تابناک-عصر امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت در راستای سفر ریاست جمهوری به استان هرمزگان از اسکله منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بازدید بعمل آورد.
کد خبر: ۱۰۲۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹ 13 January 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان، سید رضا فاطمی امین با حضور در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از اسکله تخلیه و بارگیری مواد معدنی این منطقه بازدید کرد.
شایان ذکر است: اسکله منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با ظرفیت 12 میلیون تن در دو پست اسکله 6 میلیون تنی عملیات تخلیه و بارگیری کشتی های با ظرفیت 100 تن فعالیت می کند.
گفتنی است منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با وسعت تقریبی ۵۰۰۰ هکتار در ۴ سایت جنوبی ،میانی ، شمالی و توسعه به لحاظ جغرافیایی تقسیم که ۲۰۰۰ هکتار آن عملیاتی و شرکتهای سرمایه گذار در حال اجرا یا بهره برداری طرح های مورد نظر بوده و ۳۰۰۰ هکتار دیگر در حال آماده سازی زیرساختها می باشد.
همچنین این منطقه با اشتغالزایی بالغ بر ۱۳ هزار نفر در 13 کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار دارد که با توجه استقرار صنایع بزرگ در این مجموعه عظیم اقتصادی، به قطب صنعت فولاد، آلومینیوم، تخلیه و بارگیری مواد معدنی، نفتی و انرژی برق تبدیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار