تابناک-معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: با توجه به در پیش بودن ماه محرم و صفر از هم اکنون مقدمات حضور بدون دغدغه مردم هرمزگان در راهپیمایی عظیم اربعین مهیا شود.
کد خبر: ۱۰۵۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹ 28 June 2022

به تابناک هرمزگان؛ دکتر احسان کامرانی در جلسه ستاد اربعین استان با اشاره به اهمیت پاده روی عظیم اربعین، عنوان کرد: راهپیمایی بزرگ اربعین نماد عشق و دلدادگی مثال زدنی مردم به سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش و مانور اقتدار اسلام است.

 

وی در همین خصوص، افزود: راهپیمایی میلیونی و عظیم اربعین حرکت بی نظیری در پاسداشت نهضت کربلا است که در دنیا بی نظیر است. 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: راهپیمایی باشکوه اربعین با صحنه های زیبا و ماندگاری از میهمان نوازی مردم عراق در تکریم زائران امام حسین (ع) همراه است که در نوع خود بی نظیر است.

 

کامرانی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و صفر، تصریح کرد: ستاد اربعین از هم اکنون با فعال کردن کمیته های تخصصی نسبت به مهیا کردن شرایط حضور بدون دغدغه مردم استان در راهپیمایی و اجتماع عطیم اربعین را با بسیج امکانات مهیا کند.

 

وی گفت: با توجه به سبقه دینی و مذهبی مردم هرمزگان و عشق و ارادت ویزه مردم استان به سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) در راهپیمایی اربعین پیش رو همچون سال های گذشته شاهد حضور باشکوه مردم استان در این اجتماع عظیم خواهیم بود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با اشاره به اهمیت تامین ناوگان مورد نیاز زائران در ایام پیاده روی اربعین، اظهار داشت: دستگاه های اجرایی ذیربط از هم اکنون تامین ناوگان به ویژه اتوبوس مورد نیاز برای انتقال و جابجایی زائران به مرز ها و بالعکس برنامه ریزی کنند تا خللی در اعزام زائران اربعین به وجود نیاید.

 

وی با اشاره به حضور موکب های استان در مسیر پیاده روی اربعین، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی متولی نسبت به ساماندهی موکب داران با برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز موکب داران و سرکاروان ها اقدام کنند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با اشاره به اهمیت تزریق دوز سوم واکسن توسط زائران همزمان با اربعین حسینی، افزود: با توجه به تاکید ستاد مرکزی اربعین تزریق دوز سوم و یادآور واکسن کرونا برای زائران اربعین جهت ایجاد ایمنی و جلوگیری از شیوع موج جدید کرونا ضروری است.

 

وی گفت: با توجه به اهمیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب به زائران حضور تیم های پزشکی و امدادی در موکب های ویژه استان ضروری است. 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با اشاره به اهمیت جذب مشارکت های مردمی جهت ارائه خدمات مناسب به زائران امام حسین علیه السلام در طول پیاده روی اربعین، افزود: با توجه به محدود بودن منابع دولتی ستاد اربعین تدابیر لازم را برای جذب کمک های مردمی و خیران جهت ارائه مناسب خدمات به زائران در دستور کار قرار دهد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار