تابناک-مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: با تلاش‌های شبانه روزی همکاران روزانه ۳۴ الی ۳۵ لیتر بنزین تولید می شد اما با تغییرات فرایندی و تغییراتی در شرایط عملیاتی توانستیم بنزین را به صورت پایدار تا ۴۲ میلیون لیتر تولید کنیم.
کد خبر: ۱۰۶۵۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷ 24 August 2022

به گزارش تابناک از بندرعباس، علیرضا جعفرپور، مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس در مراسم افتتاح پروژه ملی صادرات دریایی گاز مایع بندرعباس با اشاره به مسائل موجود در خصوص گاز مایع در کشور اظهار داشت: بحث مازاد LPG و عدم وجود لجستیک کامل برای صادرات این محصول از طریق خشکی در سایر پالایشگاه‌ها به خصوص پالایشگاه اصفهان وجود داشت در اکثر پالایشگاه‌ها مجبور بودند این محصول باارزشمند و پاک را در شبکه های سوخت مصرف کنند که ضرر و زیان زیادی برای کشور داشت.

جعفر پور با تاکید بر اینکه این پروژه، پروژه‌ای ملی و ابعاد این کار خیلی بزرگ است، تصریح کرد: پس از مشورت با مسئولان رایزنی های لازم صورت گرفت و طرح خوبی ارائه شد سپس با تلاش‌های شبانه روزی همکاران در پالایشگاه نفت خلیج فارس، پالایشگاه بندرعباس، شرکت ملی پخش ملی فرآورده‌های نفتی، مسئولان ارشد استانی و قسمت های مختلف بخصوص بخش نظامی مجوز صادرات دریایی از محل سایت بندر شهید باهنر اخذ شد. 

وی افزود: کشتی در یک الی دو روز پیش محموله تحویل گرفته و امروز این کار به ثمر می نشیند، با انجام این کار، بخش لجستیک داخلی زمینی می تواند انرژی خود را روی صادرات زمینی از مرکز کشور بگذارد. 
مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس تاکید کرد: با انجام این کار هم مشکلات این دو پالایشگاه بزرگ و هم بخشی از مشکلات پالایشگاه‌های مرکزی نظیر اصفهان، تهران و.... حل می شود و از نوع لجستیک زمینی استفاده خواهند کرد. 
جعفرپور با اشاره به عملکرد چهارماه اخیر شرکت نفت ستاره خلیج فارس در خصوص ارتقا تولید بنزین گفت: با تلاش‌های شبانه روزی همکاران روزانه 34 الی 35 لیتر بنزین تولید می شد اما با تغییرات فرایندی و تغییراتی در شرایط عملیاتی توانستیم بنزین را به صورت پایدار تا 42 میلیون لیتر تولید کنیم، افزایش قابل توجهی در این مدت هست. 

چرا عرضه بنزین در جایگاه‌های سوخت شرق استان کرمان با مشکل روبه‌رو شد؟ناترازی 5 تا 7 میلیون لیتری تولید و مصرف روزانه بنزین/ باید روی مدیریت تقاضا متمرکز شویمتولید روزانه 90 تا 100 میلیون لیتر بنزین/اگر روند اصلاح نشود ابتدای 1402 واردکننده بنزین می‌شویم

وی با تاکید بر اینکه مسیر، مسیر رو به رشدی بوده است، یاد آور شد: روزهایی بوده که بخاطر کمبود بنزین در مرکز رکورد زدیم و تولید 54 میلیون لیتر در روز داشتیم که باعث افتخار پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که هیچ مقداری از کمبود مشکل در رابطه بنزین احساس نشد. 
مدیر عامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس با اشاره به اینکه در حال اخذ مجوز برای طرح های جدید هستند، اظهار داشت: طرح تولید آمونیاک یکی از این طرح هاست که بتوانیم از هیدروژون مازاد استفاده کنیم که هم اشتغال ایجاد بشود و هم یک محصول باارزش از هیدروژن مازاد تولید شود تا از هدر رفت منابع جلوگیری شود و نیازهای لازم را برطرف کنیم. 
جعفرنژاد ادامه داد: طرح های مقدماتی انجام شده و 3تا طرح تولید آمونیوم سولفات، آمونیوم نیترات و سولفات آمونیوم در کنار این محصول تولید می شود یعنی 3 الی 4 محصول در زنجیره هیدروژن به بهره برداری خواهیم رساند که استاندار و سایر مقامات استانی برای اخذ مجوز کمک کنند. 
وی خاطرنشان کرد: چرخه ارزش بوتان اقدام دیگری است چون بوتانی که صادر می شود گام بسیار بزرگی است، در حال حاضر از مسیر سوختن بی رویه گاز یک مسیر جلو آمده ایم و آن هم صادرات است اما مسیر بعدی تکمیل چرخه ارزش این کار است که هم می تواند به چرخه ناقص نفت کمک کند و هم اشتغال‌ ایجاد کند. 

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار