تابناک-نماینده مردم هرمزگان گفت: دولت در سفر به هرمزگان به محرومیت‌های شدید بخش درمان و کمبودهای زیرساخت‌های ورزشی ورود جدی کند و هرمزگان را در این دو شاخصه از محرومیت رهایی بخشد.
کد خبر: ۱۰۲۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰ 12 January 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان احمد مرادی  در مورد انتظارات از سفر رییس جمهور و هیأت دولت به هرمزگان اظهار کرد: اولین انتظار ما این است که مصوباتی که در سفر انجام می شود را اجرایی کنند و تجربه نشان داده که گاها مصوبات پس از سفر انجام نشده و باری از مطالبات بر زمین می‌ماند و ما از دولت آقای رییسی این انتظار داریم که اگر مصوبه‌ای انجام شد، حتما آن را اجرایی کنند.

وی با بیان این که کمبود تخت های بیمارستانی در هرمزگان و کمبود زیرساخت‌های بهداشت و درمان  همچنان مایه گرفتاری مردم است، عنوان داشت: در این سفر اگر مصوبات به سمت و سوی رساندن این بخش به استانداردهای کشوری باشد، می‌تواند بزرگ‌ترین نعمت برای مردم ما به حساب بیاید.

نماینده مردم هرمزگان در خانه ملت ادامه داد: اشتغال مسأله مهم دیگر مردم هرمزگان است. هرمزگان ظرفیت و زمینه اشتغال فراوانی دارد و ما از دولت انتظار داریم که در این سفر بر الزام جذب 70 درصدی نیروهای بومی در صنایع موجود و صنایع جدید تأکید قانونی شود تا فرزندان هرمزگان بتوانند در زمینه اشتغال در صنایع پیرامون خودشان نقش بهتری ایفا کنند و این به نفع خودِ دولت نیز هست.

مرادی اضافه کرد: در حوزه ورزش نیز در حوزه زیرساختی با کمبودهایی در بندرعباس و دیگر شهرها و جزایر مواجهیم. یک ظرفیت‌هایی در گذشته در این زمینه ایجاد شده اما کامل و کافی نبوده است و اگر اعتبار مطلوبی در این حوزه به هرمزگان اختصاص پیدا کند تا بتوانیم ورزشگاه 20 هزار نفری را بهسازی و کامل کرده و سالن سام و زال در قشم و یا سالن 6 هزار نفری در بندرعباس را تکمیل کنیم، هرمزگان در زمینه ورزش رشد بیشتری خواهد کرد. همچنین برخی از شهرهای ما در زمینه امکانات ورزشی با کمبود جدی مواجهند و ایجاد سالن و زیرساخت‌های جدید ورزشی در شهرها و روستاهای حاجی آباد و بندر خمیر نیز بسیار اهمیت دارد.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس یکی از مطالبات جدی مردم و نمایندگان استان را ضمن تأکید بر تعیین تکلیف پل خلیج فارس، ساماندهی بنادر پل و لافت در مسیر تردد از سرزمین اصلی به جزیره قشم عنوان کرد و بیان داشت: خواسته دیگر مردم استان که با توجه به دیگر استان‌ها هنوز محقق نشده، استفاده از خودروهای پلاک منطقه آزاد در سطح استان هرمزگان است که می‌تواند مردم هرمزگان را خوشحال کرده و حتی در کاهش هزینه‌های زندگی آنان و افزایش رفاه در جامعه نیز موثر باشد.

به گزارش فارس، آیت الله رییسی روز 5 شنبه 23 دی ماه به هرمزگان سفر می‌کند. در این سفر بیش از 10 تن از وزرا نیز رییس جمهور را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/ 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار