بسیار پررنگ، جدی و قابل توجه است لذا بانوان در هر دو جنبه ایجابی و سلبی باید نقش آفرین باشند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر حضور موثر بانوان در حوزه رسانه، جنگ امروز را جنگ رسانه و تبلیغات خواند و گفت: در جنگ ترکیبی، عنصر رسانه حرف اول را می زند و با توجه به پر رنگ بودن نقش رسانه در این جنگ، بانوان فرهیخته استان هرمزگان نیز باید در این زمینه خود را مجهز کنند و فعالیت جدی داشته باشند.

عبادزاده همچنین به عقب ماندگی ها در حوزه جمعیت اشاره کرد و افزود: باید برای جبران عقب ماندگی تلاش کرد، چرا که آینده کشور در خصوص جمعیت بسیار نگران کننده است وضعیت جمعیتی در برخی استانها منفی است، جمعیت پیر هرگز مولد نیست و جمعیت جوان است که جامعه را سرزنده، فعال و پویا نگه می دارد

وی در ادامه با بیان اینکه عنصر جوانی سبب نشاط و پویایی جامعه می‌شود، وضعیت ایران در حوزه جمعیت را اسفناک دانست و تأکید کرد: بانوان باید به استفاده از ظرفیت‌های در اختیار، اعم از قلم، هنر و ... در راستای جوان سازی جمعیت تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه حوزه ورزش بانوان از مسیر روبه جلو برخوردار است و این محصول، نتیجه تلاش بانوان استان هرمزگان است،‌ گفت: با توجه به تلاش و پشتکار بانوان ورزشی استان هرمزگان، آینده خوبی را برای ورزش استان می بینم.

در این دیدار جمعی از بانوان فرهیخته استان نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و جامعه شناسی پرداختند و از نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان خواستند در این حوزه‌ها از زنان فعال حمایت شود. 

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار