تابناک- امام جمعه بندرعباس گفت: متأسفانه تاکنون مدیریت بحران آب به خوبی انجام نشده و آینده‌نگری در آن صورت نگرفته است،آبیاری قطره‌ای در کشاورزی باید به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و در زمینه کانال‌کشی و تغییر الگوی کشت، مطالعه صورت بگیرد.
کد خبر: ۱۰۱۳۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶ 03 December 2021

به گزارش تابناک هرمزگان؛نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ضمن تبریک سالروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: نیروی دریایی ارتش امروز به عنوان یک نیروی راهبردی در نظام اسلامی و مجموعه نیروهای مسلح ما، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. اینکه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) فرمودند: «نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است» آثارش را امروز می‌بینیم. از زمانی که رهبر فرزانه انقلاب خط مشی نیروی دریایی را برای سپاه و ارتش مشخص فرمودند، شاهد هستیم که عظمت و اقتدار ملت ایران در فراسوی مرزهای نظام جمهوری اسلامی، به نمایش گذاشته می‌شود.

عبادی‌زاده اضافه کرد: امروز نیروی دریایی ما با اقتدار کامل در آب‌های سرزمینی خودمان و آب‌های بین‌المللی، مسلط و حاکم است. امروز دیگر ابتکار عمل در دریاها در دستان ناوگان‌های آمریکایی نیست، آن‌ها امروز باید مواظب خودشان باشند. کشورهای منطقه خلیج فارس باید بدانند آمریکایی‌ها امروز نمی‌توانند حتی از خود حفاظت کنند چه برسد به ناحیه خلیج فارس.

وی بیان کرد: اقتداری که امروز نیروی دریایی ما در تسلط بر آب‌های سرزمینی و فرا سرزمینی ما دارد در تمام طول تاریخ، استثنایی است. از همه عزیزان در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قدردانی می‌کنم و تلاش های آنان را ارج می نهم. ما در استان هرمزگان که به عنوان قطب و قلب نیروی دریایی است به حضور دلاورمردان نیروی دریایی راهبردی ارتش در این استان افتخار می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به تنش‌های آبی که در استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری و یزد به وجود آمده است، اظهار کرد: کشور ما در کمربند خشک و نیمه‌خشک دنیا قرار گرفته و به لحاظ نرخ بارندگی یک سوم متوسط جهان است. تبخیر آب‌های ما بر اثر گرما و حرارت خورشید ۳ برابر متوسط جهانی است. از طرف دیگر در سال‌های اخیر با کمبود بارندگی و خشکسالی مواجه بوده ایم و مسئله تنش‌های آبی یک ابر چالش است که با آن مواجه هستیم.

عبادی‌زاده افزود: مشکل اول در دستان ما نیست اما مشکل دوم که مدیریت بحران آب است در دستان ماست. متأسفانه تاکنون مدیریت بحران آب به خوبی انجام و آینده‌نگری صورت نگرفته است. آبیاری قطره‌ای در کشاورزی باید به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و در زمینه کانال‌کشی و تغییر الگوی کشت، مطالعه صورت بگیرد.

وی بیان کرد: در سال‌هایی که مسئولان در زمینه آب زاینده‌رود اصفهان تصمیم‌گیری کردند، متناسب با شرایط آن روز تصمیم گرفتند و آینده را در نظر نگرفتند. بخشی از این بحران‌ها محصول تصمیم‌گیری‌های عجولانه و غیر کارشناسانه‌ای است که در گذشته صورت گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: مردم باید در این شرایط از تصمیمات احساسی پرهیز کنند. باید نگاهی علمی به مسئله آب داشته باشیم و از تغییرات فوریتی پرهیز کنیم. باید همه مسائل را ملی ببینیم و مواظب سوءاستفاده دشمنان باشیم. در تجمع مردم اصفهان بخشی از افرادی که در بین مردم حضور داشتند به گفته خود منافقین از بین آنان بوده اند و میدان را از دست مردم گرفتند.

عبادی‌زاده ادامه داد: دشمن منتظر فرصت‌هاست و باید مواظب باشیم برای رسانه‌های بیگانه، خوراک تهیه نکنیم و آب به آسیاب دشمن نریزیم. مسئولین به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بحث آب و مدیریت منابع طبیعی توجه کنند. امروز به نیایش نیاز داریم به خصوص در زمان کمبود باران دعا و استغفار کنیم و تلاش کنیم رضایت الهی را به دست آوریم.

وی ادامه داد: ۵ سال از تذکرات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در زمینه حقوق‌های نجومی گذشته و این مسئله زیبنده جامعه اسلامی ما نیست. آقایان در گذشته در زمینه حقوق‌های نجومی اقدامی نکردند اما امروز یکی از مسائل زمین‌مانده‌ای که دولت خدمتگزار مردمی باید به صورت جدی آن را مورد توجه قرار دهد برقراری عدالت در حقوق‌هاست. به فرموده حضرت آقا حقوق‌های نجومی فساد می‌آورد و اعتماد مردم را از بین می‌برد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان اضافه کرد: رهبر عزیز انقلاب خطاب به مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ۳ مطالبه را مطرح فرمودند. تبلیغات در مناسبت‌ها باید مردمی باشد و حکومتی و دولتی نباشد، مناسبت‌های ملی و مذهبی ما را مردم باید هدایت کنند. محور تبلیغات باید مساجد باشند، مساجد باید پایگاه حرکت‌های اجتماعی باشند. مردم تشکل‌هایی را سازماندهی کنند و تبلیغات اسلامی را به سمت مردمی شدن ببرند.

عبادی‌زاده در پایان یادآور شد: از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان درخواست می‌کنم تشکل‌های جوان مردم‌نهاد حوزه تبلیغات اسلامی را راه‌اندازی و مساجد را فعال کنند و این مجموعه را در خدمت حوزه تبلیغات دینی قرار دهد تا به مطالبه مقام معظم رهبری جامه عمل پوشانده شود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار