تابناک-در دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس از گسترش آب شیرین کن ها و شیرین سازی آب دریا به عنوان تنها راه برون رفت از مشکل کم آبی هرمزگان یاد شد.
کد خبر: ۱۰۵۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵ 27 June 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در این دیدار که به مناسبت هفته صرفه جویی برگزار شد، ضمن تقدير از برنامه هاى آبفا برای ارتقاء کمی و كيفى آبشرب و بهداشتى افزود: برای تامین زیرساخت های آبرسانی نیازمند مشارکت مجموعه های دست اندرکار هستیم و در این راستا ما نیز همکاری خواهیم کرد.

وی همچنین بر اهميت مديريت مصرف و استفاده بهينه از آب شرب تأكيد کرد.

عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان نیز در این دیدار با اشاره به هفته صرفه جویی افزود: نامگذاری یک هفته از سال با عنوان هفته صرفه جویی به این خاطر است که به همه یادآوری شود با مصرف بهینه می توان ضمن بهره مندی از منابع موجود، آن را برای نسل های آینده نیز ذخیره کرد.

وی افزود: یکی از منابع در خطر و در عین حال حیاتی که  صرفه جویی آن صرفا به این هفته و تابستان ختم نمی شود، آب است؛ استان هرمزگان نیز به دلیل شرایط اقلیمی وضعیت مناسبی در منابع سطحی و زیرسطحی ندارد و ضروری است در خصوص آن ویژه تر نگاه کرد و همه برای نجات آب پیش قدم شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با قدردانی از ائمه جمعه استان که در این خصوص به درستی موضوع آب و صرفه جویی را در خطبه جمعه تبیین کردند، ابراز امیدواری کرد، با یادآوری این موضوع و طرح آن از سوی روحانیون می توان پیام صرفه جویی را به عموم تبیین کرد.

وی با اشاره به منابع آبی هرمزگان و شرایط اقلیمی این استان، افزود: برای گذر از مشکل کم آبی هرمزگان چاره ای جز گسترش آب شیرین کن ها و شیرین سازی آب دریا نداریم که در این خصوص برنامه ریزی نیز شده است.

حمزه پور، تفاوت هزینه تامین آب از منابع زیرزمینی و سطحی با شیرین سازی بسیار زیاد دانست و گفت: هزینه شیرین سازی بسیار گران است ولی چاره ای جز استفاده از این ظرفیت نداریم، از این رو می طلبد مصرف کنندگان نیز از این آب گران، مراقبت کرده و با مصرف بهینه در پایداری آن مشارکت کنند.

به گفته مدیرعامل آبفا در حال حاضر ۴۳ آبشیرین کن با ظرفیت تولید ۲۲۸ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز فعال است که این ظرفیت در حال افزایش است.

به گفته وی ۱۱ سایت جدید آب شیرین کن در دستور کار آبفاست که چهار سایت در قشم و سیریک امسال تکمیل خواهد شد.

حمزه پور، هزینه شیرین سازی آب در سال گذشته را ۱۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد که امسال این عدد بیشتر نیز خواهد شد.

وی بیان داشت: نیمی از آب مورد نیاز شهر بندرعباس از طریق آب شیرین کن یکصد هزار متر مکعبی تامین می شود که می طلبد با توجه به هزینه بالای شیرین سازی، از استفاده آن در بخش فضای سبز و غیر شرب خودداری کرد.

مدیرعامل آبفا همچنین با اشاره به بدهی سازمان های دولتی و نیروهای مسلح به شرکت آب و فاضلاب افزود: شرکت آب وفاضلاب بر اساس درآمد، هزینه می کند و اگر مطالبات آن پرداخت نشود در تامین نیاز آبی و توسعه آبرسانی با مشکل مواجه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار