تابناک- استاندار هرمزگان از احداث یک هنرستان تخصصی شیلات در استان هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵ 14 May 2022

به گزارش تابناک هرمزگان در نشستی به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان، طرح‌های راه‌اندازی هنرستان تخصصی شیلات، ایجاد زیستگاه مصنوعی و مراکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان و برنامه‌های بهره‌برداری از پروژه‌های پرورش میگو و ماهی و برق‌رسانی به مزارع پرورش میگو در استان هرمزگان بررسی و پیگیری شد.

 

در ابتدای این نشست راه‌اندازی هنرستان تخصصی شیلات در استان هرمزگان مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

 

استاندار هرمزگان در این زمینه عنوان کرد: هنرستان تخصصی شیلات همانند دیگر هنرستان‌های تخصصی که در استان هدف‌گذاری شده، ایجاد خواهد شد که تجهیزات و ابزار این هنرستان توسط اداره کل شیلات و رشته‌های آموزشی و معلمان آن توسط اداره کل آموزش و پرورش استان باید تامین شوند.

 

وی ادامه داد: یک راهبرد کوتاه مدت برای راه‌اندازی سریع این هنرستان با استفاده از ظرفیت‌های موجود در نظر گرفته شود و در راهبرد بلندمدت نیز با همکاری آموزش و پرورش و شیلات، جانمایی، طراحی معماری مناسب و ایجاد امکاناتی همچون مزارع پشتیبان برای این هنرستان ترسیم شود.

 

دوستی افزود: هدف ما تربیت نیروی متخصص در زمینه شیلات و همچنین ایجاد زنجیره و خوشه‌های صنایع شیلاتی و فرآوری محصولات در این زمینه به صورت واقعی در استان هرمزگان است و در این راستا بودجه این هنرستان را تامین خواهیم کرد.

 

در ادامه این نشست نیز طرح‌های راه‌اندازی زیستگاه مصنوعی آبزیان و ایجاد مراکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان در شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، جاسک و قشم مورد بررسی قرار گرفت.

 

استاندار هرمزگان ایجاد زیستگاه مصنوعی و مراکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان را در راستای توسعه و تقویت مشاغل صیادی در هرمزگان بسیار مهم دانست و عنوان کرد: اعتبارات اجرای این طرح‌ها از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان، تامین خواهد شد که باید با برنامه‌ریزی و به صورت مرحله به مرحله اجرایی شوند.

 

همچنین در این نشست برنامه‌های بهره‌برداری از پروژه‌های پرورش میگو و ماهی و برق‌رسانی به مزارع پرورش میگو در استان هرمزگان بررسی شد که تاثیرات بسیاری در افزایش اشتغال‌زایی در استان خواهند داشت.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار