تابناک-همزمان با مراسم ملی تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در سراسر ایران اسلامی، در مراسمی با حضور پیشکسوتان ایثار و مقاومت در هرمزگان، این مراسم در هرمزگان نیز با سخنرانی استاندار هرمزگان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۶۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱ 21 September 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک از بندرعباس، مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس صبح امروز همزمان با مراسم ملی این روز و در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس در مرکز هرمزگان و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و فرماندهان عالی نظامی و انتظامی و مسؤولان سیاسی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان: عزت کشور در گروی مقاومت است

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در این مراسم با بیان اینکه امروز بیش از گذشته نیاز داریم با برنامه‌ها و فرصت‌هایی که ایجاد می‌کنیم ارتباط این نسل را با نسل طلایی دوران دفاع مقدس بیشتر کنیم، عنوان داشت: دشمن سعی می‌کند تا در جنگ روایت‌ها، مسائل را غیرواقعی و وارونه به نسل‌ها منتقل کند.

امام جمعه بندرعباس تأکید کرد: روایت‌گری بزرگترین مأموریت ما و همه پیشکسوتانی است که در عرصه جهاد و شهادت پیش گام بودند، چرا که رهبری امروز عرصه جدیدی از جهاد تبیین را به روی ما باز کردند. 

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با تاکید بر اینکه امروز باید از حقایق پیش رو در حوزه‌های مختلف روایت‌گری کنیم، اظهار داشت: بیانات حضرت امام(ره) سرفصل و سرخط جهاد تبیین است که رهبر حکیم، فرزانه و امام مسلمین این مسیر را برای ما ترسیم فرمودند و ایشان با دو منشور بزرگ روحانیت و منشوری که قطعنامه 598 را پذیرفتند، خط مشی آینده ما در دفاع مقدس و تکالیفمان را روشن کردند. 

عبادی‌زاده تاکید کرد: گویا امام می‌دانستند که بزرگترین هجمه در آینده متوجه ارزش‌های جنگ و دفاع مقدس خواهد بود لذا فرمودند این جنگ برای ما برکاتی داشته و دارد که نباید فراموش شود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان عنوان داشت: در دوران دفاع مقدس پرده تزویر را از چهره جهانخواران و مدعیان حقوق بشر کنار زدیم، و در این دوران توانستیم دوست و دشمن خود را بشناسیم و با وجود حمایت‌های لجستیکی و پشتیبانی مالی کشورهای ابرقدرت آن روزها از صدام این حقیقت را معنا کردیم که می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم. 

عبادی‌زاده پیشرفت صنایع نظامی را از برکات دفاع مقدس دانست و افزود: امروز توانسته‌ایم قدرت پهبادی دنیا باشیم و معادلات جامعه امروز را تغییر دهیم لذا دشمن نباید تلقی کند که ما از جنگ وخسارت‌های مادی و معنوی آن ناامید و پشیمان هستیم چرا که روح اسلامی و انقلابی را در جامعه به برکت دفاع مقدس زنده کردیم. 

استاندار هرمزگان: پیشکسوتان از انتقال خاطرات غافل نشوند

استاندار هرمزگان نیز در این مراسم در سخنانی با برشمردن ابعاد مختلف فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار کرد: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی را مدیون دلاورمردی‌های رزمندگان و ایثارگرانی هستیم که از جان و مال خویش گذشتند و در این میدان قدم گذاردند.

مهدی دوستی با اشاره به 1500 شهید استان هرمزگان در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: هرمزگان در مقاطع مهم دفاع مقدس نقشی کلیدی خلق کرد و سرداران شهید این استان و خاطرات و ویژگی‌های آنان گواه بر این مسأله است.انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار