کد خبر: ۱۰۳۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲ 29 March 2022

به گزارش تابناک هرمزگان مریم پاسالار در یادداشتی نوشت؛ نوروز برای همه ایرانیان یادآور دور هم جمع شدن، استراحت کردن، به تعطیلات رفتن، مسافرت، تفریح، شادی و خاطره‌سازی است اما همین نوروز برای خیلی‌ها اوج کار و تلاش است.

کسانی که باید بیدار باشند تا به مسافرت رفته‌ها خوب بخوابند، باید تلاش کنند تا محل اسکان میهمانان کم نقص باشد، باید از گذراندن وقت در کنار خانواده‌هایشان صرف‌نظر کنند تا ما و خانواده‌هایمان نوروز امنی را سپری کنیم.

بنابراین نوروز زیبای ما دو لبه دارد لبه‌ای غرق در تفریح، سفر و استراحت و لبه‌ای دیگر همجوار با برنامه‌ریزی، مدیریت، تلاش و مجاهدت که کنار هم قرار گرفتن این دو لبه این ایام را به بهترین زمان برای مسافرت بدل می‌کند.

فرق نوروز سال 1401 با تمام سال‌های قرن گذشته در این است که مردمانی که قرن را به سلامت از سیل و زلزله و کرونا پشت‌سر گذاشتند و وارد قرن پانزدهم شمسی شدند به شدت از قرنطینه و خانه‌نشینی 2 ساله خسته شده‌اند.

گرچه در نوروز سال 1398 بسیاری از مردم به توصیه‌ها عمل نکردند و راهی سفر شدند اما خیلی‌ها برنامه سفرهایشان کنسل شد و یا اگر سفری هم انجام دادند در سایه ترس از کووید19 بود اما سال 1401 در سایه واکسیناسیون عمومی مردم با آرامش خیال کوله بار سفر بستند و راهی مناطق مختلف شدند.

هنوز موج سفرها شروع نشده بود که خبر سرما، برف و کولاک مقصد بسیاری از سفرها به سمت شمال کشور را به سوی جنوب کشور تغییر داد و در بین گزینه‌های مختلف سفر در جنوب کشور چه مقصدی بهتر از هرمزگان که هم مرکزی برای گردشگری است و هم از دیرباز مرکزی که برای خرید بین مردم معروف است. 

بنابراین بیش از دو میلیون مسافر مقصد سفر خود را هرمزگان قرار دادند و این یعنی که آن‌هایی که باید برای رفاه حال مسافران تلاش می‌کردند باید تلاششان را دوچندان کنند. 

بندرعباس به عنوان مرکز استان هرمزگان باید هر چه سریعتر آماده میزبانی از مسافران می‌شد اما خوب است قبل از هر قضاوتی به وضعیت بندرعباس نگاهی بیاندازیم 

در تعطیلات دو ساله کرونایی در حالی فرصت برای شهرداری‌ها به وجود آمده بود تا ظرفیت‌های موجود را توسعه دهند و ظرفیت جدید ایجاد کنند مسئولین به خوابی‌ کرونایی رفتند و حتی ظرفیت‌های موجود نیز در آستانه نابودی قرار گرفت.

روشنایی پارک‌ها و بوستان‌ها از بین رفت، المان‌هایی مانند بندرعباس زنگ زد و فرسوده شد، باغ‌گل‌ها تعطیل و به انحصار درآمد، پارک شهید دباغیان قربانی مقاصد تجاری شد، باغ پرندگان به تعطیلی کشیده شد و بسیاری از ظرفیت‌های موجود در آستانه‌ نابودی قرار گرفت اما در این شرایط با حضور شهردار جدید تفکر در مدیریت شهری بندرعباس تغییر کرد.

سال‌ها وعده شهربازی ساختن می‌دادند اما شهردار جدید در همان چند ماه اول حضورش با وجود اینکه برخی جریان‌ها تمام تلاش خود را کردند تا شهرداری را به حاشیه ببرند اما این موضوع تعیین تکلیف شد و اگر محدودیت‌های ساحلی نبود چه بسا تاکنون به بهره‌برداری هم رسیده بود، روشنایی بوستان‌ها تامین شد‌، المان‌های جدید نصب شد، سواحل ساماندهی شدند، و در کنار احیای ظرفیت سرویس‌های بهداشتی موجود ظرفیت‌های جدیدی نیز ایجاد شد.

آن چیز که عیان است این است که این حجم از گردشگر در مدت زمان کوتاه اگر به شهرهایی که شناسنامه آن‌ها با گردشگری شناخته می‌شود نیز بروند خدمات مختل می‌شود اما تدبیر شهردار بندرعباس و حضور 24 ساعته‌اش در صحنه بسیاری از موضوعات و گلایه‌هایی را که در گذشته به وجود می‌آمد را از بین برد. 

فصل خدمت در بهار 1401 با وجود فرصت کمی که برای آماده‌سازی شهر وجود داشت و گرفتن نمره مثبت از مردم نوید فصل جدیدی از خدمت را در سال 1401 دارد و قطعا بندرعباس در سال جاری و در سال آینده شهر نوآورانه‌تر و با ظرفیت‌های جدیدتری خواهد بود چرا که ما اعتقاد داریم جایگاه واقعی بندرعباس ارتقای آن به پایتخت گردشگری دریایی و تفریحات دریایی است و قطعا با این عزم و سرعت‌عمل دست‌یافتنی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار