تابناک-شهردار بندرعباس گفت: یکی از معضلات فعلی که همواره جزو دغدغه‌های مسئولان شهری است موضوع زباله می باشد.
کد خبر: ۱۰۵۷۳۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴ 21 July 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، مهدی نوبانی در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بندرعباس که با دستور کار ارائه اپلیکشن خدمات شهری شهرداری بندرعباس توسط شرکت دانش بنیان هرمز زمان، مسئول اپلیکشن جمع آوری پسماند و معاون خدمات شهری شهرداری، مدیران و معاونین خدمات شهری مناطق و نواحی شهرداری و اعضای کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بندرعباس برگزار شد، بیان کرد:این روزها توجه به طلای کثیف یا همان پسماند قابل بازیافت در تمام شهرهای دنیا بیشتر شده است ولی در شهر بندرعباس هنوز نتوانسته ایم از این طلای کثیف استفاده کنیم که خود به یک دغدغه تبدیل شده است.

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه طرح اپلیکشن جمع آوری پسماند، یک طرح خوبی است که از سوی کمیسیون خدمات شهری شورای شهر ارائه شده است و از این طرح در راستای کاهش دغدغه های شهروندان در زمینه زباله ها در شهر حمایت می کنیم، تصریح کرد: طرح جمع‌آوری هوشمند پسماند، کار ارزشمندی است و فرهنگسازی شهروندان رکن مهم تحقق جمع آوری پسماند است که می بایست در این زمینه فرهنگ‌‌سازی صورت گیرد.

شهردار بندرعباس گفت: شاهد هستیم که زباله گردها در سطح شهر، سلامت شهروندان را به خطر می اندازند و کار پاکبانان شهرداری را دو چندان می کنند و اگر این طرح با موفقیت اجرا شود شاهد شهری زیبا و عاری از زباله خواهیم بود.

نوبانی افزود: در این روش، جمع آوری پسماندهای بازیافتی از طریق اپلیکیشن جمع‌آوری پسماند خشک صورت می‌گیرد و امکان درخواست جمع آوری و خرید پسماندهای بازیافتی شهروندان را به صورت آنلاین فراهم می‌ شود.

وی اظهار کرد: با استفاده از این نرم‌افزارها می‌توان با تعیین زمان،در هر مکانی درخواست خودرو نمود تا در سریعترین زمان ممکن نزدیکترین خودرو به آدرس درخواستی اعزام و نسبت به تحویل و خرید پسماندهای بازیافتی اقدام نمایند.

نوبانی گفت: باید معاونت خدمات شهری جلسه ای با حضور مدیران حقوقی شهرداری و شرکت شهر سبز آنامیس که کار بازیافت زباله را انجام می دهند تشکیل شود و این مسئله را فازبندی کنیم تا مشکلات این طرح رصد شود و در صورت بروز مشکلات، برای کاهش این معضلات تلاش کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار