مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان:
تابناک هرمزگان// مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: زمین‌های واقع در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس با هماهنگی و همکاری دادستان مرکز استان رفع تصرف شد.
کد خبر: ۱۰۸۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶ 22 January 2023
 

به گزارش تابناک از هرمزگان// عباس کمالی با اشاره به ساماندهی زمین‌های متصرفه شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس، افزود: پس از انتشار برخی شایعات بی اساس، افرادی طی چند روز گذشته به این منطقه هجوم برده و با گچ ریزی اقدام به تصرف غیرقانونی زمین‌های دولتی کرده بودند.

وی ادامه داد: زمین‌های تصرفی کاربری‌های متعدد خدماتی، فضای سبز، فرهنگی و آموزشی و درمانی داشت.

کمالی توضیح داد: صدور سند فقط برای ساکنان در مستحدثات بافت‌های فرسوده انجام می‌شود که آن هم مشروط به سابقه سکونت قبل از سال ۱۳۹۴ است.

به گفته کمالی: زمین‌های شهرک پیامبر اعظم (ص) به هیچ عنوان تابع این شرایط نیست و در بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی قرار ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی یادآور شد: ۳۳ نقطه به عنوان بافت فرسوده تعیین شده که اسامی و محدوده‌های آنها در سامانه‌های راه و شهرسازی ثبت شده است.

هفته گذشته افرادی با هجوم به زمین‌های شهرک پیامبر اعظم (ص) در بندرعباس با ریختن گچ و اسپری رنگ اقدام به تفکیک و قطعه‌بندی غیرقانونی زمین‌های دولتی کردند.

پیش‌تر در اطلاعیه‌ای اعلام شده بود افرادی که قبل از سال ۹۴ در زمین‌های دولتی بافت‌های فرسوده اقدام به ساخت خانه کرده‌اند (در صورتی که دارای شرایط دریافت زمین باشند) می‌توانند تا پایان امسال برای دریافت سند مالکیت اقدام کنند که این آیین‌نامه نه تنها شامل تصرفات جدید نمی‌شود بلکه شهرک پیامبر اعظم بندرعباس نیز جزو بافت فرسوده نیست.

انتهای پیام//

برچسب ها: راه و شهرسازی ، کمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار