نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان:
تابناک- نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: ما امروز در جامعه با حواشی بسیاری مواجه هستیم که در حال دور کردن ما از مسیر و مقصد اصلی هستند و خبرنگاران باید حواشی را با ابزار رسانه دور کنند.
کد خبر: ۱۰۶۳۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳ 24 August 2022

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، امروز (دوم شهریور) در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران استان، اظهار کرد: خبرنگاران تلاش کنند هرچه می‌نویسند پاسخی به نیاز مخاطبان باشد و این امر را اصل کار خود قرار دهند.

وی افزود: نیاز مخاطب می‌تواند مسئولیت و تکلیف ما را بالا برد. گاهی خبرنگاران خبر را به صورت خام منتشر کرده و تحلیل آن را به عهده مخاطب می‌گذارند اما برخی اخبار نیاز به تحلیل خبرنگار دارند چراکه ممکن است برخی افراد قدرت تحلیل اخبار را نداشته باشند.

 

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با تأکید بر اینکه امروز در جامعه با چالش جدی تحت عنوان مطالبه گری مواجه هستیم، تصریح کرد: جامعه ما اصول و روش‌های مطالبه گری را نمی‌داند و نیازمند آموزش و روشنگری در این زمینه است. اخلاق رسانه‌ای، صداقت، دوری از تزویرها، منصفانه نوشتن و دوری از غرض‌ورزی‌های شخصی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در انتشار اخبار باید منافع جامعه اسلامی مدنظر قرار گرفته شود و در همین راستا نقد منصفانه می‌تواند جامعه را به پویایی برساند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید از غوغاسالاری و حاشیه‌ها پرهیز کنند، عنوان کرد: ما امروز در جامعه با حواشی بسیاری مواجه هستیم که در حال دور کردن ما از مسیر و مقصد اصلی هستند و خبرنگاران باید حواشی را با ابزار رسانه دور کنند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: فرصت خوبی برای رفع مشکل مسکن خبرنگاران است و خبرنگاران واجد شرایط تعاونی مسکنی تشکیل دهند و ما نیز حمایت‌های لازم را در این زمینه خواهیم داشت. روحانیون و به خصوص طلبه‌های جوان نیاز به آموزش سواد رسانه‌ای دارند و ما پیگیر این مسئله نیز هستیم.

 

عبادی‌زاده ادامه داد: همواره در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی صنایع هرمزگان پیگیر بوده‌ام و معتقدم در این زمینه با عدم توازن مواجه هستیم. سهم برخی بخش‌ها بسیار بالا و برخی بسیار پایین است و این عدم توازن باید حل شود و شخصاً پیگیر خواهم بود. بناست صندوق مسئولیت‌های اجتماعی صنایع در استان تشکیل شود تا توازن و عدالتی در تقسیم آن صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: در خصوص اشتغال پایدار خبرنگاران نگرانی‌های به حقی وجود دارد. ما نیز نگران تغییر شغل خبرنگاران به دلیل مسائل معیشتی هستیم. از مهم‌ترین اقشاری که در حریت خود تعلق معیشتی ندارند خبرنگاران آزاد هستند. تحت‌فشار مسائل قضایی قرار دادن خبرنگاران یک فساد است و اگر امروز درهای نقد بسته شود، متضرر آسیب‌های بسیاری خواهیم بود.

عبادی‌زاده در پایان یادآور شد: به مسئولین توصیه می‌کنم حتی اگر در برابر نقد اصحاب رسانه محق باشند، معترض آنان نباشند. در دیداری که با دانشجویان داشتم درب نقد را باز گذاشتم تا مسئولان ببینند و بدانند که من در برابر نقد قرار گرفتن را از خود آغاز کردم. مسئولان باید در زمینه نقدپذیر بودن به مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور اقتدا کنند. مگر خبرنگاران با نقد مسئولان حریم قدسی پیامبران را می‌شکنند که با آنان برخورد قضایی صورت می گیرد؟

انتهای پیام/پ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار