تابناک-باغداران سندرک میناب با گلایه‌مندی از ورود دلال‌ها و نرخ پایین خرید لیمو تُرش خواستار پیگیری مسئله از سوی مسوولان شدند.
کد خبر: ۱۰۵۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷ 30 June 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، پس از خشکسالی ویرانگر دهه ۷۰ و خشک شدن منابع آبی که موجب از بین رفتن سطح زیرکشت مرکبات و نخیلات شد، کمتر از ۱۰ سال است که مردم بخش سندرک شهرستان میناب به شغل سنتی و آبا و اجدادی خود برگشته‌اند تا رفته رفته اراضی خشکیده دوباره رنگ آبادی بگیرد.

در این میان باغداران با مشکلات فراوانی نظیر نرخ عرضه محصول دست به گریبان هستند و بررسی‌های میدانی خبرنگار فارس از مسوولین جهاد کشاورزی و صنف مربوطه بیانگر این حقیقت است که نرخ خرید لیموترش به عنوان میوه فصل تابستان در جنوب شرق هرمزگان تابع کشش بازار و عرضه و تقاضاست.

محمد احمدی مدیر اجرایی صنف شهرستان میناب در این باره گفت: فروش بهاره لیمو(نوبرانه) از کیلویی ۴۰ هزار تومان آغاز و با اشباع شدن بازار و کاهش تقاضا نرخ سیرنزولی گرفت که تا کیلویی هشت هزار تومان نیز کاهش یافت.

وی تصریح کرد: با توجه به بِرند بودن لیموترش شهرستان میناب در کشور و در راستای حمایت از باغداران از مراکز جهاد کشاورزی بخش‌های تابعه شهرستان میناب درخواست شده با اطلاع‌رسانی میدانی وسیع از کشاورزان بخواهند از برداشت لیموی ریز و کم آب خودداری کنند.

احمدی خاطرنشان کرد: برداشت نامناسب لیمو سبب سوءاستفاده دلالان و کم ارزش شدن محصول خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه سورتینگ و بسته‌بندی محصولات نقش مهمی در عرضه باکیفیت ایفا می‌کند و برای فصل برداشت آینده این  مهم پیگیری خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار