بسیاری از پروژه هایی که در استان هرمزگان هدف گذاری شده، ارزش ملی دارند و بنابراین دولت مصمم است که پس از آزاد شدن منابع ارزی جدید حاصل از لغو تحریم ها، سرمایه گذاری مناسبی در بخش های بندری و دریایی، راه، راه آهن و صنایع و ... داشته باشد
کد خبر: ۱۰۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸ 06 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، استان هرمزگان از جمله کلیدی ترین استان های کشورمان است که اجرای بسیاری از طرح های عمرانی این استان به تامین منافع ملی کشور در حوزه های رقابتی در عرصه منطقه ای و بین المللی می انجامد و تامین به موقع اعتبارات لازم برای اجرای آنها می تواند دستاوردهای بی شماری برای کشورمان به ارمغان آورد.

طرح هایی نظیر توسعه بندر شهید رجایی برای ایجاد رقابت پذیری با بنادر بزرگ کشورهای حاشیه خلیج فارس، گسترش راههای ریلی و زمینی به منظور تقویت قابلیت های ترانزیتی کشور، پل خلیج فارس و علاوه بر این تمرکز بر ظرفیت های صنعتی استان برای تقویت قدرت کشور در حوزه های صنعتی بخصوص در زمینه تولید فلزاتی نظیر آهن و آلومنیوم تنها گوشه ای از طرح هایی است که در صورت تامین اعتبار لازم برای اجرای آنها، می توان منافع زیادی را عاید کشور کرد.

در سفر اخیر مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به بندرعباس، یکی از مهم ترین موضوعات مطرح شده از سوی مسئولین استانی بحث تامین اعتبار لازم برای اجرای پروژه های عمرانی است که با تکمیل سریع تر پروژه های بزرگی که اغلب پروژه ملی بشمار می روند، بتوان منافع ملی را تامین کرد.

علی اکبر حاج محمدی مشاور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در بیان ضرورت تخصیص مناسب اعتبارات به استان هرمزگان گفت: بسیاری از پروژه هایی که در استان هرمزگان هدف گذاری شده، ارزش ملی دارند و بنابراین دولت مصمم است که پس از آزاد شدن منابع ارزی جدید حاصل از لغو تحریم ها، سرمایه گذاری مناسبی در بخش های بندری و دریایی، راه، راه آهن و صنایع و ... داشته باشد تا بتوانیم عواید ناشی از این سرمایه گذاری های کلان را به نفع کشورمان جذب کنیم.

وی گفت: با آزاد شدن منابع مالی پس از برداشتن تحریم ها مصوبات سفر ریاست جمهوری در استان تا پایان دولت یازدهم تکمیل می شود.

وی گفت :تکمیل 18 جرثقیل تخلیه و بارگیری پایانه 2 کانتینری بندر شهید رجایی و مرحله نخست پل خلیج فارس از بندرعباس به قشم اهداف اصلی دولت در حوزه حمل و نقل هرمزگان است.

 حاج محمدی افزود: با تزریق اعتبار مالی دراین طرحهااین طرح ها تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری می رسد.

مشاور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود:با فراهم کردن دسترسی بهتر به شبکه های ترابری، مصرف کننده های داخلی و خارجی از نظام توزیع بهتر، کالای ارزان تر و گزینه های بیشتر از دستاوردهای بهره مند می شوند.

وی گفت: قراردادساخت مرحله سوم ترمینال کانتینری بندر شهید رجایی با پیمانکار بسته شده است و این طرح هم اکنون با 20 درصد پیشرفت در دست ساخت است.

مدیر سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان نیز در این باره اظهار داشت: 310 میلیارد تومان مجموع تعهدات طرح های عمرانی دولت در سفر به بندرعباس است و با تامین فاینانس طرح پل خلیج فارس با هدف توسعه گردشگری هرمزگان ساخته می شود.

صالح دریانورد گفت: از ساخت بزرگراه عسلویه به بندرعباس تنها 20 کیلومتر باقی مانده است و مشخصات هندسی برای ساخت بزرگراه جاسک میناب و جاسک کنارک آماده شده است و بنابراین استان هرمزگان در زمینه راه در آستانه یک تحول بزرگ بشمار می رود تا به جایگاهی مناسب در ترانزیت شمال به جنوب و شرق به غرب کشور قرار گیرد.

وی گفت: طرح های آب و فاضلاب در شهرستان های میناب، رودان، جاسک و بندرعباس ازدیگر طرح های در دست اقدام در هرمزگان است.

به گزارش تابناک هرمزگان، بدون شک این استان در افق پساتحریم آینده بسیار روشنی دارد و قرار گرفتن این استان در جایگاه واقعی خود در اقتصاد کشورمان به همت دولتمردان و تلاش مسئولین محلی وابسته است تا با جدیت و پشتکار، بتوانند زمینه جذب اعتبارات هر چه بیشتر را به سوی هرمزگان فراهم کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار