تابناک-رئیس ستاد برگزاری جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید هرمزگان به بیان برگزاری مراسمات دهه کرامت و پانزدهمین دوره جشن‌های مردمی و بین‌المللی زیرسایه خورشید در هرمزگان پرداخت.
کد خبر: ۱۰۴۴۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵ 16 May 2022

به گزارش تابناک هرمزگان مصطفی رجبیان در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی ستاد مراسمات دهه کرامت و پانزدهمین دوره جشن‌های مردمی و بین‌المللی زیرسایه خورشید، اظهار کرد: استان هرمزگان یکی از استان‌های پیشتاز در اجرای ویژه برنامه محله‌های امام رضایی است که سال گذشته این برنامه در ۸ محله اجرا شد و امسال ظرفیت اجرای آن در ۱۶ محله ایجاد شده است.

 

وی افزود: امسال با حضور سه کاروان از خدام رضوی در تمام شهرستان‌ها برنامه‌های متنوع فرهنگی ،هنری، دینی و مذهبی اجرا خواهد شد و استان هرمزگان از جهت استفاده از ظرفیت همه تشکل‌ها نیز الگو پیش قدم بوده است.

 

رجبیان بیان‌کرد: ۶۰ عنوان برنامه تدوین شده که احتمال می‌دهیم قریب به ۳۰ عنوان به صورت قطعی برگزار شود و ما شاهد بیش از ۱۵۰ رویداد در دهه کرامت باشیم.

 

رئیس ستاد برگزاری جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید هرمزگان ادامه داد: سرکشی از ایتام، دیدار با خانواده شهدا، ائمه جمعه و مسئولین استانی، حضور در صنایع و مراکز نظامی، حضور در ذدامتگاه ها ، حضور در مناطق و روستاهای محروم استان ، شرکت در جشن های مردمی و  ... از جمله برنامه‌های زیرسایه خورشید در استان هرمزگان است‌.

 

وی عنوان‌کرد: برگزاری جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید یک فرصت مناسب و توفیق الهی برای خدمت محضر علی بن موسی الرضا علیه السلام است که باید قدر آن را بدانیم چرا که ممکن است هر لحظه این فرصت و توفیق به هر دلیلی از ما سلب  شود.

 

رجبیان تصریح‌کرد: ما در سه محور مرکز، شرق و غرب هرمزگان برنامه خواهیم داشت و تمام شهرستان‌ها تحت پوشش برنامه‌های زیرسایه خورشید خواهد بود و قریب به ۲ ماه است که هماهنگی‌های این برنامه در حال انجام است و به کار گیری ظرفیت کانون‌های خدمت رضوی در استان هرمزگان نوید بخش افزایش حجم و کیفیت برنامه ها و ارائه خدمات رضوی به جامعه مخاطب در ایام دهه کرامت خواهد بود.

 

وی بیان‌کرد: علاوه بر برنامه های ویژه کاروان رضوی برنامه‌های جنبی  و کار ویژه هایی توسط شبکه جوانان رضوی و دفتر کانون های خدکت رضوی  نیز طراحی و تدارک دیده شده است از بعد فرهنگی هنری و مذهبی، اجرای طرح محله های امام رضایی ، برپایی ایستگاه های فرهنگ هنری در معابر شهری ، همایش چاووشی خوانی ، تولید ویژه برنامه تلویزونی در بستر فضای مجازی ، جشنواره قصه گویی ، همایش دختران آفتاب ویژه مکلفین، اجرای ویژه برنامه های کودک و نوجوان در مناطق محروم ، محفل ادبی ، کرسی های تلاوت ، مسابقه کتابخوانی ، جشنواره ورزش های بومی و محلی، جشن های خانوادگی رضوی ، ویژه برنامه رحلت امام تحت عنوان عهد روح ا...  و از بعد خدمات اجتماعی ارائه خدمات پزشکی ، ارائه خدمات مشاوره ای ، برپایی کارگاه های توانمند سازی در حوزه کارآفرینی، اشتغال و مسائل اجتماعی نیز برگزار و به اجرا در خواهد آمد و محله‌های امام رضایی  نقطه عطف برنامه‌ها و محل ارائه خدمات و  اجرای برنامه های رضوی  ما خواهد بود که بعنوان الگویی در کشور تبدیل شویم.

 

رئیس ستاد برگزاری جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید هرمزگان اظهارداشت: کانون های خدمت رضوی و شبکه جوانان رضوی استان هرمزگان مجموعه ای کاملا مردمی می باشد که به صورت افتخاری و داوطلبانه بر اساس توانمندی ، تخصص ،  دغدغه و علاقه مندی افراد تحت عنوان خادمیار و یاور رضوی ذیل عنایات امام مهربانی ها حضرت رضا علیه السلام به ارایه خدمات در ۱۹ حوزه تخصصی به نام آن حضرت می پردازد و این چرخه خادم ، خدمت و مخدوم نیز شکل می گیرد تا نیازی از نیازمندان  و محرومین استان تحت نام معین الضعفا، برطرف و براورده  شود چرا که معتقدیم ایران اسلامی حریم و حرم علی بن موسی الرضا  علیه السلام ست و استان هرمزگان نیز صحنی از صحن های مطهر است مردم هرمزگان زائر و محب حضرت هستند و این دو مجموعه و خادمیاران رضوی نیز خدمتگذار مردم.

 

وی با اشاره به اینکه قرار است  با هماهنگی ها صورت گرفته درهر شهرستان پرچم مزین و منقش به نام حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام  تحت عنوان بام بهشت به اهتزار در آید  گفت: جشن‌ خانوادگی  رضوی نیزقرار است در سطح ملی برگزار شود تا تمامی اقشار و آحاد مردم بتوانند در برگزاری جشن های رضوی مشارکت کنند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار