تابناک هرمزگان// فرماندار شهرستان قشم از مردم شهر درگهان دعوت کرد، در فرصت باقیمانده تا پایان دیماه در سرشماری نفوس و مسکن که به صورت آزمایشی از این شهر در استان هرمزگان آغاز شده، مشارکت کنند.
کد خبر: ۱۰۸۶۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷ 12 January 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان// محمد محمدحسینی اظهار کرد: مبنای جذب و توسعه خدمات آموزشی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، اطلاعات حاصل از آماربرداری و سرشماری است.

وی با بیان این نکته که وقت اندکی که برای ثبت اطلاعات در سامانه صرف می شود پایه توسعه عادلانه و پیشرفت است، گفت: از تمامی ساکنین شهر درگهان درخواست می کنم در فرصت باقیمانده برای انجام مسوولیت شهروندی به شرکت کنندگان در این سرشماری بپیوندند.

فرماندار شهرستان قشم توضیح داد: طرح سر شماری عمومی نفوس و مسکن از یکم دیماه جاری در ۳۷ شهر کشور آغاز شده است که در استان هرمزگان، این سرشماری در شهر بندری درگهان از توابع بخش مرکزی شهرستان قشم به صورت اجرای آزمایشی (پایلوت) در حال انجام و برگزاری است.

محمد حسینی با اشاره به اجرای سرشماری جاری به روش ثبتی معنایی تاکید کرد، تمامی افراد ۱۵ ساله و بالاتر خانوارهای این شهر تا پایان دیماه جاری می توانند به سامانه اعلام تغییر نشانی ثبت احوال به آدرس https://www.ncr.ir مراجعه و با درج یا تایید اطلاعات شامل آدرس محل سکونت و مشخصات فردی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: اتباع غیر ایرانی ساکن درگهان قشم هم به مانند خانوارهای ایرانی به پایگاه داده اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور به نشانی kanoonnobat.ir مراجعه و اقدام به ثبت اطلاعات نشانی و فردی خود کنند.

رییس کمیته برنامه ریزی شهرستان قشم گفت: در اجرا و برگزاری این طرح آزمایشی سرشماری هیچ اطلاعات دیگری از افراد خواسته نمی شود فقط اگر افراد در کمتر از یکسال گذشته ساکن شهر درگهان شده اند، جزییات محل سکونت خود را مانند بلوار، خیابان و کوچه در نشانی های یادشده ثبت می کنند.

به گزارش ایرنا، ۳۷ شهر از ۳۱ استان کشور به صورت آزمایشی برای طرح آزمایش سر شماری ثبتی «مبنا» انتخاب شده که از استان هرمزگان، شهر درگهان قشم مشمول این طرح است.

اجرای طرح آزمایشی سر شماری ثبتی مبنا با همکاری مرکز آمار ایران، سازمان ثبت احوال، اداره امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور، شرکت پست، سازمان شهرداری‌ ها و دهیاری‌ های کشور، وزارت راه و شهر سازی (مدیریت مرتبط با سامانه املاک و اسکان و تعیین محدوده شهرها)، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ ها، شهرداری‌ ها و دهیاری‌ های منتخب در استان‌ ها، دفاتر سیاسی و تقسیمات کشوری، ادارات اتباع استانداری‌ ها و فرمانداری های مشمول اجرای طرح در حال برگزاری است.

درگهان شهری تجاری و بندری و دارای بازارهای متعدد است. این شهر از توابع بخش مرکزی شهرستان قشم و در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز این شهرستان قرار دارد.

این شهر بندری سالیانه پذیرای جمع زیادی مسافر و گردشگر از اقصی نقاط ایران است که هنگام سفر به شهرستان پر جاذبه قشم از این شهر بازدید و خرید از ۱۶ مجتمع تجاری و بازار این شهر از برنامه های ثابت سفر آنان است.

تعداد قابل توجهی از اهالی این شهر بندری به صیادی مشغول هستند و بر اساس آمار اعلامی شیلات نزدیک ۶۰۰ صیاد و بالغ بر ۸۰ فروند قایق و ۴۷ لنج در اسکله صیادی این بندر فعالیت دارند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار