تابناک-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: همه مدیران در قبال آینده جوانان مسئولیت دارند.
کد خبر: ۱۰۵۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶ 28 June 2022

 به گزارش  تابناک هرمزگان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: همه مدیران در قبال آینده جوانان مسئولیت دارند.به گزارش روابط استانداری هرمزگان؛ دکتر احسان کامرانی در ستاد ساماندهی امور جوانان استان، با گرامیداشت سالروز شهادت مظلومانه دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وقای ایشان و هفته قویه قضائیه ، با اشاره به اهمیت جوانان در امر توسعه کشور، عنوان کرد: چرخه های توسعه و پیشرفت کشور مرهون تلاش های نیروهای جوان متخصص ، کاردان و متعهد در بخش های مختلف است.

وی افزود: جوانی جمعیت برای کشور یک ظرفیت بزرگ برای طی کردن مسیر پیشرفت در بخش های مختلف است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی مسائل مرتبط با جوانان را با حساسیت ویژه دنبال کنند و در جلسات تصمیم ساز مربوط به جوانان شخصا حضور یابند.

کامرانی تصریح کرد: فرمانداران شهرستان های تابعه استان مسائل مرتبط با جوانان را با حساسیت ویژه دنبال و پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی در زمینه اوقات فراغت نوجوانان و جوانان از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و نیازمند بازنگری و تحول جدی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، گفت: تدارک برنامه های مناسب برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان جهت جلوگیری از گرایش آنها به تفریحات ناسالم نیازمند اهتمام و پیگیری از سوی دستگاه های اجرایی ذیربط است.

کامرانی، در همین خصوص افزود: دستگاه های اجرایی ظرفیت های خود شامل سالن های ورزشی و سایر امکانات را در اختیار دستگاه های متولی حوزه جوانان قرار دهند تا نسبت به برنامه ریزی اوقات فراغت سالم آنها اقدام کنند.

وی، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی کلیه دوره های آموزشی مرتبط با جوانان را اطلاع رسانی کنند تا خانواده ها در جریان این دوره ها قرار گیرند.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، اظهار داشت: غفلت از جوانان و عدم برنامه ریزی مناسب برای اوقات فراغت سالم آنها بستر گرایش آنها به انواع بزهکاری ها و آسیب های اجتماعی مهیا می کنند که ضروری است با برنامه ریزی های عملیاتی پیشگیری کرد.

کامرانی، خاطرنشان کرد: همه مدیران در قبال آینده جوانان استان مسئولیت دارند.

وی، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی ذیربط نظیر اداره کل ورزش و جوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هلال احمر، کانون فرهنگی و هنری مساجد و ورزش و جوانان با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان با تدارک برنامه آموزشی و تفریحی اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، اظهار داشت: بسیاری از آسیب های که نوجوانان و جوانان با آن مواجه هستند به دلیل خلا برنامه ریزی جهت پر کردن اوقات فراغت سالم آنها می باشد.

کامرانی با اشاره به اهمیت جوانی جمعیت، تصریح کرد: پنجره جمعیتی به ویژه نیروی جوان و فعال ان برای کشور از اهمیت راهبردی برخوردار است و این مهم مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری است.

وی در همین خصوص، خاطرنشان کرد: حفظ ظرفیت جوانی جمعیت منوط به رفع مشکلات مربوط به جوانان به ویژه مسکن، اشتغال و ازدواج آنها است و دستگاه های اجرایی ملزم به اجرای دقیق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، گفت: بسته شدن پنجره جوانی زنگ خطری برای کشور است و ضروری است با اتخاذ تدابیر مناسب از پیری جمعیت جلوگیری کرد.

در پایان این نشست از دستگاه های اجرایی فعال در حوزه اوقات فراغت نوجوانان و جوانان با اهدا لوح سپاس تقدیر بعمل آمد.

*روابط عمومی استانداری هرمزگان*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار