تابناک-از امروز یکشنبه پنجم دیماه، رسما بلیط شناورها در مسیر قشم و هرمز به بندرعباس و بالعکس با افزایش روبرو شد.
کد خبر: ۱۰۱۸۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴ 26 December 2021

به گزارش تابناک هرمزگان ، حدود سه هفته از اعلام شبانه ولی چراغ خاموش افزایش قیمت شناورها گذشت که طی آن قیمت بلیط شناور در مسیر قشم به بندرعباس و بالعکس از 250 به 450 هزار ریال دردستور کار قرار گرفته بود و این رقم برای گردشگران به 600 هزار ریال می رسید.

این مصوبه که ابتدا توسط فرمانداری بندرعباس ابلاغ و پس از هیاهوی رسانه‌ها و مخالفت‌های وسیع مردمی و امامان جمعه قشم و هرمز متوقف شد، پس از سه هفته برای مسیر قشم به بندرعباس و با تعدیل قیمت به 325 هزار ریال برای قشموندان و 675 هزار ریال برای مسافران و گردشگران و 1 میلیون و 500 هزار ریال برای توریست خارجی رسید تا قیمت‌ها برای شهروندان قشم 30، غیرقشموندان 95 و توریست ها حدود 110 درصد افزایش یابد.

در هرمز نیز قیمت از 100 به 130 هزار ریال افزایش یافت تا شاهد افزایش 30 درصدی درهزینه‌های رفت و آمد باشد.

امام جمعه شهرستان قشم در این رابطه گفت: تمام تلاش خود را برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت شناورها انجام دادیم و در این رابطه جلسات متعددی با مسئولین استان و شناورداران نیز برگزار کردیم.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی با بیان اینکه تمام تلاش ما جلوگیری از فشار به قشموندان در برابر افزایش قیمت‌ها بود که در نهایت این قیمت با چکش‌کاری‌های فراوان به 325 هزار ریال برای ساکنین قشم رسید.

وی با انتقاد از نحوه قیمت گذاری برای مسیر یکسان قشم و هرمز تا بندرعباس گفت: قشموند از امروز در حالی 325 هزار ریال باید بپردازد که هرمزوند همین مسیر را با 130 هزار ریال می پردازد و جای سوال است مسیر 22 کیلومتری یکسان چرا این تفاوت فاحش قیمت را دارد و اساس قیمت گذاری بر اساس چیست؟

امام جمعه قشم همچنین بر نوسازی ناوگان شناورهای مسیر دریایی قشم تاکید کرد و افزود: همانگونه که قیمت‌های شناورها افزایش می یابد، باید سطح ارتقای خدمات و کیفیت این ناوگان نیز افزایش یابد.

یکی از مسافران قشم که روز گذشته به قشم آمده بود و امروز عزم رفتن به شهر خود را داشت دراین رابطه گفت: سالهاست در این مسیر تردد دارم و اینکه بدون هیچ اطلاع قبلی این افزایش صورت می گیرد، اقدامی عجیب، غیرمسئولانه و نسنجیده است.

محمد اسلامی بیان کرد: بسیاری از افرادی که به قشم می آیند به صورت خانوادگی سفر می کنند و روی هر رفت و آمد خود به جزایر مختلف و هزینه‌هایشان در دوران پساکرونا برنامه‌ریزی می کنند تا بتوانند چند صباحی را در آب و هوای خوب قشم بگذرانند که متاسفانه این افزایش زیاد و یکباره تمام معادلات آنان را به هم می ریزد.

مدیرعامل شرکت تعاونی خیبر خلیج فارس نیز در این رابطه گفت: روز گذشته جلسه ای در بندرعباس به همین منظور تشکیل شد و دیشب نرخ های جدید طبق مصوبه و در راستای کمک به افزایش هزینه های شناورداران اعلام شد.

رضا رضایی در پاسخ به این سوال که با افزایش قیمت بلیط شناورها چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: شناورداران می توانند اقساط تسهیلاتی که دریافت کرده‌اند را راحت‌تر بپردازند و درآمدزایی ایشان نیز افزایش یابد.

وی البته این افزایش قیمت را برای مردم ناچیز خواند و افزود: مردم توانایی پرداخت این مبلغ را دارند و با توجه به تورم و قیمت روزافزون دلار، این افزایشات طبیعیست!

مدیرعامل شرکت تعاونی خیبر خلیج فارس همچنین اذعان کرد که دولت هیچگاه کمکی به حمل و نقل دریایی نکرده و تنها در قالب تسهیلات، از شناورداران حمایت کرده است.

وی نوسازی ناوگان فرسوده شناورهای قشم را منوط به در اختیار گذاشتن تسهیلات بانکی دانست و افزود: هم اکنون 40 دستگاه شناور داریم که به طور میانگین عمر بالای 8 سال دارند.

لازم به ذکر است افزایش قیمت بلیط شناورها بدون دریافت هیچگونه الزامی برای نوسازی ناوگان فرسوده کندروهای قشم به انجام رسیده و هنوز سوالات زیادی در رابطه با نحوه قیمت‌گذاری یک بام و دو هوای مسیر یکسان قشم به بندرعباس و هرمز به بندرعباس و قیمت‌های بیش از دو برابری پابرجاست. خبرگزاری فارس با توجه به مطالبه عمومی تا حصول نتیجه ملموس، پیگیر این موضوع خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار