تابناک-رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در نتیجه سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان، ۱۲۲ هزار و نود و پنج عدد کانتینر شمارش شد، شماره آن‌ها در نرم افزار وارد، پر یا خالی بودن آن‌ها ثبت و اطلاعات آن‌ها با اطلاعات ترمینال‌ها تطبیق داده شد.
کد خبر: ۱۰۵۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶ 28 June 2022

به گزارش تابناک هرمزگان مجتبی قهرمانی در همایش سراسری قوه قضاییه، پیرامون بحث نظارت و پیگیری حقوق عامه در دوران نوین تحول و تعالی قوه قضاییه افزود: در بازدید رئیس قوه قضاییه از بندرشهید رجایی، حدود ۱۵۰ کانتینر کشف شد که بدون ثبت اطلاعات بودند و بر این اساس ریاست محترم قوه قضاییه دستور داد که همه کانتینر‌ها و انبار‌ها در بندرشهید رجایی سرشماری شود.

وی گفت: با دو مرحله مغایرت گیری مشخص شد که بیش از ۱۳ هزار کانتینر دارای مغایرت در اطلاعات بوده که البته این موضوع در مرحله سوم مغایرت گیری و راستی آزمایی قرار دارد.

مجتبی قهرمانی همچنین از تعامل خوب استاندار هرمزگان و اداره کل بنادر و دریانوردی و گمرکات استان برای اجرای این سرشماری تشکر کرد و افزود: تعیین تکلیف محموله ۴ هزار تنی گچ، محموله بزرگ چای، محموله‌های لامپ، برنج، الکل، پارچه و آمبولانس‌های معطل مانده در بندر شهید رجایی هم از دیگر نتایج اجرای دستورات ۶۳ گانه ریاست قوه قضاییه در سفر به استان هرمزگان بود که برای تک تک آن‌ها گزارشاتی برای رئیس قوه قضائیه فرستاده شد و در خصوص هرکدام شخصاً دستور صادر کرده یا نکات تکمیلی را مطرح کرد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان گفت: در نتیجه سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان در حوزه گمرکات ۹ هزار و سیصد و هشت فقره اظهار نامه تعیین تکلیف و بروزرسانی شده است و در خصوص بخشی از آن‌ها صاحبان کالا مراجعه کرده و پس از تحویل گرفتن محموله‌های خود، آن‌ها را روانه بازار کردند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از صدور ۲ هزار و صد و شصت و دو دستور مرتبط با حقوق عامه در دادسرای بندرعباس طی دوسال خبر داد و گفت فقط یک دستور قضایی برای توزیع عادلانه بار موجب رضایتمندی بیش از ۵۰۰ هزار راننده کامیون در سراسر کشور شد.

 

وی همچنین از دستور حمل یکسره بار کشتی‌ها که در نتیجه آن از هر کشتی حداقل ۱۰ میلیارد تومان صرفه جویی صورت شد خبر داد و در ادامه، تعیین تکلیف خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های موجود در پارکینگ‌های استان، حل کامل مشکل افراد بدون شناسنامه به عنوان مطالبه بحق رئیس قوه قضاییه، عمل به مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و صنایع، مقابله با صید ترال، انتقال پرونده شرکت‌های بزرگ به استان، کشف احتکار بیش از ۶۷ هزار تن کاغذ و تعیین تکلیف سازه‌های دریایی غیر مجاز را به عنوان دیگر اقدامات صورت گرفته در استان هرمزگان در حوزه احقاق حقوق عامه برشمرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در حوزه سازمان اموال تملیکی ۳۳ مکاتبه و گزارش بعد از سفر ریاست قوه قضاییه صورت گرفته که در نتیجه آن، ۱۶ بازدید از ۴۱ بازدید انجام شده با موضوع تعیین تکلیف کالا‌های متروکه بوده که در نتیجه، فروش اموال تملیکی در استان هرمزگان با رشد ۲۱۰۰ درصدی معادل ۴۶۳ میلیارد تومان و معدومی کالا‌های متروکه رشد ۹۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

 

وی افزود: کانتینر‌های تعیین تکلیف شده هم رشد بیش از ۹۰۰ درصدی داشته و فروش اسفند ماه معادل کل فروش سال قبل از آن بوده است.

مجتبی قهرمانی بیان داشت: همچنین یک جلسه با هیأت مدیره سازمان اموال تملیکی برگزار شده است که خروجی آن، افزایش اختیارات سازمان اموال تملیکی استان هرمزگان بود.

 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان افزود: برای دستیابی به تحول در قوه قضاییه مرکز یا مراکز ثقلی نیاز هست که اصلی‌ترین مرکز می‌تواند حقوق عامه باشد، چرا که حقوق عامه قابلیت پیش بینی و پیش دستی و پیشگیری دارد و قوه قضاییه متحول و متعالی به سراغ ریشه‌ها می‌رود و بر این اساس باید از هم اکنون در خصوص موضوعات جدید، چون ارز‌های دیجیتال و اینترنت اشیا پیش بینی و چاره اندیشی شود.

 

مجتبی قهرمانی همچنین پیشنهاد ایجاد رشته تحصیلی حقوق عامه در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم قضایی را مطرح کرد و افزود: با توجه به ویژگی‌های موضوع حقوق عامه این رشته می‌تواند رشته‌ای پرمحتوا، کارآمد و جذاب باشد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار