تابناک-دهیار روستای حاجی خادمی میناب از تلاش برای عادی سازی وضعیت روستا و مقاوم سازی جهت جلوگیری از سیلاب در بارندگی پیش رو خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷ 10 January 2022

به گزارش خبرنگار تابناک از میناب یکی از روستاهای درگیر سیل در شهرستان میناب روستای حاجی خادمی بود که خساراتی به مردم وارد شده بود.
حجت‌الاسلام سهراب کریمی دهیار روستای حاجی خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در میناب بیان کرد: در بارندگی اخیر قبل از اینکه بارندگی آغاز شود به منازل مردم خبر داده و سرکشی کرده بودیم و ساعت ۴صبح که خانه‌ها دچار آبگرفتگی شدند از مردم درخواست کمک کردیم تا امداد‌رسانی به سیل زدگان روستا انجام شود.
وی افزود: با لودر و ماشین آلات تلاش کردیم جلوی آبی که از بالای کوه به روستا سرازیر می‌شود را بگیر اما از آنجایی که راه آب یکی نبود خیلی توفیقی حاصل نشد.
کریمی بیان کرد: در منطقه سیل زده حاجی خادمی برای عبور آب ۳ پل وجود دارد اما از آنجایی که لوله‌ها بسیار کوچک هستند تاثیر آن‌چنانی نداشت و آب خارج نشد.
وی افزود: در این روستا ۵الی ۶ منزل مسکونی سقف‌شان ریخته است و حدود ۱۱۰ منزل نیز دچار آبگرفتگی شده است.
وی افزود: به جهت جلوگیری از تکرار خسارت در بارندگی پیش رو احداث خاکریزهای احتیاطی در حال انجام است و پلاستیک هم خریداری شده است تا برای سقف خانه‌هایی که چکه می‌کنند استفاده شود‌.
وی افزود: مسیل رودخانه ها باید لایروبی شود و به این منظور با آب منطقه‌ای رایزنی کرده ایم ‌که گفته اند فعلا اولویت با روستاهای تمبک و مازغ است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار