در بندرعباس قیمت بالای مسکن در هر دو بخش اجاره و خرید به اندازه ای بالاست که برخی از مشتریان و بنگاههای معاملات ملکی، آن را با تهران و یا شهری مانند شیراز مقایسه می کنند. در این شهر واحدهایی برای فروش با قیمت 10 تا 12 میلیون در هر مترمربع نیز وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۵۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 04 October 2015
به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، قیمت خرید یا رهن و اجاره واحدها مسکونی در شهر بندرعباس دست کمی از تهران به عنوان پایتخت کشور ندارد و بی مناسبت نیست که در آمارهای اقتصادی، بندرعباس یکی از پرهزینه ترین و گران ترین شهرهای کشور عنوان و رتبه گذاری می شود. یکی از شاخص های موثر در افزایش هزینه های خانوار در بندرعباس موضوع قیمت مسکن و یا رهن و اجاره آن است.

در بندرعباس قیمت بالای مسکن در هر دو بخش اجاره و خرید به اندازه ای بالاست که برخی از مشتریان و بنگاههای معاملات ملکی، آن را با تهران و یا شهری مانند شیراز مقایسه می کنند.

بررسی میدانی نیز نشان می دهد که قیمت خرید واحدهای مسکونی در مناطق مختلف شهری بندرعباس از 1.5 میلیون تومان به ازای هر مترمربع تا 10 میلیون تومان به ازای هر مترمربع در برخی از محلات شهری در نوسان است و برخی از منازل مسکونی با توجه به امکانات ویژه ای که وجود دارد قیمت ها رشد چشمگیری می یابد.

بخصوص این که در سال های اخیر ساخت استخر و سونا و جکوزی و لابی اختصاصی در منازل مسکونی اهمیت ویژه ای یافته است.

قیمت رهن و اجاره نیز تابع همین وضعیت است.

به عنوان نمونه قیمت هر مترمربع واحد مسکونی نوساز در محدوده رسالت جنوبی شهر بندرعباس با متریال درجه یک داخلی از 3.2 میلیون تا 4.5 میلیون تومان قیمت گذاری شده و در خیابان دانشگاه نیز در یک ساختمان 14 واحدی 7 طبقه، یک واحد 95 مترمربعی با امکانات معمولی معادل متری 3 میلیون قیمت گذاری شده است.

در بلوار ساحلی شهر بندرعباس با چشم انداز دریا نیز قیمت ها افزایش قابل توجهی یافته اند. به عنوان مثال یک ساختمان 7 طبقه 7 واحدی با متراژ 135 متری به ازای هر مترمربع قیمت 11 میلیون تومان قیمت گذاری شده و در همسایگی این مجموعه نیز ساختمانی با واحدهای 110 متری قیمت متری 8.5 میلیون در نظر گرفته شده است.

وضعیت رهن و اجاره نیز به همین شکل است. به عنوان مثال در میان تازه ترین موارد ثبت شده در بنگاههای شهر بندرعباس یک واحد نوساز 85 متری با پارکینگ در خیابان دانشگاه معادل 70 میلیون رهن کامل قرار داده شده است.

در بلوار افروز شهابی پور بندرعباس نیز یک واحد 92 متری با قیمت رهن 55 میلیون ثبت شده و در محدوده کوی ملت بلوار امام حسین نیز یک واحد 102 متری با قیمت 65 میلیون رهن کامل به ثبت رسیده است.

در منطقه سورو شهر بندرعباس نیز که به تازگی ساخت و سازهای ویژه ای با چشم انداز دریا ساخته شده است، قیمت رهن یک واحد 135 متری با چشم انداز دریا با قیمت 150 میلیون تومان رهن کامل در لیست ارائه قرار گرفته است.

در مجموع در یک ارزیابی کلی از وضعیت مسکن در بندرعباس می توان این نتیجه را گرفت که قاعده و ضابطه مشخصی در این بازار حاکم نیست و عملا فرد صاحب ملک هر قیمتی را با اراده خود به بازار تحمیل می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار