رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان از کمک بلاعوض برای حمایت از طرح های دانش آموزی و دانشجویی توسط این پارک خبرداد.
کد خبر: ۱۰۵۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷ 04 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، علی فتی در جمع خبرنگاران با اشاره به اولویت های پارک و علم و فناوری در هرمزگان، افزود: حمل و نقل، صنایع دریایی، صنایع انرژی بر و کشاورزی مبتنی بر آب شور چهار اولویت اصلی که بر مبنی مزیتهای استان مشخص شده است.
 
وی گفت: کمبود منابع و نقدینگی یکی از مشکلات پارک علم و فناوری های استانها است که ۸۴ میلیارد تومان اعتبار کلی ۳۱ پارک علوم و فناوری استانها است که زیر یک درصد بودجه کلی وزارت علوم است و اعتبار استان هرمزگان یک میلیارد تومان است.
 
رییس پارک و علم و فناوری هرمزگان عنوان کرد: از تمامی طرح های دانش آموزی و دانشجویی به صورت بلاعوض حمایت خواهد شد. هر کس دارای ایده و توانایی است می تواند اعلام آمادگی کند.
 
وی از برگزاری سه استارتاپ ویکند تا قبل از پایان سال در استان خبرداد و در ادامه بیان کرد همچنین ایده شو با موضوعات متمرکز تر از استارتاپ ویکند و تخصصصی تر در استان هرمزگان برگزار می شود. اولین برنامه ایده شو آبان ماه امسال برگزار خواهد شد. سعی می شود هر ماه با موضوعات مرتبط با مشکلات استان و ارائه راه حل برگزار خواهد شد.
 
فتی اعلام کرد: یکی از طرح های که به مرحله تولید و تجاری سازی رسید تولید کپسول گیاهی ناباروری در آقایان است که مورد تایید صد درصد مراکز علمی و پژوهشی کشور قرار گرفت. این کسپول حاوی ژل رویا و گرده نخل خرما است.
 
رییس پارک و علم و فناوری هرمزگان بیان اینکه ۱۲۰ هزار دانشجو در استان مشغول به تحصیل هستند،  خاطرنشان کرد: یکی از سوالات اولیا و بسیاری از کارشناسان این است که این تعداد دانشجو چه نقشی در توسعه استان هرمزگان دارند.
 
وی اظهار کرد: متاسفانه ۴۵ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند و درصد بالای جدول آمار بیکاری استان را تشکیل می دهند.
 
فتی ضمن بیان اینکه سیاست های کلی علم و فناوری سال گذشته توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد، عنوان کرد: عمر پارک علم و فناوری استان به سه سال می رسد، ۵۸ واحد فناور در استان فعال هستند و هشت شرکت دانش بنیان به ثبت رسیده است. ۱۴۰ نفر اشتغال زایی صورت گرفت.
 
وی افزود: میزان تسهیلات مصوبه پارک علم و فناوری ۶۵۰ میلیون تومان بود که ۲۵۰ میلیون تومان به شرکت ها پرداخت شد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار