تابناک هرمزگان// امنیت و نظم از جمله مقولاتی است که روند بدست آمدنش سهل و آسان نیست.برای اینکه یک کشور امن وآرام باشد، زحمات فراوان و هزینه های گزافی صرف شده است.
کد خبر: ۱۰۸۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵ 13 December 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان// همانگونه که در سایه امنیت و آرامش می توان بدون دغدغه زندگی کرد، در نا آرامی و بی نظمی چیزی به جز اضطراب و احساس نا امنی نصیب آن جامعه نمی شود.

اگر کمی به کشورهایی که دهه هاست آرزوی یک روز آرامش را دارند نگاهی بیندازیم، بخوبی می بینیم که کشور ما ایران یکی از کشورهای آرام جهان است.

بی شک همانند بسیاری از کشورهای جهان، مطالبات انباشته شده ای خصوصا در موضوع اقتصاد در جامعه و کشور ما وجود دارد که گلایه مندان فراوانی دارد.مخارج روزانه یک خانوار ، هزینه مسکن،آموزش،درمان، سفر و بطور کلی معاش جامعه مطلوب نیست. اما بسامان شدن این وضع نابسامان اقتصادی،به آرامش و نظم در جامعه نیاز دارد.

اما ناگفته پیداست که رسیدگی به رفاه نسبی مردم با تاخیر در حال انجام است اگر فضای آرام جامعه ناآرام و ملتهب شود، ما با 2 مشکل مواجه خواهیم بود، به عبارتی مشکلی به مشکل نحست بار و اضافه می شود.

ارزش امنیت زمانی هویدا می شود که ناامنی جایگزینش شود! در این روزها شاهدیم افراد متعددی آسیب می بینند و جان خود را از دست می دهند و ادامه چنین وضعی ما را به فاز دیگر ناامنی منتقل خواهد نمود.

قدرتهای سلطه گر جهان که برخی از آنها در حال افولند،تنها با ایجاد ناامنی در جهان بویژه خاور میانه حیاتشان ادامه دارد و از نا امنی و التهاب در جوامع بخصوص کشور ما بخوبی استقبال می کنند! زیرا تجاربی در کارنامه دارند که با القای نارضایتی و نا امیدی جوامعی را بهم زده اند و به نتایج داخواه خود رسیده اند.

اما ما و مسولین بایستی کاملا هوشیار باشیم و اعتراض را بشناسیم و آن را به فرصت بدل کنیم. همانگونه که جنگ برای ما نعمت بود و پیشرفتهای دفاعی ما گواه آن است، بی شک بروز نارضایتی از جانب جوانان نوری است که مسوولین را راهنمایی به سمت حل و فصل آن می نماید. باید ریشه ها را فیلسوفانه یافت و بصورت منطقی حل و فصل نمود؛ حال چه از طریق تغییر قوانین و چه از راههای مدیریتی و اجتماعی. گاهی نیاز به تغییر رویه است و گاهی باید از بکاربردن سلایق شخصی خودداری نمود.

نیاز است دورهمی های سیاسی اجتماعی را بیشتر کنیم تا حرف هم را بدون واسطه بفهمیم.بی شک کار سخت و پیچیده ای نیست. احساس می شود یک حفره و یک خلا بین جوانان امروز ما با برخی مسوولین بوجود آمده است که این موضوع بسادگی قابل استماع و حل است.

ما مردمی هستیم که در کنار همدیگر کارهای بزرگی همانند دفاع مقدس انجام داده ایم و سربلند از میادین مختلف بیرون آمده ایم.

یوسف دیوانی

انتهای پیام//

 

 

برچسب ها: یوسف دیوانی ، نظم ، امینیت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار