تابناک-رئیس کل دادگستری هرمزگان بر لزوم تقویت فرهنگ استفاده از وکیل در جامعه و رعایت اصل بی طرفی در صدور نظریات کارشناسی تأکید کرد.
کد خبر: ۱۰۵۳۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲ 29 June 2022

به گزارش تابناک هرمزگان نخستین همایش استانی حقوقدانان، وکلای دادگستری و کارشناسان رسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.

 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان برگزاری این همایش طی سخنانی با اشاره به نقش حائز اهمیت حقوقدانان، وکلا و کارشناسان در تحقق عدالت اجتماعی اظهارداشت: وکالت و کارشناسی رسمی از جمله حساس‌ترین مشاغل در جامعه محسوب می‌شوند و از این رو حفظ جایگاه این قشر فرهیخته همواره مورد تأکید است.

 

مجتبی قهرمانی تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات دستگاه قضایی در دوره تحول و تعالی موجب افزایش رضایتمندی و اعتماد عمومی شده است و در همین راستا کانون های وکلا و کارشناسان نیز می‌توانند قوه قضاییه را در شاخص‌های مختلف از جمله؛ ارتقای امنیت، مبارزه با فساد و اجرای عدالت یاری کنند.

 

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با تأکید بر تقویت فرهنگ استفاده از وکیل و تسهیل دسترسی مردم به وکیل، این موضوع را یکی از ارکان مهم آسان شدن دسترسی مردم به عدالت برشمرد.

 

این مقام قضایی همچنین با تأکید بر نقش مؤثر کارشناسان در اجرای عدالت و امنیت جامعه خاطرنشان ساخت: قضات با اعتماد به کارشناسان رسمی، امور فنی و تخصصی را به آنها واگذار می کنند، لذا لازم است صدور نظریات کارشناسی به دور از سهل انگاری و با دقت کافی صورت پذیرد.

 

وی در ادامه افزود: موفقیت در این موضوع نیز با رعایت بی طرفی، حضور به موقع در محل و بررسی دقیق و تطبیق اصولی دلایل موجود محقق می گردد.

 

توصیه دیگر عالی ترین مقام قضایی استان هرمزگان به کارشناسان رسمی رعایت عدالت در برخورد با طرفین پرونده بود و در این راستا خواستار اهتمام ویژه کارشناسان در حفظ چارچوب های قانونی و پرهیز از توصیه پذیری شد.

 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان یادآور شد: به روز بودن و مجهز شدن به سلاح علم و دانش ضرورتی اجتناب ناپذیر است و بر این اساس لازم است هیئت مدیره کانون های وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری استان با برنامه ریزی دقیق، نسبت به آموزش مستمر اعضای خود و برگزاری کارگاه های کاربردی با بهره گیری از تجربیات اساتید مجرب و برجسته کشوری اقدام نمایند.

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار