رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد
تابناک-رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ۲۰ سال اخیر مرگ و میر بیماران قلبی نسبت به دیگر بیماران از ۲۵ درصد به ۴۰ درصد رسیده است.
کد خبر: ۱۰۶۹۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲ 30 September 2022

به گزارش تابناک از بندرعباس، دکتر حسین فرشیدی افزود: در میان بیماری ها، بالاترین میزان مرگ و میر در دنیا و کشور ما متعلق به بیماری‌های قلب و عروق است.

دکتر فرشیدی، پرفشاری خون را عامل ایجاد مشکل برای قلب دانست و عنوان کرد: اگر برای ۵ سال پرفشاری متوسط خون کنترل نشود؛ قلب، کلیه، چشم و دیگر اندام‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: با یک سنجش فشار خون بصورت هر ۶ ماه یکبار می‌توانیم قبل از ابتلا به فشار خون آن را کنترل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: با کاهش فعالیت‌های ورزشی به علت همه گیری کرونا، برخی از مردم و حتی دانش آموزان با افزایش وزن مواجه شدند که این موضوع عاملی برای ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است.

دکتر فرشیدی افزایش فعالیت بدنی و رژیم غذایی مناسب را برای کاهش این بیماری‌ها موثر دانست.

وی بیان کرد: به مناسبت ۷ مهر روز جهانی قلب و در هفته جهانی قلب، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برنامه‌هایی در نظر گرفته که استفاده از همه ظرفیت‌ها به ویژه رسانه‌ها از جمله صداوسیما برای آگاهی بخشی به مردم در خصوص بیماری‌های قلبی و عروقی یکی از این برنامه‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، هماهنگی بین بخشی برای کمک به برنامه‌های تبلیغاتی دانشگاه علوم پزشکی و غربالگری نمازگزاران در نماز جمعه این هفته را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.

دکتر فرشیدی خاطرنشان کرد: برای کنترل عوامل خطرآفرین بیماری‌های قلبی، طرحی در نظر گرفته شده است که اکنون در دست اجراست و تا چند ماه آینده عملیاتی می‌شود.

وی اظهار کرد: در این طرح با یک نرم افزار (اپلیکیشن) می‌توانیم برای هر فرد میزان خطر ابتلا به بیماری قلبی در ۱۰ سال آینده را پیش بینی کنیم و با دعوت افراد با ریسک بالا و در معرض خطر آن‌ها را درمان کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: مرکز تحقیقات قلب استان هرمزگان نیز برنامه‌هایی برای بازآموزی پزشکان عمومی و افزایش بینش و نگرش کارشناسان بهداشتی و بهورزان در حوزه بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.

انتهای پیام//

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار