تابناک هرمزگان// رییس پارک علم و فناوری هرمزگان و عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان گفت: بودجه‌هایی که در این سال‌ها به پژوهش اختصاص یافته از نظر ارزش متناسب با شرایط اقتصادی جامعه افزایش نیافته است.
کد خبر: ۱۰۸۰۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰ 05 December 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان// علیرضا نصیری در حاشیه نمایشگاه هفته پژوهش یادآور شد: هزینه‌های پژوهش از زمانی که ارزش ریال کاهش و تورم افزایش یافته است بالاتر رفته است اما مبالغ اختصاصی برای انجام آن تغییری نکرده است.

وی مثال زد: زمانی طرح پژوهشی به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال با یکی از مجموعه‌های خدماتی هرمزگان منعقد کردم که معادل ۳۰ هزار دلار می‌شد و اگر الان بخواهم برای طرح مشابهی قرارداد ببندم بالاتر از مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال برای آن نمی‌پردازند که معادل ۲ هزار دلار می‌شود.

رییس پارک علم و فناوری هرمزگان تأکید کرد: از زمانی که موضوع شرکت‌های دانش بنیان در جامعه مطرح شده مهجوریت و تنهایی پژوهش نیز بیشتر شده است، یعنی پژوهشی که منجر به ایجاد شرکت دانش‌بنیان نشود را به حساب نمی‌آورند و می‌گویند پژوهشی که از آن مقاله استخراج شود، به درد نمی‌خورد.

نصیری افزود:‌ اکنون جمهوری اسلامی ایران در رتبه بندی علمی جهان رده ۱۵ را در تولید علم و استنادهای علمی دارد که بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: پژوهش، پایه رسیدن به اقتصاد دانش بنیان بوده و جامعه باید در انجام پژوهش‌های بنیادی و نظری قوی باشد تا بتوان با بهره‌گیری از آن‌ها وارد عرصه‌های عملی و اقتصاد دانش بنیان و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان شد.

انتهای پیام//

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار