فرمانده نیروی دریایی سپاه تأکید کرد
تابناک هرمزگان// فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه شهیده فاطمه نیک ام‌الشهدای جزیره هرمز مظهر شهامت و شجاعت است، گفت: ولایت‌مداری این شیر زن برای استان هرمزگان یک افتخار است.
کد خبر: ۱۰۸۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰ 30 November 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان//  سردار علیرضا تنگسیری در همایش بین‌المللی «مادران فاطمی، تربیت حسینی و تمدن اسلامی» با تبریک میلاد حضرت زینب(س) به نقش بسیج در جامعه اشاره و با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که جان خود را برای دفاع از حرم فدا کردند، اظهارداشت: در زمانی که کسی جرات نمی‌کرد در زمان بیماری کرونا در بیمارستان‌ها حضور پیدا کند، کادر پزشکی، درمانی و بستری جان خود را فدا کردند تا هموطنان‌شان را نجات دهند.

وی ادامه داد: استان هرمزگان این افتخار را دارد که هم در عرصه انقلاب اسلامی و هم در دفاع مقدس و دفاع از حرم تقدیم کشور کرده و اگر به دقت تاریخ این استان را ورق بزنیم می‌بینیم که نقش هرمزگان در دفاع از جزیره هرمز و لارک از دست استعمارگران و حتی بندرعباس همان گمبرون قدیم در زمان امام قلی‌خان که حاکم لار بودند، این نقش به خوبی نمایان است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه از جزیره هرمز به عنوان مرواریدی در دل هرمزگان نام برد که نماد وحدت، شجاعت و ولایت مداری است و ادامه داد: این جزیره در دوران دفاع مقدس که سه هزار و ۵۰۰ نفر بیشتر جمعیت نداشت، ۳۵ شهید را در آن را تقدیم کشور کرده است.

سردار تنگسیری با اشاره به تقدیم ۹ شهید از خانواده‌ گلزاری‌ها در دوران دفاع مقدس و مراسم برائت از مشرکین در حج سال ۶۶ گفت: شهیده فاطمه نیک مادر و خواهر شهیدان گلزاری‌ها افتخاری هم برای استان هرمزگان و هم کشور ایران است؛ این خواهر بزرگوار با تقدیم هشت شهید خود ایشان هم در سال ۱۳۶۶ به خیل این شهیدان پیوست.

وی با بیان اینکه جزیره هرمز این نقطه کوچک از کشور باید به عنوان مظهر شهامت، استقامت، ایثار و گذشت به دنیا معرفی شود، افزود: شهیده فاطمه نیک به عنوان مظهر شهامت، شجاعت و ولایت مداری شیرزنی بود که سه فرزند خودش به همراه برادر و بستگان بسیار نزدیکش را تقدیم کردند؛ اما مانند کوه استوار بود و در تمام راهپیمایی‌ها که دفاع از اسلام بود، ایستاده بود این را باید مرور کنند دنیا و گذر کنند و ببینند که در انقلاب ما چه زن‌هایی بودند.

سردار تنگسیری با بیان اینکه خداوند اجر این شیرزن جزیره هرمز را شهادت در خانه خدا نصیبش کرد، یادآورشد: ولایت‌مداری این شیر زن جزیره هرمز برای استان هرمزگان یک افتخار است، گفت: در دوران دفاع مقدس از نزدیک دیدیم در شهر آبادانی که در محاصره دشمن بود زنان در کنار مردان خود ایستادگی و مبارزه می‌کردند یا در زمانی که اعلام کردند دشمن به ذوالفقاری و آبادان رسیده و کاملا در محاصره قرار گرفته بودیم، این‌ شیرزنانی بودند که کنار مردم خود در مقابل دشمن ایستادند.

وی بیان داشت: اگر زنانی مانند حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) در میدان در کنار مردان خود نبودند و در انقلاب اسلامی ما نیز زنان در کنار مردانشان به میدان نمی‌آمدند و امروز مادران شجاع و ولایتمداری از دوران دفاع مقدس داریم که حتی چهار فرزند خود را تقدیم انقلاب کرده اما همچنان محکم می‌گویند پای این نظام و انقلاب هستم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در بخش پایانی سخنان خود از جزیره هرمز به عنوان نماد وحدت یاد کرد و بیان داشت: ما می‌توانیم از این وحدت نمونه بگیریم و در تمام کشور پیاده کنیم؛ برادران اهل سنت و شیعه در این جزیره باهم برادرند؛ زیرا رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند اگر کسی بخواهد بین شیعه و سنی تفرقه ایجاد کند، شیطان است.

تنگسیری، وحدت را نیاز ضروری امروز کشور دانست و گفت: جزیره هرمز نماد وحدت و استقامت بوده و هست؛ در این جزیره از عملیات فتح‌المبین گرفته تا عملیات والفجر هشت، چندین شهید و ایثارگر داریم و نمونه بارز آن، شهیدان گلزاری‌ها هستند بنابراین اگر ما در مسیر ولایت و راهی که اسلام برای ما مشخص کرده به درستی پیش برویم و فریب شیاطین را نخوریم، به طور قطع خدا وعده‌ای که در قرآن داده به آن عمل می‌کند و ما پیروز خواهیم بود.

«شهید فاطمه نیک» مشهور به ام‌الشهدا (نهم مردادماه سال ۶۶ هجری خورشیدی) یکی از شهدای جمعه خونین مکه است که به همراه همسر، همسر برادر شهیدش، خواهر و خواهرزاده جانبازش در کاروان خانواده شهدا به زیارت خانه خدا رفته بود و درحالی که ۶۶ سال از عمرش را سپری می‌کرد در حج ابراهیمی در جوار کعبه به دست وهابیون به درجه رفیع شهادت نائل شد"

«شهیده نیک» در کنار خانه‌داری به فعالیت در امور مذهبی و مبارزه با استبداد شاهنشاهی پرداخت و پس از پیروزی انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی، تک‌تک فرزندانش را عازم جبهه‌های جنگ کرد.

«ام الشهدا» جزیره هرمز در زمان حیات خود در انجام کمک به همه مردم از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کرد و کوچک‌ترین گلایه ای نداشت و دائم می‌گفت: خدا را شکر که فرزندانم را برای شهادت قبول کردی، من تنها سالار آنها بودم و صاحب اصلی آن‌ها خودت هستی به همین دلیل به «ماشیرین» معروف بود.

وی مادر سه شهید بنام‌های علی، غلام و محمد گلزاری در جزیره هرمز است که در مجموع هشت نفر از محارم وی به شهادت رسیده‌اند.

برادرش سردار موسی درویشی، برادرزاده‌اش حر درویشی و عبدالحسین درویشی و خواهرزاده‌اش مصطفی مدنی و شهید عبدالعلی دریانورد داماد وی یکی پس از دیگری به شهادت رسیدند و او ضمن شرکت در تشییع جنازه و خاکسپاری در مقابل این همه مصیبت تحمل کرد و خم به ابرو نیاورد.

«شهیدان علی و محمد گلزاری در عملیات فتح المبین، محمد شفیع مدنی و موسی درویشی در عملیات خیبر، عبدالله دریانورد و غلام گلزاری در عملیات والفجر هشت، شهید حرّ درویشی در عملیات کربلای ۴ و شهید عبدالحسین درویشی در عملیات کربلای پنج» به شهادت رسیدند.

همایش بین‌المللی «مادران فاطمی، تربیت حسینی و تمدن نوین اسلامی» به میزبانی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان با مشارکت دانشگاه شاهد و تعدادی از ادارات و ارگان‌ها در بندرعباس برگزار شد.

در این همایش یک‌روزه از برگزیدگان بخش آثار پژوهشی و فرهنگی، تعدادی از مادران شهید و پرستاران نمونه تجلیل شد.

در این همایش همچنین نمایندگانی از کشورهای عراق، سوریه نیز به معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و حضرت زینب(سلام الله علیها) پرداختند.

منبع: ايرنا
برچسب ها: فاطمه نیک ، تنگسیری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار