تابناک هرمزگان// معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این استان با انجام اقدامات گسترده و پیشرفت ۹۰ درصدی در پوشش عملیات ایمنی اتباع خارجی، در بین دانشگاه های مجری کمپین واکسیناسیون در سطح کشور صدرنشین شد.
کد خبر: ۱۰۸۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹ 22 January 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان// دکتر عبدالجبار ذاکری اظهار کرد: کمپین واکسیناسیون سرخک، سرخجه و فلج اطفال اتباع و پناهندگان ویژه گروه سنی زیر ۱۵ سال با هدف ایجاد محافظت در برابر بیماری از ۱۰ دی‌ماه همزمان با سایر کشور اجرا و تا آخر دی‌ماه ادامه داشت که با اجرای این طرح بیش از ۸۰ درصد کودکان اتباع خارجی واکسن دریافت کردند.

وی اظهار کرد: تاکنون تعداد ۳۰ هزار و ۷۹۳ کودک اتباع غیرایرانی واکسن فلج اطفال، ۲۹ هزار و ۲۴۶ کودک اتباع واکسن سرخک و سرخجه و چهار هزار و ۶۷۶ نفر اتباع بالای پنج سال واکسن کووید در استان هرمزگان دریافت کردند.

رییس مرکز بهداشت هرمزگان گفت: ۹۶۳ تیم عملیاتی متشکل از ۲ هزار و ۴۰۹ نفر در قالب نیروهای عملیاتی، نظارتی و پشتیبانی این کمپین را در سراسر استان اجرا کردند.

ذاکری ادامه داد: در صورتی که اتباع موفق به دریافت واکسن در این بازده زمانی نشدند می توانند با مراجعه به پایگاه ها، مراکز بهداشتی و درمانی و خانه بهداشت محل سکونت، واکسن کودک خود را دریافت کنند.

 آذرماه امسال ۶۰۰ هزار دُز واکسن سرخجه اهدایی از طرف یونیسف وارد کشور شده است.

انتهای پیام//

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار