تابناک-مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان در پیامی آغاز هفتە ملی جمعیت را تبریک گفت و بر اهمیت جوانی جمعیت تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۴۴۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰ 15 May 2022

به گزارش تابناک هرمزگان مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان در پیامی آغاز هفتە ملی جمعیت را تبریک گفت و بر اهمیت جوانی جمعیت تاکید کرد.

 

متن این پیام به شرح ذیل است:

هفته ملی جمعیت با شعار "ایران جوان بمان" از امروز آغاز شده است تا توجه همگان به مقوله افزایش و جوانی جمعیت، جلب گردد.

 

رشد و پیشرفت هر جامعه‌ای نیازمند حضور جوانان سالم در عرصه‌های مختلف است، زیرا نیروی جوان و فعال در اقتدار ملی نقش دارد و می‌تواند یک کشور را به اهداف کلانش برساند.

 

اکنون که به دنبال کاهش رشد جمعیت، تبیین سیاست‌های جمعیتی در کشور انجام شده است، وزارت بهداشت در ابن راستا مجموعه‌ای از تدابیر و برنامه‌ها در حوزه جمعیت و خانواده در دستور کار دارد که باید با همکاری و همت ویژه دیگر دستگاه‌ها و نهادهای دولت، به نحو مطلوب اجرایی گردد.

 

همچنین با توجه به اهمیت فرهنگ‌سازی در بحث جوانی جمعیت، باید با بهره‌گیری مناسب از *هفته ملی جمعیت* در راستای منویات مقام معظم رهبری و پیشبرد سیاست‌های کلان جمعیتی، گامی موثر برداریم.

 

برای عبور از بحران سالخوردگی جمعیت، تمامی دستگاههای اجرایی استان باید همیار و همراه دانشگاه علوم پزشکی باشند و وظیفه خود را در زمینه جوانی جمعیت، انجام دهند تا با تلاش‌هایی که می‌شود، رویکرد فرزندآوری در جامعه اصلاح گردد و این وظیفه همه ماست و همگی باید در ابن راستا جهادگونه عمل کنیم تا شاهد پویایی و شادابی و جوانی جمعیت کشور باشیم.

 

امیدوارم با تلاش جدی و مستمر در همه سطوح، از تبعات ناگوار ناشی از پیرشدن جمعیت پیشگیری شود و با افزایش جمعیت جوان و سالم، این سرمایه بزرگ انسانی حفظ گردد و با "ایرانِ جوان" آینده بهتری برای کشور عزیزمان رقم بخورد.

 

 

مهدی دوستی استاندار  هرمزگان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار