تابناک-معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: توسعه کمی و کیفی برنامه‌های سوادآموزی، دغدغه اصلی معاونت سوادآموزی است.
کد خبر: ۱۰۱۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳ 02 December 2021

به گزارش تابناک هرمزگان،پنجمین جلسه گروه بهبود کیفیت سوادآموزی ناحیه دو بندرعباس با حضور معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان در دفتر رئیس اداره سوادآموزی ناحیه دو بندرعباس برگزار شد.

مرتضی آخش جان، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان ،در این نشست، با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی برنامه‌های سوادآموزی یکی از دغدغه‌های مهم معاونت سواد آموزی است، گفت: برای جذب و نگهداشت افراد بی سواد باید محرک و الزامات بسیار قوی وجود داشته باشد تا افراد بی‌سواد انگیزه لازم برای سوادآموزی را داشته باشند.

وی افزود: افزایش سوادآموزانی که به دوره های تحکیم سوادآموزی راه می یابند در جریان کیفیت بخشی به امر سوادآموزی ضروری است.

آخش جان، با بیان اینکه مراکز یادگیری محلی سوادآموزی با آموزش مهارت‌های فنی حرفه‌ای، اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی می‌توانند زمینه ساز ایجاد اشتغال و تولید پایدار شوند، خاطر نشان کرد: این مراکز با آموزش مهارت‌های نام برده به سمت حرفه‌آموزی، ایجاد اشتغال و تولید پایدار حرکت می‌کنند. با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، طرح راه اندازی مراکز یادگیری محلی به منظور توانمندسازی افراد برای رسیدن به یک زندگی عالمانه و هدفمند در دستور کاری سازمان نهضت سوادآموزی در چند سال اخیر قرار گرفته است.

وی بیان کرد: داشتن مهارت در بهبود شرایط زندگی دنیای امروز نقش مهمی دارد که می توان از مراکز یادگیری به عنوان یک فرصت مناسب برای مهارت آموزی افراد در جامعه نام برد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش گفت: امروز سواد آموزی از خواندن و نوشتن به مهارت آموزی تغییر پیدا کرده، بنابراین مراکز یادگیری محلی در آموزش مهارت های زندگی به مردم به خصوص افراد بی سواد و کم سواد موثر واقع می شود.

مرتضی آخش جان افزود: در این مراکز در کنار دوره های سوادآموزی، آموزش‌هایی از قبیل مهارت زندگی، حقوق شهروندی، احکام و آموزه های دینی و اسلامی، آشنایی با فضای مجازی و پیامدهای مثبت و منفی این فناوری، برنامه های ورزشی و ... به گروه های مختلف سنی به ویژه زنان ساکن در محلات ارائه می شود.

انتهای پیام /
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار