مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان:
تابناک- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان از صادرات یک و نیم میلیارد دلاری صنایع دستی از استان هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۰۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴ 01 October 2022

به گزارش تابناک از بندرعباس، سهراب بناوند در آیین روز جهانی گردشگری با اشاره به اهمیت گردشگری و تاکید بر اینکه هرمزگان یکی از استان‌های گردشگر‌پذیر در کشور است، اظهار داشت: استان هرمزگان بیش از 50 هتل، حدود 5 هزار و 400 تخت، 17 منطقه نمونه گردشگری، 11 روستای هدف گردشگری و 82 نفر راهنمای گردشگری دارد.

وی افزود: در سال گذشته 3 میلیون و 600 هزار گردشگر و مسافر هرمزگان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردند و خوشبختانه با همکاری دستگاه‌های مسئول توانستیم با کمترین مشکل پذیرای مسافران عزیز باشیم. 

بناوند بیان‌کرد: در هفته گردشگری امسال عملیات اجرایی 5 مجتمع گردشگری جدید در استان هرمزگان آغاز خواهد شد و جشنواره بزرگ گردشگری دریایی سواحل مکران به میزبانی شهرستان سیریک و جشنواره گردشگری دریایی دیگری در ساحل تلنگ برگزار می‌شود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان با بیان اینکه تسهیلات خوبی برای حمایت از بخش گردشگری استان در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: با توجه به گردشگرپذیر بودن هرمزگان و چشم‌انداز خوبی که در حوزه گردشگری دریایی داریم دعوت می‌کنیم از سرمایه‌گذاران که بیایند و پروژه‌های بزرگ در این حوزه اجرا کنند و ما نیز قطعا با ابزارهای مختلف حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به حوزه صنایع استان هرمزگان را یکی از استان‌های پیشرو معرفی کرد و گفت: سالیانه بیش از یک و نیم میلیون دلار صادرات صنایع دستی از استان انجام می‌شود که توسط صنعت‌گران هرمزگانی این حوزه انجام می‌شود و باید این ظرفیت را تقویت کنیم. 

بناوند تاکید‌ کرد: در 6 ماهه اول سال 1401 بیش از 6 هزار و 274 مجوز صنایع دستی صادر کرد‌ه‌ایم که منجر شده است تقریبا در همین 6 ماهه نخست تکلیف یک ساله‌ای را که وزارتخانه بر دوش ما گذاشته بود را محقق کنیم. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان خاطرنشان‌کرد: در استان هرمزگان نزدیک به 32 مرکز صنایع دستی فعال داریم که این امر در سایر استان‌ها حتی به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد و در این حوزه هم در کشور پیشرو هستیم.

انتهای پیام//

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار