تابناک هرمزگان// آئین پایانی سی و چهارمین جشنواره استانی تئاتر هرمزگان با حضور معاون سیاسی استانداری هرمزگان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، رئیس انجمن هنرهای نمایشی هرمزگان و سایر مسئولین فرهنگی استان، داوران جشنواره و جمعی از هنرمندان استان هرمزگان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۸۰۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸ 01 December 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان//معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری هرمزگان در این مراسم بیان کرد: از همه بزرگوارانی که در حوزه هنر استان تلاش می‌کنند از جمله مدیرکل ارشاد هرمزگان، هیئت‌داوران جشنواره، رئیس انجمن تئاتر و همه هنرمندان استان تشکر می‌کنم.

احسان کامرانی افزود: این سی و چهارمین جشنواره تئاتر است و این عدد قوت کار و استمرار هنرمندان استان را نشان می‌دهد. هنر تئاتر همچون سایر هنرها اقیانوسی است که عمق دارد و هرچه بیشتر کار شود نیز عمق بیشتری می‌یابد.

وی بیان کرد: آروز میکنم روزی بتوانیم در دانشگاه‌های استان هرمزگان یک دانشکده هنر داشته و در حوزه‌های هنری مختلف افرادی با تحصیلات آکادمیک پرورش دهیم. هرمزگان در رشته‌هایی چون تئاتر، موسیقی و صنایع‌دستی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و نیازمند فعالیت‌های جدی در این زمینه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در این مراسم اظهار کرد: در سال‌های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این جشنواره با محدودیت‌هایی روبه‌رو بود اما خدا را شاکریم که امسال توانستیم این جشنواره را با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار کنیم و از این پس نیز ان‌شاءالله هر سال با استقبال و شکوه بیشتری این روند را ادامه می‌دهیم.
اسماعیل جهانگیری افزود: از تمامی افرادی که ما را در برگزاری این جشنواره همراهی کردند، مسئولین اجرایی و هنرمندان استانی قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: باید خدا را شاکر باشیم که در ساختار حاکمیتی زندگی می‌کنیم که انسان کامل و وارسته‌ای در رأس آن هستند که به همه ارکان جامعه توجه دارند و در هر مورد و زمینه‌ای صاحب نظر هستند و امیدواریم سایه این بزرگوار تا حکومت امام عصر(عج) بر سر ما مستدام باشد.

در پایان این مراسم برگزیدگان سی و چهارمین جشنواره تئاتر هرمزگان از سوی هیئت‌داوران معرفی شدند.

در بخش بخش پوستر و بروشور از “یونس دهقانی” برای طراحی پوستر نمایش “جنگ‌های سیاسی برابر در مدت نامعلوم” از بندرعباس تقدیر شد.

در بخش نور از “محمد رحیمی” برای نورپردازی نمایش “اسب‌های طاعون” از میناب تقدیر شد.

در بخش گریم از “زهرا چهره نگار” برای نمایش “جنگ‌های سیاسی برابر در مدت نامعلوم” تقدیر شد.

در بخش طراحی لباس هیئت‌داوران هیچ انتخابی نداشت.

در بخش طراحی صحنه “کوروش سلمانی” برای نمایش “جنگ‌های سیاسی برابر در مدت نامعلوم” به عنوان نفر برگزیده انتخاب شد.

در بخش موسیقی “محمد دریاوردی” برای نمایش “حزبا” از بندرلنگه موفق به دریافت جایزه اول شد. همچنین جایزه دوم این بخش به “سعید محمدی” و گروه موسیقی نمایش “اسب‌های طاعون” تعلق گرفت و هیئت‌داوران برای جایزه سوم این بخش هیچ انتخابی نداشت.

در بخش بازیگری مرد ابتدا از پیشکسوت تئاتر استان “محمد پرخو” و بهنام حسن‌پور برای بازی در نمایش “حزبا” تقدیر به عمل آمد.

جایزه اول این بخش به “هادی زارعی” برای بازی در نمایش “جنگ‌های سیاسی برابر در مدت نامعلوم” رسید. جایزه دوم به “خالد رحیمی” برای بازی در نمایش “اسب‌های طاعون” و “عقیل پورعبدالله” برای بازی در نمایش “جنگ‌های سیاسی برابر در مدت نامعلوم” تعلق گرفت. جایزه سوم نیز به “محمد آماده” برای بازی در نمایش “حزبا” و “ابوالقاسم احدیان” برای بازی در نمایش “برنده” از میناب رسید.

در بخش بازیگری زن نیز در ابتدا از “بیتا حیدری” برای بازی در نمایش “جنگ‌های سیاسی برابر در مدت نامعلوم” و “صدیقه راهبر” برای بازی در نمایش “برنده” تقدیر شد.

جایزه اول بخش بازیگری زن به “سمیه زارعی” برای بازی در نمایش “جنگ‌های سیاسی برابر در مدت نامعلوم” تعلق گرفت. جایزه دوم به “راهله رهبری” برای بازی در نمایش “اسب‌های طاعون” و “شیما اکبری” برای بازی در نمایش “جنگ‌های سیاسی برابر در مدت نامعلوم” رسید. جایزه سوم نیز به “شیوا قاسمی” برای بازی در نمایش “برنده” رسید.

در بخش نویسندگی جایزه اول به “کوروش سلمانی” برای نمایش “جنگ‌های سیاسی برابر در مدت نامعلوم” تعلق گرفت. جایزه دوم نیز به “سیدعارف هاشمی” و “ خالد راهبر” برای نمایش “حزبا” رسید. هیئت‌داوران برای جایزه سوم این بخش هیچ انتخابی نداشت.

در بخش کارگردانی جایزه اول به “کوروش سلمانی” برای نمایش “جنگ‌های سیاسی برابر در مدت نامعلوم” تعلق گرفت. جایزه دوم به “علی رحیمی” برای نمایش “اسب‌های طاعون” رسید. جایزه سوم نیز متعلق به “سیدعارف هاشمی” برای نمایش “حزبا” بود.

هیئت داوران نمایش “جنگ‌های سیاسی برابر در مدت نامعلوم” به نویسندگی و کارگردانی “کوروش سلمانی” را به عنوان نمایش برگزیده اول جهت راهیابی به جشنواره منطقه‌ای معرفی کرد.

همچنین نمایش “اسب‌های طاعون” به نویسندگی “رضا گشتاب” و کارگردانی “علی رحیمی شهسواری” به عنوان نمایش برگزیده دوم انتخاب شد اما هیئت‌داوران راهیابی به جشنواره منطقه‌ای این نمایش را مشروط به اعمال برخی تغییرات اعلام کردند.

هیئت‌داوران سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان شامل “علی‌اصغر راسخ راد”، “محمد قویدل” و “مصیب داوری” بود.

انتهای پیام//

منبع: ایسنا
برچسب ها: تئاتر هرمزگان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار