رئیس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات هرمزگان خبر داد
تابناک- بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در هرمزگان ذخیره سازی شده است.
کد خبر: ۱۰۶۹۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳ 28 September 2022

به گزارش تابناک از بندرعباس، رئیس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات هرمزگان گفت: هرسال ذخیره سازی بچه ماهی در قفس اردیبهشت ماه صورت می‌گیرد و این روند تا پایان سال ادامه دارد.

ایرج قایینی پیش بینی کرد تا پایان سال چهار میلیون قطعه بچه ماهی در قفس ذخیره سازی شود.

وی با بیان اینکه مدت زمان ذخیره سازی بچه ماهی‌ها ۸ تا ده ماه طول می‌کشد و زمانیکه به وزن ۸۰۰ تا یک کیلوگرم برسند، ماهی‌ها برداشت می‌شوند، تصریح کرد: گونه ماهی که در قفس پرورش داده می‌شود، سی بس نام دارد.

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات هرمزگان بیان کرد:این گونه ماهی به علت داشتن طعم خوب، بازار پسند است و در مراکز عرضه موادغذایی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۷۸ قفس در آب‌های شهرستان‌های سیریک، بندرلنگه و قشم نصب شده است که تا پایان سال به صد قفس افزایش می‌یابد، اضافه کرد: قفس‌ها در عمق ۳۰ متری دریا نصب می‌شود.

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات هرمزگان عنوان کرد:  هرمزگان ظرفیت تولید ۱۱۳ هزار تن ماهی در قفس دارد که تاکنون برای پرورش ۱۱۰ هزار تن، مجوز صادر شده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان در این خصوص اظهار کرد: استفاده از آب دریا برای پرورش ماهی، نیاز نداشتن به انرژی برق و تأسیسات و تجهیزات و کاهش هزینه‌ها از مهمترین مزایای پرورش ماهی در قفس است.

عبدالرسول دریایی با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس یکی از مهم‌ترین طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان است، افزود: با توجه به محدودیت ذخایر آبزیان در دریا و همچنین خطر انقراض برخی گونه‌ها در صورت صید بی رویه، حرکت جامعه صیادی به سمت آبزی پروری و تولید، گامی مهم و موثر است.

وی با اشاره به اینکه درصورت اجرای این طرح، از جامعه صیادی با پرداخت تسهیلات کم بهره حمایت ویژه می‌شود، تصریح کرد: هرمزگان رتبه نخست پرورش ماهی در قفس را در کشور دارد.

انتهای پیام//

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار