تابناک- با بارندگی‌هایی که در چند هفته‌های اخیر در هرمزگان شاهد بودیم و هم‌اکنون در جریان‌ است اکثر سدهای هرمزگان با ظرفیت‌کامل آبگیری‌ شده‌اند و با آغاز دور جدید بارش‌ها دریچه‌های سد استقلال میناب بازگشایی شده‌ است.
کد خبر: ۱۰۲۲۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴ 16 January 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان، جمشید عیدانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان  در رابطه با وضعیت سد‌های استان هرمزگان گفت: پس از بارندگی‌های اخیر استان که در روز سیزدهم دی‌ماه به وقوع پیوست و سیلاب آن تا یک روز بعد ادامه داشت سد شمیل و نیان با ظرفیت 100 درصدی و به طور کامل آبگیری شد و مقدار کمی نیز سرریز از این سد داشتیم‌.

وی افزود: در سد استقلال میناب سیلاب فوق‌العاده‌ای را شاهد بودیم و تقریبا این سد 80 میلیون مترمکعب آب بیش از ظرفیت سد سیلاب را در خود جای داد و علاوه براینکه سد به طور 100 درصدی پرشد حدود 40 میلیون مترمکعب آب نیز تخلیه صورت گرفت.

 

عیدانی‌تاکیدکرد: در سد سرنی بارش‌ها و آبگیری کمتر بود و در حال حاضر 30 درصد از حجم‌ سد آبگیری‌ شده و دارای آب است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای هرمزگان تاکید‌ کرد: سد جگین در شهرستان بشاگرد نیز 87 درصد آبگیری شده و موجودی ذخیره‌ آب آن مطلوب است.

 بنابر اعلام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان تخلیه آب سد استقلال میناب و شمیل و نیان آغاز شده‌ و 5 میلیون مترمکعب آب از سد شمیل و نیان و 20 میلیون متر مکعب آب از سد استقلال میناب آغاز شده‌ است و با دبی 175 متر مکعب بر ثانیه روند تخلیه آب ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار