در راستای هوشمندسازی شبکه برق؛
تابناک هرمزگان// مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: امسال ۱۰۰ دستگاه کلید قطع بار (سکسیونر) با هدف هوشمندسازی شبکه برق بر روی شبکه برق این استان نصب و راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۱۰۸۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵ 08 December 2022
 

به گزارش تابناک از هرمزگان// محمد کریمی اظهار کرد: هدف نصب این دستگاه‌ها در واقع مدیریت بار و کنترل از راه دور شبکه برق، ایجاد آمادگی برای عبور از پیک مصرف زمستان و همچنین جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی است.

وی بیان داشت: طول شبکه‌های توزیع برق با نصب این کلیدهای قطع کننده جهت اجرای مانورها، بسیار کوتاه‌تر خواهد شد و شاهد خاموشی گسترده و بروز اختلال در وسایل برقی مشترکان درسطح شبکه نیز نخواهیم بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اظهار داشت: حداکثر بار شبکه توزیع برق در تابستان امسال به ۲ هزار و ۵۳۰ مگاوات رسید که نسبت به سال گذشته یک درصد رشد داشته است.

کریمی ادامه داد: برای پیشگیری از وضعیت سرقت سیم‎های برق و همچنین حفاظت از این سرمایه ملی و ایمن‌سازی شبکه، طرح تعویض ۲ هزار کیلومتر از شبکه‌های مسی به کابل خودنگهدار با اعتباری افزون بر هشت هزار میلیارد تومان ریال در یک برنامه ۲ ساله اجرا می‌شود که اصلاح یکهزار کیلومتر از این شبکه در سال‌جاری و یکهزار کیلومتر دیگر نیز در سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: استفاده از تابلوهای فشار متوسط (GIS)، ترانسفورماتورهای ویژه مناطق گرمسیر، پایه‌های پیش تنیده گرد، تابلوهای فشار ضعیف کامپوزیت، استفاده از سیم‌های روکش‌دار و برق‌گیرهای (MCA) از دیگر مواردی است که درحال حاضر در شبکه توزیع برق هرمزگان استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان ابراز داشت: شرکت توزیع برق استان درحال حاضر ۲۸ هزار و ۳۶۵ دستگاه ترانسفورماتور، ۹ هزار و ۶۹۹ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۱۶ هزار و ۲۵۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط در دست بهره‌برداری دارند.

استان هرمزگان ۷۴۰ هزار مشترک برق دارد که ۶۱۲ هزار مشترک معادل ۸۲ درصد آن در بخش خانگی است؛ بیشترین مصرف (۶۸ تا ۷۰ درصد) برق استان در اوج پیک در فصل تابستان مربوط به بخش خانگی است.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار