امام جمعه بندرعباس:
تابنا هرمزگان//نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه و عمران سواحل کشور باید راهبرد برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و عمرانی باشد.
کد خبر: ۱۰۸۰۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳ 02 December 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس افزود: ظرفیت ایجاد شهرها و توجه به اقتصاد دریا در دستور کار مسوولان باشد چراکه رهبری معظم انقلاب می فرمایند استفاده از ظرفیت دریا و فرصت های آن باید به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.

وی ادامه داد: این موضوع را در شورای فرهنگ عمومی دنبال می‌کنیم، اگر قرار است توسعه کشور در دستور کار باشد باید محوریت با مناطق ساحلی باشد و امیدوارم مسوولان کشور غفلت چندین قرن را جبران کنند و سیاست های کشور بر آبادانی و پیشرفت سواحل کشور متمرکز شود.

وی اضافه کرد: سیاست مسوولان کشور که از مرکز اعمال می‌شده در دوره قاجار و پهلوی و حتی اکنون گریز از ساحل و میل به فلات مرکزی کشور بوده است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اشاره کرد: وضعیت شهرها و مناطق ساحلی کشور به خصوص وضعیت سواحل مکران از زمانی که رهبر معظم انقلاب برای توسعه این سواحل سیاست‌گذاری کردند تا امروز مطلوب نیست.

امام جمعه بندرعباس گفت: باید تحولی در معیشت مردم ساحل نشین فقیر شرق هرمزگان ایجاد شود که تحول و آبادانی و عمران این منطقه می‌تواند برکات مختلفی برای مردم آنجا داشته باشد.

وی تاکید کرد: همچنین مسوولان هرمزگان و ملی توصیه می‌کنم مسأله تمرکز بر سواحل را در دستور کار خود قرار دهند و سهم خود را مشخص کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده یادآور شد: بیشتر قسمت های زمین را آب تشکیل می‌دهد و در ایران پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر ساحل داریم که سهم هرمزگان با یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر ساحل بسیار بالاست و با احتساب جزایر به ۲ هزار و ۴۰۰کیلومتر می‌رسد.

رییس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان تاکید کرد: امروز باید سیاست های کشور بر آبادانی و پیشرفت سواحل کشور اعم از سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان تا گلستان و گیلان و مازندران متمرکز شود.

وی همچنین گفت: ظرفیت عزیزان ما در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک سرمایه و گنج بی پایان در ابعاد مختلف فرهنگی و اقتصادی و رونق دریاست.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اضافه کرد: آرزوی عزت و سربلندی برای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دارم که برای ما عزت می‌آفرینند، امروز عزیزان نداجا آب‌های دنیا را در نوردیدند و پرچم عزت و آقایی و سربلندی یک ملت را در دریاهای مختلف از خلیج عدن و دریایی مدیترانه و حتی در حیات خلوت آمریکای یعنی آمریکای لاتین به اهتزاز در آوردند.

دانشجویان باب مقابله با استکبار را نشان دادند

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده در بخش دیگری از سخنان خود به روز دانشجو اشاره کرد و گفت: همانطور که شهید بهشتی می‌گوید دانشجو موذن جامعه است و جامعه را برای عبادت و بندگی خداوند بیدار می‌کند، دانشجویان باید در جامعه بیدار کننده و بصیرت افزا باشند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: این مسوولیت دانشجویان را بیشتر می‌کند، دانشجو هم خود باید بصیرت داشته باشد و هم بر بصیرت جامعه بیفزاید.

امام جمعه بندرعباس اشاره کرد: آمریکایی ها در سال ۱۳۳۲ به کمک ارازل و اوباش کودتای ننگینی را انجام داده و شاه را بازگرداندند و جو خفقان در کشور حاکم کردند.

وی ابراز داشت: چهار ماه بعد یعنی زمانی که نیکسون، معاون رییس جمهور آمریکا وارد کشور شده بود و خفقان بود دانشجو در مقابل نظام استکبار به میدان آمد و شهید داد.

رییس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان گفت: دانشجویان ۱۶ آذر را فراموش نکنند، این روزی است که باب مبارزه با نظام استکباری را برای جامعه نشان دادند.

وی اشاره کرد: دانشجویان نباید اجازه بدهند استکبار از آنان به عنوان ابزار کند، امروز بدنه دانشجویی ما مؤمن است، حتی عده کسانی که در برخی دانشگاه ها مانند دانشگاه صنعتی شریف به جای اینکه موذن جامعه خود باشند موذن آمریکایی ها شدند بسیار معدود بوده و تعدادشان از ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر تجاوز نمی‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده افزود: آنان را که ناسزاهای زشت سر می‌دادند را نباید به حساب دانشجویان گذاشت، دانشگاه صنعتی شریف چندین هزار دانشجو دارد، شرایط در سایر دانشگاه ها هم به همین نحو است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در دانشجویان، روحانیون و بازاریان ما طمع می‌کند و باید دشمن را شناخت.

کم فروشی موجب ایجاد بدبینی در جامعه می‌شود

امام جمعه بندرعباس گفت: بازاریان مراقب باشند که گرفتار کم فروشی نشوند، کم فروشی موجب خسارت می‌شود و جامعه‌ای که در معاملات آن کم فروشی باشد برکت از دست می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده بیان کرد: ممکن است فرد کم فروش سود کوتاه مدت بدست می‌آورد اما در بلند مدت زیان می‌کند و برکت رزقش را از دست می‌دهد.

وی افزود: زندگی این فرد نابود می‌شود و از سوی خداوند رها می‌شود؛ کم فروشی موجب بد بینی جامعه اسلامی یکدیگر می‌شود.

امام جمعه بندرعباس اظهار داشت: یکی دیگر از پیامدهای کم فروشی ایجاد فساد اقتصادی است، کم فروشی تنها از مال نیست بلکه کارمندی که نسبت به ساعت موظفی خود می‌زند کم فروشی کرده است، چرا که کم گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ابراز داشت: انسان نباید نسبت به آنچه خداوند داده کم فروشی کند، کم فروشی جزو مصادیق فساد اقتصادی است.

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: باید از خداوند بخواهیم در مسیری باشیم که برای معیشت خود مال و لقمه حرام برای خانواده تامین کنیم چونکه مال حرام می‌تواند دودمان خانواده را به باد بدهد.

ولایت اهل بیت جامعه را از تفرقه نجات می‌دهد

وی گفت: اکنون فرصت مغتنمی است که به سمت شناخت ابعاد مختلف ولایت اهل بیت رفت و آن را تبیین کرد.

امام جمعه بندرعباس افزود: ولایت ایجاد نظم در جامعه می‌کند و به آن نظام می‌دهد و جامعه را از تفرقه و تشتت نجات می‌دهد.

انتهای پیام//

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار