کد خبر: ۱۰۱۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸ 10 December 2021

به گزارش تابناک هرمزگان؛مجید یوسفی فعال سیاسی، فرهنگی، اجتماعی در یادداشتی نوشت: پرستار عجیب واژه آشنائی­ است، کلمه ای که در هر لحظه انسانی را یاد آور میشود که نماد آرامش و سلامتی است و در لحظات سختی و ناراحتی، یاری رسان ماست انسانهای بی ادعائی که به معنای واقعی کلمه خالصانه کار میکنند تا بیماران سلامتی خود را بازیابند، و چه زیباست تقارن مبارک روز پرستار و ولادت حضرت زینب کبری (س) در تقویم ایران اسلامی(پنجم جمادی)، که نماد افتخاری برای پرستاران کشور به حساب می آید چراکه آن حضرت در دشت کربلا با نمایش خیره انگیز از صبر و استقامت پیام عاشورا را زنده نگاه داشت و به مقام پرستار در دشت کربلا چنان اعتبار بخشید، که امروزه، روز پرستار به زاد روز آن بانوی بزرگ، شکوه و عظمت یافته است… و پرستاران ایران اسلامی با تأسی از این الگوی بی بدیل، خود نمونه ای از صبر و ایثار در مسیر نظام سلامت جامعه شدند. پرستارانی که از پس ابر حیا و عفّت، باران عاطفه باریدند و به نور ایمان درونشان گرمای زندگی در کالبد جامعه جاری کردند. صاحبان حرفه پرستاری، مجهز به زیور علم و دانش هستند و مدتی از دوران حیات خود را در تحصیل علوم به شکل تئوری و علمی سپری می‌کنند. بنابراین به سبب دارا بودن علم، جزو میراث داران انبیاء و پیروان راستین امامان معصوم می‌توانند قرار گیرند

کسی که وقت سحر سخت کوش و بیدار است                                       فرشته‌ای است که نام خوشش پرستار است

به جرات می‌توان گفت که پرستاری یکی از پر استرس‌ترین مشاغل دنیا است و هرکس قادر به انجام آن نیست مگر اینکه پای عشق و علاقه به این حرفه‌ در میان باشد. پرستاران و سایر کارکنان بخش بهداشت و درمان، نقشی اساسی در تامین سلامت جامعه ایفا می‌کنند. تنها کسانی می‌توانند به شغل پرستاری و مراقبت از بیماران بپردازند که از انگیزه بالا، قدرت تحمل، دلسوزی و بردباری بهره‌مند باشند.

مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، درباره اهمیت پرستاری می فرماید: «برای حفظ سلامت در جامعه، اهمیت پرستاری در طراز اول قرار دارد؛ یعنی اگر بهترین پزشکان و جراحان، کار خودشان را با بیمار به بهترین وجه انجام دهند، اما از آن بیمار پرستاری نشود، به طور غالب، کار آن پزشک یا جراحِ عالی قدر، بی فایده خواهد بود»

این گونه افراد، در ضمیر پاک نیک فطرتان جامعه جای دارند و محبوبیت اجتماعی بالایی می‌یابند؛ زیرا همگان می‌دانند که پاداش‌های مادی نمی‌تواند جبران کار طاقت فرسای پرستاران باشد، بلکه باید اجر واقعی خویش را از خداوند دریافت کنند مصداق روایتی از روايت از امام صادق عليه السلام آمده است: ((ما قضي مسلمٌ لمسلمٍ حاجه الا ناداه الله تبارک و تعالي علي ثوابک و لا ارضي لک بدون الجنه))هيچ مسلماني حاجت مسلمان ديگري را روا نمي سازد، مگر اين که خداوند تبارک و تعالي به او خطاب کند که پاداش تو به عهده من است و کمتر از بهشت برايت نمي پسندم.

روز پرستار فرصت بسیار مناسبی است تا از پرستاران به پاس زحمات بی‌شمارشان قدردانی شود و با همکاری مسئولین و آحاد مردم، بتوان باری از دوش این افراد زحمت‌کش برداشت. در روزهایی که ویروس نوپدید کرونا هر روز، روی تازه‌ای از خود را نشان می‌دهد و در برهه‌ای از زمان که علم بشر از یافتن راه درمانی برای این ویروس عاجز مانده است، پرستاران عزیز تنها به نجات جان هم نوعان خود فکر کرده و بیش از پیش فداکاری و خدمت‌رسانی به انسان‌ها را نمایان می‌کنند. به مناسبت این روز لازم است تا بیش از هر روز دیگری قدردان زحمات پرستارانی باشیم که سلامت خود را به خطر انداخته و در راستای حفظ سلامت جامعه و هم نوعان خود جان فشانی می‌کنند.

و چه زیبا پیامبر مهربانی ها در مورد اجر و پاداش جایگاه پرستار فرمود :

«مَن قامَ عَلی مَریضٍ یَوما وَ لَیْلَةً بَعَثَهُ اللّه ُ مَعَ اِبراهیمَ الخَلیلِ علیه السلام فجادَ عَلَی الصِّراطِ کَالْبَرْقِ اللاّمِعِ وَ مَن سَعی لِمَریضٍ فی حاجَةٍ فَقَضاها خَرَجَ مِنْ ذُنوبِهِ کَیَومٍ وَلَدَتْهُ اُمُّه» به این مفهوم که «کسی که یک روز و یک شب پرستاری بیماری را به عهده بگیرد، خداوند او را با ابراهیم خلیل علیه السلام محشور می‌کند. پس همچون درخشش برقی از صراط عبور می‌کند و کسی که در برطرف کردن نیازهای مریض تلاش کند و نیازهای او را برآورد، همانند روزی که از مادر متولد شده است، از گناهان پاک می‌شود.»

 

 

می ستاییم شما را؛ می ستاییم مقاومت شما را؛ بوسه می زنیم بر خاک پایتان. برای تجلیل از ایثارتان و می فشاریم دستانتان را

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار