کد خبر: ۱۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶ 06 March 2015

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: با توجه به ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری، مسئولیت آذربایجان شرقی در حوزه علم و فناوری سنگین است.

محمدتقی پاکزاد در دومین جلسه ستاد توسعه فناوری اطلاعات و میکرو الکترونیک (فام) استان اظهار داشت: تاسیس منطقه ویژه علم و فناوری مرحله جدیدی از توسعه فناوری‌های نوین است که با تشکیل ستادهای توسعه فناوری می‌توانیم به اهداف مورد نظر آن دست یابیم.

وی افزود: با توجه به آذربایجان شرقی در ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری الگوی سایر استان‌هاست لذا مسئولیت این استان سنگین‌تر است.

مدیرعامل منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی با بیان این که در حوزه فناوری شروع خوبی داشته‌ایم که نباید همانند برخی از کارها بدون سرانجام باشد، افزود: برای این منظور باید ضمن احصای وضعیت موجود، برنامه مدونی تهیه کنیم که اهداف آن قابلیت دستیابی داشته و ضمن آرمان‌گرایی، واقع‌گرا نیز باشیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره صنعت هنرهای دیجیتال توسط دانشگاه هنر در هفته گذشته اظهار داشت: این جشنواره حرکت بسیار خوبی بود که در سطح استان اتفاق افتاد ولی متاسفانه شاهد حضور کم رنگ افراد صاحب نظر در آن بودیم که باید علت آن آسیب شناسی شود.

پاکزاد همچنین بر اطلاع‌رسانی مطلوب در جهت اهداف ستاد توسعه فناوری اطلاعات و تعریف راهکارهایی برای به نتیجه رسیدن چنین همایش‌هایی تاکید کرد.

وی از تشکیل هشت ستاد توسعه فناوری در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان بدون چشمداشت مادی در این ستادها فعالیت دارند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :